ACT : Twingo III
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ah nee he .... krijgt de nieuwe Twingo III (in navolging van de Clio IV) ook al 5 deuren i.p.v. 3 ???
http://www.autoweek.nl/nieuws/26922/gel ... ult-twingo
http://www.autoweek.nl/nieuws/26922/gel ... ult-twingo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik dacht dat ik een fiat 500 zag!
Vind hem er wel leuk uit zien. En een 5 deurs moet tegenwoordig wel idd.
Vind hem er wel leuk uit zien. En een 5 deurs moet tegenwoordig wel idd.
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Wel even een foto plaatsen, dan weten we waarover we praten.
[img]http://www.undressnewtwingo.com/images/reveal_img.jpg[/img]
[img]http://www.undressnewtwingo.com/images/reveal_img.jpg[/img]
Hij lijkt kwa vorm idd wel erg op de Fiat 500!
En hij heeft weer van die multipla/juke achtige lampen in de voorkant
En hij heeft weer van die multipla/juke achtige lampen in de voorkant
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ow... Fiat 500, Ford Ka, Peugeot 108, Kia Piacanto, VW Up ...AnthonyR schreef:5 deuren vraagt de markt gewoon. Ik vind hem wel geslaagd!
Die 5 deuren verknallen gewoon de, toch wel goede, lijn van de auto. Kijk maar naar de concept.
Zie ook b.v. het verschil in mooie lijn tussen de 3 en 5 deurs Peugeot 108 en de VW Up. 3 deurs smoelt gewoon beter.
Zelfde voor de Clio. De Peugeot 208 3 deurs knalt gewoon, de 5 deurs is gewoon minder. (De 5 deurs Clio IV staat te hoog op z'n poten en de zijkant/lijnenspel wordt verknalt door die extra deur. Een enkele deur is langer, waardoor het dak iets lager lijkt. (maakt de auto extra hoog)
Ik vind het een gemiste kans voor b.v. jonge single's / stelletjes die niet zitten te wachten op een "jonge gezinsbak" en wat sportievers zoeken i.p.v. iets duurders ... Maar ja, ik werk niet in de marketingafdeling van Renault
Wil niet zeggen dat 5 deurs alleen maar bagger is. Kijk maar naar de nieuwe Citroen C4 Cactus. Vind ik echt een leuke auto zonder tierelantijnen, Simpel, maar doordacht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Nieuwe Renault Twingo: karaktervol, innovatief en fun-to-drive
De nieuwe, derde generatie van de Renault Twingo staat in het middelpunt van de belangstelling op de Autosalon van Genève. De karaktervolle, volledig nieuwe stadsauto geeft stijl, rijplezier en ruimte een nieuwe betekenis in de compacte klasse. Het model is geïnspireerd op de originele Twingo en de Renault 5 en is op de beursvloer te zien in vier aansprekende carrosseriekleuren. Dankzij de talloze mogelijkheden om deze auto op het gebied van in- en exterieurstyling aan de eigen smaak aan te passen, is de nieuwe Twingo naar wens leverbaar met een sportieve, elegante of chique uitstraling.
De nieuwe Renault Twingo vertegenwoordigt het thema ‘Play’ in de designstrategie ‘Life Cycle’ van Renault, bedacht door de Nederlander Laurens van den Acker, directeur Industrial Design. Het speelse karakter van de nieuwe Twingo is te danken aan de bijzondere voertuigarchitectuur, met de motor achterin, de lange wielbasis van 2,49 meter en de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie. Met een uiterst kleine draaicirkel van 8,65 meter heeft de Twingo een bijzonder wendbaar rijgedrag met de manoeuvreerbaarheid van de volmaakte stadsauto.
Net als de originele Twingo uit 1992 is de nieuwste generatie toonaangevend op het gebied van ruimte. Dankzij de bijzondere bouwwijze, de lange wielbasis en – voor het eerst – standaard vijf portieren, biedt de nieuwe Twingo een zeer ruim interieur, voor een auto van 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog. Ondanks het feit dat de nieuwe generatie 10 centimeter korter is dan zijn voorganger, is de afstand van het dashboard tot aan de achterklep maar liefst 22 centimeter groter. De toegenomen ruimte komt volledig ten goede aan de passagiers. Er is een bagageruimte met een inhoud van 216 liter, die eenvoudig kan worden uitgebreid door de rugleuning van de achterbank geheel of gedeeltelijk (50:50) neer te klappen.
In het vrolijke interieur valt het strak vormgegeven dashboard op, met een centraal geplaatste display, een opvallende snelheidsmeter en een kleurrijke afwerking in blauw, wit, zwart of rood. De levendige sfeer wordt extra onderstreept door de contrasterende wit-zwarte kleurstelling. Voor de stoelbekleding is er keuze uit drie kleurenthema’s: blauw, grijs en rood. Voor een extra sportieve sfeer behoort ook zwarte stoelbekleding met rode accenten tot de mogelijkheden.
