ACT : Twingo III

Post hier al je vragen over de Renault Twingo

ACT : Twingo III

Postby Arco » Thu 13 Feb 2014 16:03

Ah nee he .... krijgt de nieuwe Twingo III (in navolging van de Clio IV) ook al 5 deuren i.p.v. 3 ??? :X |: (N) :-(

http://www.autoweek.nl/nieuws/26922/gel ... ult-twingo
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18207
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby martll » Thu 13 Feb 2014 16:29

http://undressnewtwingo.com/

Net niet busje.... :lol:
martll
 
Posts: 707
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT : Twingo III

Postby AnthonyR » Thu 13 Feb 2014 16:59

5 deuren vraagt de markt gewoon. Ik vind hem wel geslaagd!
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8887
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Twingo III

Postby Niels V Dijk » Thu 13 Feb 2014 17:55

Ik dacht dat ik een fiat 500 zag! (0)
Vind hem er wel leuk uit zien. En een 5 deurs moet tegenwoordig wel idd.
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1256
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Re: ACT : Twingo III

Postby renault15.17 » Thu 13 Feb 2014 21:17

Wel even een foto plaatsen, dan weten we waarover we praten. ;-)

Image
renault15.17
 
Posts: 87
Joined: Mon 7 Nov 2005 11:27
Location: Uden

Re: ACT : Twingo III

Postby tutuur » Thu 13 Feb 2014 22:34

Hij lijkt kwa vorm idd wel erg op de Fiat 500!

En hij heeft weer van die multipla/juke achtige lampen in de voorkant :(
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14207
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT : Twingo III

Postby Arco » Fri 14 Feb 2014 8:36

AnthonyR wrote:5 deuren vraagt de markt gewoon. Ik vind hem wel geslaagd!


Ow... Fiat 500, Ford Ka, Peugeot 108, Kia Piacanto, VW Up ... :p ;-)

Die 5 deuren verknallen gewoon de, toch wel goede, lijn van de auto. Kijk maar naar de concept.
Zie ook b.v. het verschil in mooie lijn tussen de 3 en 5 deurs Peugeot 108 en de VW Up. 3 deurs smoelt gewoon beter.

Zelfde voor de Clio. De Peugeot 208 3 deurs knalt gewoon, de 5 deurs is gewoon minder. (De 5 deurs Clio IV staat te hoog op z'n poten en de zijkant/lijnenspel wordt verknalt door die extra deur. Een enkele deur is langer, waardoor het dak iets lager lijkt. (maakt de auto extra hoog)

Ik vind het een gemiste kans voor b.v. jonge single's / stelletjes die niet zitten te wachten op een "jonge gezinsbak" en wat sportievers zoeken i.p.v. iets duurders ... Maar ja, ik werk niet in de marketingafdeling van Renault 8)

Wil niet zeggen dat 5 deurs alleen maar bagger is. Kijk maar naar de nieuwe Citroen C4 Cactus. Vind ik echt een leuke auto zonder tierelantijnen, Simpel, maar doordacht.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18207
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby AnthonyR » Tue 4 Mar 2014 8:10

Nieuwe Renault Twingo: karaktervol, innovatief en fun-to-drive
De nieuwe, derde generatie van de Renault Twingo staat in het middelpunt van de belangstelling op de Autosalon van Genève. De karaktervolle, volledig nieuwe stadsauto geeft stijl, rijplezier en ruimte een nieuwe betekenis in de compacte klasse. Het model is geïnspireerd op de originele Twingo en de Renault 5 en is op de beursvloer te zien in vier aansprekende carrosseriekleuren. Dankzij de talloze mogelijkheden om deze auto op het gebied van in- en exterieurstyling aan de eigen smaak aan te passen, is de nieuwe Twingo naar wens leverbaar met een sportieve, elegante of chique uitstraling.

De nieuwe Renault Twingo vertegenwoordigt het thema ‘Play’ in de designstrategie ‘Life Cycle’ van Renault, bedacht door de Nederlander Laurens van den Acker, directeur Industrial Design. Het speelse karakter van de nieuwe Twingo is te danken aan de bijzondere voertuigarchitectuur, met de motor achterin, de lange wielbasis van 2,49 meter en de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie. Met een uiterst kleine draaicirkel van 8,65 meter heeft de Twingo een bijzonder wendbaar rijgedrag met de manoeuvreerbaarheid van de volmaakte stadsauto.

Net als de originele Twingo uit 1992 is de nieuwste generatie toonaangevend op het gebied van ruimte. Dankzij de bijzondere bouwwijze, de lange wielbasis en – voor het eerst – standaard vijf portieren, biedt de nieuwe Twingo een zeer ruim interieur, voor een auto van 3,59 meter lang, 1,64 meter breed en 1,55 meter hoog. Ondanks het feit dat de nieuwe generatie 10 centimeter korter is dan zijn voorganger, is de afstand van het dashboard tot aan de achterklep maar liefst 22 centimeter groter. De toegenomen ruimte komt volledig ten goede aan de passagiers. Er is een bagageruimte met een inhoud van 216 liter, die eenvoudig kan worden uitgebreid door de rugleuning van de achterbank geheel of gedeeltelijk (50:50) neer te klappen.


