een paar vraagjes over twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
zeekoe
Berichten: 2
Lid geworden op: za 10 nov 2007 19:07

hoi, ik ben peter, nieuw hier en sinds enkele maanden bezitter van een goudgele twingo uit 97 met het zalige open dak :p
ik heb echter een paar vraagjes:
- ik heb in men twingo een nieuwe kenwood kdc-w5137 gemonteerd maar de cd speler ondervind heel wat hinder van de schokken waardoor muziek luisteren op hobbelige wegen een ramp is. vanachter in de radio kun je wel een vijsje schroeven dat je dan met een bevestingsplaatje ergens vastmaakt maar ik vrees dat dat onbegonnen werk is in een twingo. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.
- voorlopig steken nog de originele boksen vanvoor en twee ovale speakers in de hoedeplank (die zaten erin toen ik hem kocht) maar ik wil dit graag anders. het belangerijkste is voor mij dat ik kwalitatief goede sound heb maar ik hoef niet perse een subwoofer ofzo in men auto. ik had al aan van die torentjes voor links en recht maar ik weet niet of dat in combinatie met ni boksen vanvoor genoeg geeft en waar je die torentjes kunt krijgen. ik zou het liefst men boksen van de hoedeplank weg hebben zonder verlies aan geluid.

voor de rest gaat ie nog al stevig hangen in de bochten, een euvel dat ik liefst zo snel mogelijk verholpen ziet (gaat volgende week binnen daarvoor).

zou in ekomst misschien ook nog wel andere velgen willen en een beetje interieurverfraaiing maar dat zien we nog wel.

greetz
peter
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

de hoek van de radio is ver van horizontaal, misschien dat hij daar niet over kan.
cliocabriokelvin
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 13 apr 2007 17:41
Locatie: Fijnaart

overhangen is renault eigen. zover ik weet dan. :)
stuggere vering is de oplossing er. als je dat toch gaat doen ken je hem gelijk verlagen :wink:
zeekoe
Berichten: 2
Lid geworden op: za 10 nov 2007 19:07

even nog een andere vraag. ik ga deze winter snowboarden. we zouden met de clio gaan maar ik vroeg me af of ik de winterbanden (plus velgen) die ik op de clio leg achteraf probleemloos op men twingo kan zetten. clio is maat 165/65 r14 en twingo is 145/70 r13. de velgen verschillen wel maar ik heb hier al vaak genoeg twingo's met 14 inch gezien dus ik denk dat dat wel zou kunnen. ik hoop het altans. en maakt dit eigenlijk voor de wetgeving (belgie) uit dat ik een 14 inch onder men clio van 97 zet?

peter
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Wanneer de twingo niet verlaagd is mag het zeker geen probleem zijn,
al weet ik niet of de ET-waarde van een twingo en clio het zelfde zijn.
Misschien dat iemand anders dit wel weet, maar ik denk dat het geen
probleem is :)
Plaats reactie