Geheel in lijn met het moderne karakter van de nieuwe Twingo zijn twee infotainmentsystemen leverbaar: R & GO en de nieuwste generatie R-Link. Beide systemen zijn geschikt voor Android- en iOS-apparaten en bieden talloze functies op het gebied van connectiviteit, 3D-navigatie en multimedia, inclusief boordcomputer. De verbeterde R-Link omvat een innovatief beeldscherm met scroll- en zoom-mogelijkheden.
De nieuwe Renault Twingo wordt leverbaar met keuze uit twee compacte benzinemotoren. De gloednieuwe SCe 70 is een atmosferische driecilinder met een cilinderinhoud van 999 cm3. Deze bijzonder efficiënte en koppelrijke motor is gebaseerd op de beproefde TCe-techniek van Renault en levert 70 pk (51 kW) en een maximumkoppel van 91 Nm bij lage toerentallen.
De andere motor is de Energy TCe 90. Die draagt extra bij aan het ‘fun-to-drive’-karakter van de Renault Twingo. Deze 898 cm3 driecilinder turbomotor is speciaal voor de Twingo opnieuw ontworpen en levert een vermogen van 90 pk (66 kW) en een riant koppel van 135 Nm. Beide motoren zijn voorzien van Stop & Start technologie en bovendien voldoet de vernieuwde Energy TCe 90 aan de strenge Euro 6-emissienorm.
De nieuwe Renault Twingo staat vanaf september 2014 bij de Renault dealer in de showroom en de prijzen worden op een later moment bekend gemaakt.
De nieuwe, derde generatie van de Renault Twingo staat in het middelpunt van de belangstelling op de Autosalon van Genève. De karaktervolle, volledig nieuwe stadsauto geeft stijl, rijplezier en ruimte een nieuwe betekenis in de compacte klasse. Het model is geïnspireerd op de originele Twingo en de Renault 5 en is op de beursvloer te zien in vier aansprekende carrosseriekleuren. Dankzij de talloze mogelijkheden om deze auto op het gebied van in- en exterieurstyling aan de eigen smaak aan te passen, is de nieuwe Twingo naar wens leverbaar met een sportieve, elegante of chique uitstraling.
De nieuwe Renault Twingo vertegenwoordigt het thema ‘Play’ in de designstrategie ‘Life Cycle’ van Renault, bedacht door de Nederlander Laurens van den Acker, directeur Industrial Design. Het speelse karakter van de nieuwe Twingo is te danken aan de bijzondere voertuigarchitectuur, met de motor achterin, de lange wielbasis van 2,49 meter en de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie. Met een uiterst kleine draaicirkel van 8,65 meter heeft de Twingo een bijzonder wendbaar rijgedrag met de manoeuvreerbaarheid van de volmaakte stadsauto.
Net als de originele Twingo uit 1992 is de nieuwste generatie toonaangevend op het gebied van ruimte. Dankzij de bijzondere bouwwijze, de lange wielbasis en – voor het eerst – standaard vijf portieren, biedt de nieuwe Twingo een zeer ruim interieur, voor een auto van 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog. Ondanks het feit dat de nieuwe generatie 10 centimeter korter is dan zijn voorganger, is de afstand van het dashboard tot aan de achterklep maar liefst 22 centimeter groter. De toegenomen ruimte komt volledig ten goede aan de passagiers. Er is een bagageruimte met een inhoud van 216 liter, die eenvoudig kan worden uitgebreid door de rugleuning van de achterbank geheel of gedeeltelijk (50:50) neer te klappen.
In het vrolijke interieur valt het strak vormgegeven dashboard op, met een centraal geplaatste display, een opvallende snelheidsmeter en een kleurrijke afwerking in blauw, wit, zwart of rood. De levendige sfeer wordt extra onderstreept door de contrasterende wit-zwarte kleurstelling. Voor de stoelbekleding is er keuze uit drie kleurenthema’s: blauw, grijs en rood. Voor een extra sportieve sfeer behoort ook zwarte stoelbekleding met rode accenten tot de mogelijkheden.
Geheel in lijn met het moderne karakter van de nieuwe Twingo zijn twee infotainmentsystemen leverbaar: R & GO en de nieuwste generatie R-Link. Beide systemen zijn geschikt voor Android- en iOS-apparaten en bieden talloze functies op het gebied van connectiviteit, 3D-navigatie en multimedia, inclusief boordcomputer. De verbeterde R-Link omvat een innovatief beeldscherm met scroll- en zoom-mogelijkheden.