In het vrolijke interieur valt het strak vormgegeven dashboard op, met een centraal geplaatste display, een opvallende snelheidsmeter en een kleurrijke afwerking in blauw, wit, zwart of rood. De levendige sfeer wordt extra onderstreept door de contrasterende wit-zwarte kleurstelling. Voor de stoelbekleding is er keuze uit drie kleurenthema’s: blauw, grijs en rood. Voor een extra sportieve sfeer behoort ook zwarte stoelbekleding met rode accenten tot de mogelijkheden.
Geheel in lijn met het moderne karakter van de nieuwe Twingo zijn twee infotainmentsystemen leverbaar: R & GO en de nieuwste generatie R-Link. Beide systemen zijn geschikt voor Android- en iOS-apparaten en bieden talloze functies op het gebied van connectiviteit, 3D-navigatie en multimedia, inclusief boordcomputer. De verbeterde R-Link omvat een innovatief beeldscherm met scroll- en zoom-mogelijkheden.

De nieuwe Renault Twingo wordt leverbaar met keuze uit twee compacte benzinemotoren. De gloednieuwe SCe 70 is een atmosferische driecilinder met een cilinderinhoud van 999 cm3. Deze bijzonder efficiënte en koppelrijke motor is gebaseerd op de beproefde TCe-techniek van Renault en levert 70 pk (51 kW) en een maximumkoppel van 91 Nm bij lage toerentallen.
De andere motor is de Energy TCe 90. Die draagt extra bij aan het ‘fun-to-drive’-karakter van de Renault Twingo. Deze 898 cm3 driecilinder turbomotor is speciaal voor de Twingo opnieuw ontworpen en levert een vermogen van 90 pk (66 kW) en een riant koppel van 135 Nm. Beide motoren zijn voorzien van Stop & Start technologie en bovendien voldoet de vernieuwde Energy TCe 90 aan de strenge Euro 6-emissienorm.

De nieuwe Renault Twingo staat vanaf september 2014 bij de Renault dealer in de showroom en de prijzen worden op een later moment bekend gemaakt.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8887
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Twingo III

Postby Adinsx » Tue 4 Mar 2014 11:54

Heb er al even lekker ingezeten. :) niet verkeerd hoor, van de buitenkant oogt hij weer kleiner als dat ie is.
Mégane III Estate GTline TCe130 + Clio IV Estate Dynamique TCe90

Opvolger besteld: volle Mégane IV Estate GT205 Iron Bleu
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6948
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Re: ACT : Twingo III

Postby MartijnG » Tue 4 Mar 2014 12:33

En wat ligt er nu voorin? Een loze holle (opberg)ruimte?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9989
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby Rik Hamberg » Tue 4 Mar 2014 13:18

MartijnG wrote:En wat ligt er nu voorin? Een loze holle (opberg)ruimte?


Image

Image
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Image
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2279
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT : Twingo III

Postby MartijnG » Tue 4 Mar 2014 13:40

Ff serieus? Is dat alles, of klapt ie ook omhoog voor extra bergruimte? Er moet toch nog zeker wel iets achter de bumper zitten neem ik aan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9989
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby Rik Hamberg » Tue 4 Mar 2014 14:20

Geen idee! Een kreukelzone??
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Image
User avatar
Rik Hamberg
 
Donateur
Posts: 2279
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Location: Loozen (bij Gramsbergen)
Car: Clio IV R.S. (JS)

Re: ACT : Twingo III

Postby Adinsx » Tue 4 Mar 2014 18:35

Ik heb nergens de kap zien scharnieren dus... dit is het denk ik ;-)

Of die Fransozen wilden het niet verder demonstreren.
Mégane III Estate GTline TCe130 + Clio IV Estate Dynamique TCe90

Opvolger besteld: volle Mégane IV Estate GT205 Iron Bleu
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6948
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Re: ACT : Twingo III

Postby Patrick RS » Tue 4 Mar 2014 18:47

User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14554
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Re: ACT : Twingo III

Postby Arco » Tue 4 Mar 2014 19:03

Euh... wat dan ? Dat expansievaatje ? Niet wat er nou daadwerkelijk onder zit, maar het zal wel een bandenpompsetje zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18207
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby Adinsx » Tue 4 Mar 2014 19:15

Ik zal mijn foto's even uploaden straks.
Mégane III Estate GTline TCe130 + Clio IV Estate Dynamique TCe90

Opvolger besteld: volle Mégane IV Estate GT205 Iron Bleu
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6948
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Re: ACT : Twingo III

Postby Adinsx » Tue 4 Mar 2014 19:18

N.v.t., foto's stonden er al |:
Last edited by Adinsx on Tue 4 Mar 2014 21:00, edited 1 time in total.
Mégane III Estate GTline TCe130 + Clio IV Estate Dynamique TCe90

Opvolger besteld: volle Mégane IV Estate GT205 Iron Bleu
User avatar
Adinsx
 
Donateur
Posts: 6948
Joined: Thu 20 Dec 2007 10:37
Location: Duiven
Car: M3 Estate GTline

Re: ACT : Twingo III

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 4 Mar 2014 19:29

fotos motorruimte?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Re: ACT : Twingo III

Postby Patrick RS » Tue 4 Mar 2014 20:04

Image

Image
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14554
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Re: ACT : Twingo III

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 4 Mar 2014 21:06

Die hebben ze wel gaaf weggewerkt, nu nog een 150 pk blokkie op de achterwieltjes :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Re: ACT : Twingo III

Postby tutuur » Tue 4 Mar 2014 21:51

Ik vraag me af wat de beweeg redenen zijn geweest om het blok achterin te leggen?

Hoe dan ook vind ik het wel geinig, in de winter driften met je twingo :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14207
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT : Twingo III

Postby Arno17 » Tue 4 Mar 2014 22:32

De Smart komt hier toch ook op?...of ben ik nu abuis?

En achteras aandrijver.....cool.........nu nog een diesel uitvoering.
Dan is het denk ik net een kart op indoorbaan.
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4704
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Re: ACT : Twingo III

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 4 Mar 2014 22:53

Hoe zwaar wordt die, want anders is 70 of 90 pk nou niet echt veel op de achterwieltjes.
Of gewoon wanlis achter :smile:

Beste verkoper, ik wil hem wel bestellen, maar dan wil ik achter de allerslechste banden die u kunt vinden :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Re: ACT : Twingo III

Postby AnthonyR » Tue 4 Mar 2014 23:32

Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders :)
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8887
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Twingo III

Postby martll » Wed 5 Mar 2014 6:26

AnthonyR wrote:Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders :)


Wat heb je aan die binnenruimte? Achterin kan je niet zitten of je moet een kind van 4 zijn. Misschien verkopen als klein bestelbusje. Het busje formaat heeft hij al en de achterbank is toch nutteloos. Komen die 5 deurs ook nog goed van pas.
martll
 
Posts: 707
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT : Twingo III

Postby MartijnG » Wed 5 Mar 2014 6:53

AnthonyR wrote:Door dat de motor achterin zit hebben ze de cabine langer kunnen maken. Resulteert in meer binnenruimte en zelfs meer bagageruimte. Bagageruimte in de oude Twingo was ook niet vele bijzonders :)


Oneens.

Oude Twingo heeft een verstelbare achterbank die immens veel bagageruimte mogelijk maakt of juist onwijs veel beenruimte. Er past hoe dan ook meer in een Twingo dan in mijn Clio II of Megane II. Dat zie ik met de nieuwe Twingo niet gebeuren.

Maar ben benieuwd wanneer ik m live kan bewonderen (Y) hij ziet er op zich wel leuk uit.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9989
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby AnthonyR » Wed 5 Mar 2014 7:15

Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8887
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Twingo III

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 5 Mar 2014 11:14

AnthonyR wrote:Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.


Toen je nog fietste kwam er meer zinnigs uit, je kan merken dat je nu bij Renault werkt, komt steeds meer onzin uit :D :smile: (0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Re: ACT : Twingo III

Postby Darkangelnl » Wed 5 Mar 2014 11:35

Ik kan bevestigen dat dit niet alleen een Dynamique types zijn geweest. Ik heb een hele andere uitvoering.
Echter heb ik het wel over de Ph1 type 1.

M.v.g Darki. :grin:
Darkangelnl
 
Posts: 106
Joined: Tue 15 Jun 2010 8:33
Location: Vlaardingen

Re: ACT : Twingo III

Postby AnthonyR » Wed 5 Mar 2014 12:43

Luco/Alpine-racer wrote:
AnthonyR wrote:Dat was alleen bij een Dynamique zo. Nu krijg je daar een in delen neerklapbare achterbank voor terug. En de meeste Twingo's zijn geen Dynamiques.


Toen je nog fietste kwam er meer zinnigs uit, je kan merken dat je nu bij Renault werkt, komt steeds meer onzin uit :D :smile: (0)


Ik fiets nog steeds ;)
User avatar
AnthonyR
Moderator
 
Donateur
Posts: 8887
Joined: Thu 22 Sep 2005 15:27
Location: Gorinchem

Re: ACT : Twingo III

Postby Ivo » Wed 5 Mar 2014 13:18

:smile:
Ivo
Über-Spammer
 
Posts: 9453
Joined: Sat 11 Jan 2003 17:26
Location: Holland

Re: ACT : Twingo III

Postby MartijnG » Wed 5 Mar 2014 14:06

Ja, ik bedoelde ook de Twingo 1...ze raken steeds meer de weg kwijt wat betreft functionailiteit zoals die ooit bedoeld was in een Twingo. Vroeger.....was alles beter :smile: :p

Ennuh...komt hier een RS versie van? 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9989
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT : Twingo III

Postby martll » