Achterbank Twingo 2005 zit vast

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
d_adriaans
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 jan 2008 14:52
Contacteer:

Ik heb een probleem met de achterbank van mijn Twingo uit 2005. Toen ik deze kocht kon ik het bankje probleemloos naar voren schuiven en kantelen.

Echter sinds een paar weken zit de achterbank vast in de achterste positie. Als ik de hendel optil kan ik de bank wel ietsjes naar voren schuiven maar niet ver genoeg voor de volgende stand. Je kunt het bankje dan alleen weer in de achterste positie vastklikken.

Ik heb al gekeken om het bankje los te schroeven met de moeren aan de voorzijde van de bank maar dat kan wel maar kan de bank niet optillen omdat deze vast zit. Er is dan geen beweging in te krijgen.

Ik denk dat er iets tussen is gevallen waardoor deze niet meer verschoven kan worden. Weet iemand hoe ik het bankje weer los kan krijgen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

in de kofferbak hendel aantrekken en de schouder er achter, of naar voren klappen en kijken?
d_adriaans
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 jan 2008 14:52
Contacteer:

Abel schreef:in de kofferbak hendel aantrekken en de schouder er achter, of naar voren klappen en kijken?
Heb de hendel van achteren aangetrokken en dan proberen de bank naar voren te schuiven. Dit lukt echter niet omdat de bank niet geheel los komt. Deze blijft haken waardoor je deze niet naar boven kunt tillen.

Het lijkt of de ontgrendeling niet goed werkt waardoor deze blijft haken. Ik kan de leuningen wel naar voren klappen maar dan zie ik niks.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even alles uit de kofferbak halen, inclusief reservewiel...dan kun je op één of andere manier onder het vloerkleed door kijken en dan zie je ergens in het midden de vergrendeling van het kantelmechanisme. Dan kun je met een lange schrevendraaier proberen om de vergrendelingshaak te bewegen zodat deze loskomt en je dus de bank omhoog kan kantelen. Vanaf daar is er vast wel iets te vinden of er iets tussenzit...soms kan het ook gewoon zijn dat het mechanisme stuk is en dan moet er een nieuw frame in....(wat best veel kost).

Het is even een priegelwerk, maar met wat geduld krijg je het wel voor elkaar (is mij ook al meerdere keren gelukt in elk geval...)

Succes :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Mijne zit ook heel af en toe vast, bij mij een kwestie van een flinke ruk eraan geven en dan schiet ie los.
d_adriaans
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 jan 2008 14:52
Contacteer:

MartijnG schreef:Even alles uit de kofferbak halen, inclusief reservewiel...dan kun je op één of andere manier onder het vloerkleed door kijken en dan zie je ergens in het midden de vergrendeling van het kantelmechanisme. Dan kun je met een lange schrevendraaier proberen om de vergrendelingshaak te bewegen zodat deze loskomt en je dus de bank omhoog kan kantelen. Vanaf daar is er vast wel iets te vinden of er iets tussenzit...soms kan het ook gewoon zijn dat het mechanisme stuk is en dan moet er een nieuw frame in....(wat best veel kost).

Het is even een priegelwerk, maar met wat geduld krijg je het wel voor elkaar (is mij ook al meerdere keren gelukt in elk geval...)

Succes :wink:
Ik zal in het weekend eens even proberen of dit gaat werken. Ik hoop niet dat het mechanisme stuk is. Het bankje gebruik ik eigenlijk nooit maar het is wel makkelijk af en toe.
Plaats reactie