De nieuwe Renault Twingo wordt leverbaar met keuze uit twee compacte benzinemotoren. De gloednieuwe SCe 70 is een atmosferische driecilinder met een cilinderinhoud van 999 cm3. Deze bijzonder efficiënte en koppelrijke motor is gebaseerd op de beproefde TCe-techniek van Renault en levert 70 pk (51 kW) en een maximumkoppel van 91 Nm bij lage toerentallen.
De andere motor is de Energy TCe 90. Die draagt extra bij aan het ‘fun-to-drive’-karakter van de Renault Twingo. Deze 898 cm3 driecilinder turbomotor is speciaal voor de Twingo opnieuw ontworpen en levert een vermogen van 90 pk (66 kW) en een riant koppel van 135 Nm. Beide motoren zijn voorzien van Stop & Start technologie en bovendien voldoet de vernieuwde Energy TCe 90 aan de strenge Euro 6-emissienorm.
De nieuwe Renault Twingo staat vanaf september 2014 bij de Renault dealer in de showroom en de prijzen worden op een later moment bekend gemaakt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En wat ligt er nu voorin? Een loze holle (opberg)ruimte?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ngo_31.jpg[/img]MartijnG schreef:En wat ligt er nu voorin? Een loze holle (opberg)ruimte?
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ngo_26.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ff serieus? Is dat alles, of klapt ie ook omhoog voor extra bergruimte? Er moet toch nog zeker wel iets achter de bumper zitten neem ik aan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Geen idee! Een kreukelzone??
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb nergens de kap zien scharnieren dus... dit is het denk ik
Of die Fransozen wilden het niet verder demonstreren.
Of die Fransozen wilden het niet verder demonstreren.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Euh... wat dan ? Dat expansievaatje ? Niet wat er nou daadwerkelijk onder zit, maar het zal wel een bandenpompsetje zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
fotos motorruimte?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Die hebben ze wel gaaf weggewerkt, nu nog een 150 pk blokkie op de achterwieltjes
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik vraag me af wat de beweeg redenen zijn geweest om het blok achterin te leggen?
Hoe dan ook vind ik het wel geinig, in de winter driften met je twingo
Hoe dan ook vind ik het wel geinig, in de winter driften met je twingo
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
De Smart komt hier toch ook op?...of ben ik nu abuis?
En achteras aandrijver.....cool.........nu nog een diesel uitvoering.
Dan is het denk ik net een kart op indoorbaan.
En achteras aandrijver.....cool.........nu nog een diesel uitvoering.
Dan is het denk ik net een kart op indoorbaan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hoe zwaar wordt die, want anders is 70 of 90 pk nou niet echt veel op de achterwieltjes.
Of gewoon wanlis achter
Beste verkoper, ik wil hem wel bestellen, maar dan wil ik achter de allerslechste banden die u kunt vinden
Of gewoon wanlis achter
Beste verkoper, ik wil hem wel bestellen, maar dan wil ik achter de allerslechste banden die u kunt vinden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wat heb je aan die binnenruimte? Achterin kan je niet zitten of je moet een kind van 4 zijn. Misschien verkopen als klein bestelbusje. Het busje formaat heeft hij al en de achterbank is toch nutteloos. Komen die 5 deurs ook nog goed van pas.AnthonyR schreef:Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Oneens.AnthonyR schreef:Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders
Oude Twingo heeft een verstelbare achterbank die immens veel bagageruimte mogelijk maakt of juist onwijs veel beenruimte. Er past hoe dan ook meer in een Twingo dan in mijn Clio II of Megane II. Dat zie ik met de nieuwe Twingo niet gebeuren.
Maar ben benieuwd wanneer ik m live kan bewonderen hij ziet er op zich wel leuk uit.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Toen je nog fietste kwam er meer zinnigs uit, je kan merken dat je nu bij Renault werkt, komt steeds meer onzin uitAnthonyR schreef:Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: di 15 jun 2010 8:33
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Ik kan bevestigen dat dit niet alleen een Dynamique types zijn geweest. Ik heb een hele andere uitvoering.
Echter heb ik het wel over de Ph1 type 1.
M.v.g Darki.
Echter heb ik het wel over de Ph1 type 1.
M.v.g Darki.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Ik fiets nog steedsLuco/Alpine-racer schreef:Toen je nog fietste kwam er meer zinnigs uit, je kan merken dat je nu bij Renault werkt, komt steeds meer onzin uitAnthonyR schreef:Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, ik bedoelde ook de Twingo 1...ze raken steeds meer de weg kwijt wat betreft functionailiteit zoals die ooit bedoeld was in een Twingo. Vroeger.....was alles beter
Ennuh...komt hier een RS versie van?
Ennuh...komt hier een RS versie van?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan zelf maar een 2liter erin bouwen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.