twingo rs inrijden of niet?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
twingors-ede
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 5 okt 2009 20:07
Contacteer:

Hallo ik ben 25 jaar en krijg een nieuwe twingo rs mijn vraag is of de auto ingereden hoeft te worden ?

bvd
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik lees bij een ander topic van een eigenaar 1000km... :) Welkom hier op het forum en misschien is het wel leuk om je even voor te stellen in de wie is wie sectie (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nieuwe auto's hoeft je niet echt meer "in te rijden" zoals vroeger. Wat wel belangrijk is en blijft en voor alle auto's geld is warm rijden. Daar heeft je motor veel meer baat bij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Welkom en alvast gefeliciteerd met je RS.

Volgens de boekjes zou je hem idd in moeten rijden. Ik geloof de
eerste 1000 km niet boven de 3000 á 3500 toeren. En daarna opbouwen.

Zelf heb ik dit tot 500 km volgehouden en daarna toch
wel wat meer in toeren gegaan.
Maar het belangrijkste is ook goed warm rijden. Dit doe ik meestal
tot de eerste 8 tot 10 km. En niet alleen de eerste 1000km, maar altijd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

het hoeft niet meer inderdaad, maar ik zou het wel altijd doen. Beetje rustig beginnen de eerste 1000 km en dan rustig aan wat meer en meer. Baat het niet, dan schaadt het niet ;)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

de boel moet toch echt wel inslijten op elkaar, maar wees niet té lief.

Daarmee slijten de de zuigerveren goed in op de cilinderwand. Daar is ook de nodige druk achter de zuigerveren voor nodig. Ben je te lief dan verglaasd de wand, ben je te grof dan kunnen er 'lasputjes' ontstaan.

Van inrijden is dus zeker nog wel sprake, maar niet meer zoals vroeger :)


Meer info -> even op http://www.amt.nl kijken hè ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

oftewel, rijd er de eerste tijd gewoon mee. Gemiddeld dus. Goed en rustig warm rijden en dan kun je er echt wel een keer lekker mee door trekken. Geen enkel probleem. Ga er alleen niet meer het circuit op ofzo natuurlijk (dat is dus een wat te grote belasting).

Ik blijf erbij dat inrijden niet meer echt bestaat. gewoon normaal rijden de eerste tijd en bij een sportieve auto valt een keer doortrekken ook gewoon onder "normaal" :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Klopt Tom

Info staat hier: AMT.nl - Tips-voor-inrijden.htm
Laatst gewijzigd door Adinsx op ma 2 mei 2011 8:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

1000km even kassie an, daarna gewoon op de staart trappen.

Mijn bandjes vóór zijn al flink versleten ( 21.000 km ) en zoals alle voorgangers al verteld hebben:

Warm rijden die handel.

Tussentijds naar die 1000 km mag heus wel een paar keer het shiftlampje gaan branden.
Je wil tenslotte geen "luie" motor.

Iets heel anders nog:

Wel even een foto en kenteken graag ( desnoods via PM ) want hij mag natuurlijk niet ontbreken in het Register Twingo RS.

Kan je meer vertellen over de auto?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dohcmartijn
Berichten: 170
Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
Car: Clio 3 RS / V6
Locatie: reeuwijk

Het echte inrijden is vooral belangrijk tijdens het eerste draaiuur van de motor.
Zodra het koelwater en vooral de motorolie warm zijn, flink accelleren en afremmen. Tijdens versnellen en afremmen worden de veren extra tegen de cilinderwand aangedrukt waardooor deze goed inlopen. na een aantal draaiuren is de grootste ruwheid van de hoon al verdwenen en de veer loopt niet meer in.
vermijdt langdurig stationair draaien en contstante snelheid cq. toeren.
Plaats reactie