Sound in auto verbeteren

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
JOJO
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 feb 2008 13:09
Locatie: Belgium
Contacteer:

Hallo mensen, kheb een renault twingo maar toen ik hem kochte was ik niet echt tevreden over het geluid van de speakers. deze heb ik dan maar vervangen en ook een nieuwe autoradio gestoken. dat klonk al stukken beter maar nu wil ik toch wel wat meer krachtige muziek en zo zou ik willen overschakelen naar een versterker. Ik heb jammer genoeg geen ervaring in dit soort dingen en daarom vraag ik jullie hoe je dit stap per stap moet aansluiten zo een versterker. moet dit alleen met de radio verbonden zijn? of ook met de batterij? Kan ik met 1 versterker speakers en een subwoofer op aansluiten?

Alvast bedankt!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

als eerste wat voor radio heb je? en zit daar een zogenaamde RCA(tulp rood/wit) uitgang op?

er moet een kabel vanuit de + pool van de accu naar de versterker en een min kabel vanuit de versterker naar een kaalgeschuurd deel van de auto(-Massa)

verder moet er dus een kabel(RCA tulp/rood/wit) van de radio naar de versterker.

wat ik je aan zou raden is om voor een leuke 4 kanaler te gaan van 4x 100w rms 2 kanalen voor je voorspeakers en 2 kanalen houd je dan over voor een leuke subwoofer of 2 achterspeakers.
Twingooo
Berichten: 128
Lid geworden op: za 9 feb 2008 11:13
Locatie: Zevenhuizen (zh)
Contacteer:

Hai hai,

Bij mij zijn de sub en de verdeler er vandaag in gegaan en stukken beter al! Als je de onderdelen nog niet hebt gedaan: Doen! Krijg je geen spijt van...

Succes...
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hardcore RS schreef:als eerste wat voor radio heb je? en zit daar een zogenaamde RCA(tulp rood/wit) uitgang op?

er moet een kabel vanuit de + pool van de accu naar de versterker en een min kabel vanuit de versterker naar een kaalgeschuurd deel van de auto(-Massa)

verder moet er dus een kabel(RCA tulp/rood/wit) van de radio naar de versterker.

wat ik je aan zou raden is om voor een leuke 4 kanaler te gaan van 4x 100w rms 2 kanalen voor je voorspeakers en 2 kanalen houd je dan over voor een leuke subwoofer of 2 achterspeakers.
Sluit me hier idd bij aan, is zo een leuke beginners setup en het is allemaal goed te doen, en het zal een meer dan merkbare upgrade zijn (Y)
En klein detail, er moet ook nog een signaal kabel van de Radio naar de versterker welke de versterker aan/uit zet wanneer de radio aan/uit gaat.

Stond ooit jaren geleden net zo klooien met de 1e keer, immiddels al menig stereo ingebouwd voor mezelf maar ook voor anderen. :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

laatste post van deze gast:

04 May 2008 10:36

:lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

LOL valt me ook nu pas op :lol: :lol:
Twingooo
Berichten: 128
Lid geworden op: za 9 feb 2008 11:13
Locatie: Zevenhuizen (zh)
Contacteer:

:worship: jij bent helder :bang:
Plaats reactie