Twingo II GT Chiptuning

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Yo0z7
Berichten: 1
Lid geworden op: za 4 okt 2008 14:21
Contacteer:

Hallo,

Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Twingo II GT.
Ik heb er nu zo'n 3000 kilometer opzitten dus hij is goed ingereden.

Het leek me leuk om er nog net dat beetje extra vermogen eruit te halen door hem te laten chiptunen. Op veel websites staat de nieuwe twingo II nog niet in de keuzelijst om de prestatiewinst te laten zien. Maar op de Ziptuning website wel. Daar zie ik dat ze 24 pk meer uit het 1.2 blok kunnen persen. Dat betekend een winst dan bijna 1 vierde van de totale 100 pk nu?! Dit lijkt me erg stug. Al is het misschien met een turbo makkelijker te doen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Of weet iemand een betrouwbaar adres om dat te laten doen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Misschien ietwat optimistisch maar met een turbo is dat er een heel eind bij te chippen denk ik. Evt. met een ander spruitstukje of uitlaatje ga je toch een heel eind die richting in.

Denk overigens niet dat er hier al iemand ervaring mee heeft. Let ook op de garantie. Bij de dealer zijn ze veelal niet zo happig op dit soort dingen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Je motor garantie komt te vervallen.

24pk is btw niet juist. Een kennis van mij heeft het daar laten doen, maar er werd "maar" 18pk gewonnen.

Als ik jou was zou ik nog even wachten op andere aanbieders, want 500,- voor een standaard chip is wel erg prijzig. Voor dat geld laat je een chip op maat schrijven!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Yo0z7 schreef:Hallo,

Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Twingo II GT.
Ik heb er nu zo'n 3000 kilometer opzitten dus hij is goed ingereden.

Het leek me leuk om er nog net dat beetje extra vermogen eruit te halen door hem te laten chiptunen. Op veel websites staat de nieuwe twingo II nog niet in de keuzelijst om de prestatiewinst te laten zien. Maar op de Ziptuning website wel. Daar zie ik dat ze 24 pk meer uit het 1.2 blok kunnen persen. Dat betekend een winst dan bijna 1 vierde van de totale 100 pk nu?! Dit lijkt me erg stug. Al is het misschien met een turbo makkelijker te doen.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Of weet iemand een betrouwbaar adres om dat te laten doen.

Bullpower in Dronten is vrij betrouwbaar, je krijgt een uitdraai van de rollentestbank voor en na de tuning.

chiptuning Renault Twingo 1.2 16v TCE '07

100pk/145Nm 121pk/183Nm € 598.00


Mijn Twingo 1.2 60 pk en 93 Nm werd 68 pk en 114 Nm
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Onder deze link kun je de resultaten van een Clio 3 met TCE 100 motor
vinden. (zelfde motor als Twingo II GT)

http://www.fastchip.nl/images/stories/f ... -remap.jpg

De zwarte lijnen zijn koppel en vermogen van de standaard motor.
De rode lijnen van na de remap.
Na 5500 rpm lopen de vermogens lijnen na elkaar toe i.v.m. de beperkte
grootte van de brandstof injectors. (Hier laat ik de turbodruk zakken
vanwege injector duty cycle)

Het middengebied koppel is met zo'n (20 x 1.36) 27 Nm gestegen.
Turbodruk van deze calibratie is piek 0.9 Bar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

bijna 600 euro, veel geld lijkt mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Henk is goedkoper ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco Straver schreef:Henk is goedkoper ja.
En belangrijker misschien.............beter en eerlijker?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

voor een oude twingo betaal je 398, je krijgt een uitdraai van de rollentestbank voor en na de tuning, dus lijkt me controleerbaar en betrouwbaar.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bovendien is het een beetje vreemd om op basis van een verhaal denken te kunnen vaststellen of iemand wel of niet betrouwbaar, goed en noem maar op is.

Vertrouwd is Henk hier wel maargoed. Vaak bewezen :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

tis geen verhaaltje ik ben er zelf geweest afgelopen maandag
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

M'n post had ook geen betrekking op jou :)
Andy
Berichten: 68
Lid geworden op: do 17 jan 2008 21:25
Contacteer:

Ik wilde dit ook doen. maar mij werd het helemaal afgeraden. zelfde stond toen bij de dealer over de 1.6, van 133 pk naar 150;) dit hebben ze gedaan vanuit renault NL, de reden ervan durf ik niet meer te zeggen. zal het nog een x navragen
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zeggen ze alleen maar om een goede naam te houden, als jij er aan laat knutselen wordt de kans groter dat je er een keer mee stil komt te staan...
wat willen ze juist niet zien: een renault die stil staat langs de snelweg, slechte reclame :beer:
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Binnenkort ga ik naar Henk (fastchip). Zal mijn ervaringen laten weten.

Hij is iig wel een heel stuk goedkoper!!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mickael schreef:Binnenkort ga ik naar Henk (fastchip). Zal mijn ervaringen laten weten.

Hij is iig wel een heel stuk goedkoper!!
Ben heel benieuwd
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik niet, de winst zal ws. marginaal zijn en het huidige vermogen tegenvallen. Let maar op! :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Ik niet, de winst zal ws. marginaal zijn en het huidige vermogen tegenvallen. Let maar op! :p
Daarom ben ik benieuwd..............naar de winst
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik gok op 4 pk max. en wat koppel van 5-10 Nm extra.

En dan zit je omgerekend ws. nog niet eens aan de 136pk (10% verlies)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Ik gok op 4 pk max. en wat koppel van 5-10 Nm extra.

En dan zit je omgerekend ws. nog niet eens aan de 136pk (10% verlies)
Steven, de man heeft het over een Twingo II GT, de RS heeft genoeg ( meer mag :D ) en zal inderdaad niet veel winnen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kijk eens een pagina terug. Heb ik de uitdraai van een Clio Tce ff neergezet welke ik van henk heb gekregen...... (I) :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andy
Berichten: 68
Lid geworden op: do 17 jan 2008 21:25
Contacteer:

zou er graag in een chip in willen zetten, plus een andere dumpvalve, iemand ervaring daarmee?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Chip = overschrijven. geen andere.

Dumpvalve zit er al. Is alleen "closed loop". Je moet er een "open valve" van maken.


Zie hier : (heb ik al eens uitgezocht namelijk)

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... PVALVE.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Arco op do 16 apr 2009 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Andy schreef:zou er graag in een chip in willen zetten, plus een andere dumpvalve, iemand ervaring daarmee?
Over de dumpvalve kan ik niet veel zeggen, maar voor Chips zou ik contact zoeken met Fastchip (henk dijkstra) zoals boven al aan staat gegeven. :wink:
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Arco Straver schreef:Chip = overschrijven. geen andere.

Dumpvalve zit er al. Is alleen "closed loop". Je moet er een "open valve" van maken.


Zie hier : (heb ik al eens uitgezocht namelijk)

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... PVALVE.JPG[/img]
Wat ik begrepen heb van Bjorn VKV gorinchem, was dat dit niet verstandig was. Hij zou namelijk bij een constante snelheid aan een stuk door afblazen. Staat me iets bij dat Ivo dit al een heeft geprobeert.

Ik wacht nog even mijn eerste beurtje af en dan ga ik hem laten chippen (zeg over een week of 3)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mwoah... valt wel mee.

Bij de meeste GTT's (die van mij wel) met een dump valve blijft ie op een bepaald toerental/snelheid/gaspedaalstand ook afblazen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andy
Berichten: 68
Lid geworden op: do 17 jan 2008 21:25
Contacteer:

Ik zal het ook weleens vragen, hoorde toen weleens over een andere dumpvalve, dat het slecht voor je motor was. maar waarvoor? maar je moet dat ene stukje buis dus gwn afblinden? wat ik zover even begrijpt?
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Mickael schreef:Binnenkort ga ik naar Henk (fastchip). Zal mijn ervaringen laten weten.

Hij is iig wel een heel stuk goedkoper!!
Dit gaat niet door...

Als het goed is rij ik binnenkort in een RS :D
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mickael schreef:
Mickael schreef:Binnenkort ga ik naar Henk (fastchip). Zal mijn ervaringen laten weten.

Hij is iig wel een heel stuk goedkoper!!
Dit gaat niet door...

Als het goed is rij ik binnenkort in een RS :D
Verstandig besluit, enne tzt dan wel even een foto en kenteken voor het register natuurlijk.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie