Velgen met 195/50/15 banden

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Martijnn
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 mar 2010 19:13
Contacteer:

Hallo allemaal,

Kwam toevallig via google op dit forum terecht waar ik hopelijk meteen mooi mijn vraag kwijt kan. Ik ben de eigenaar van een zwarte Twingo 1.2 Air uit 2000 en heb eind februari de volgende velgen gekocht:

http://img64.imageshack.us/img64/446/foto0226w.jpg
(had ze net gehaald en snel even ernaast gezet).

Vandaag wou ik ze dus nadat ik eindelijk mijn centreerringen binnen had laten monteren bij mijn oom, echter kreeg ik vanmorgen helaas de sms met dat ze banden te breed waren. Balen balen balen!
Met sturen liepen deze aan, met belading zouden ze achter bovenin ook gaan aanlopen, en de handremkabel zat ook in de weg?

Ik baal nog het meeste dat vele velgenconfigurators van bekende merken wél aangeven dat dit moet passen. Echter zit ik nu dus met de vraag; wat is volgens jullie de beste (goedkoopste) oplossing? Ik wil ze het liefst namelijk niet weg doen.

Hoor het graag!

-Martijn
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

wat zijn de waardes van de velg.... e.t waarde en zo
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Martijnn
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 mar 2010 19:13
Contacteer:

Sorry vergeten te vermelden ja.

De ET waarde van de velgen zijn 38. (Origineel Twingo 36)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

handremkabel kan je makkelijk verleggen :)

(gevonden met de search)
Verder kan het zijn dat je de handremkabel een stukje moet verleggen, maar dit is zo gebeurd. Loshalen en verderop weer vastzetten met een tyrap.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik zal ff een platter bandje erop gooien. mensen die met 15inch rijden onder een twingo hebben minimaal 195/45/15 volgens mij.

Je kunt zelfs nog platter gaan met nankangs ofzo.. (185/45/15) of zelfs hele platte 165érs..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijnn
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 mar 2010 19:13
Contacteer:

Bedankt voor de reacties!
Ik kwam er zelf gister achter dat een Twingo rijder met 195/45/15 ook niet zomaar kon rijden, hij had met een hamer het plaatwerk een beetje naar binnen geslagen om ruimte te krijgen (N)

Die 185/45/15 klinkt dan wel interessant, alleen of dit ook meteen past zonder aanpassingen durf ik niet te zeggen, dit heb ik namelijk het liefste.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Wij hebben onder de Twingo 7Jx15, ET25, 195/45 R15. Past goed, alleen bij ver doorveren raken ze achter de wielkast.
Martijnn
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 mar 2010 19:13
Contacteer:

Bedankt voor je reactie. Verder heb je dus niets speciaals aangepast, of spacers gemonteerd?
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Nee, niets aangepast. Maar let wel, et25. Achter hebben we wel veerwegbegrenzers tussen de veren gezet. Nu raken ze zelden nog de wielkast, alleen met twee man achterin bij een flinke drempel. Maar verder niets uitgeklopt of zo, het moet wel leuk blijven, hé! :smile:
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Als je met een Twingo naar 7J wilt, moet je echt omlaag in et-waarde. Je hebt aan de binnenkant gewoon geen ruimte. We hebben nu winterwielen van Titan, 5,5J, 13", et38. En die komen al tegen de handremkabel aan, deze kun je gelukkig makkelijk een beetje wegbuigen.
Martijnn
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 mar 2010 19:13
Contacteer:

Nogmaals bedankt voor je reactie, ik denk dat er helaas toch niets anders op zit dan de velgen te verkopen en opzoek naar een nieuw leuk (passend) setje...
Plaats reactie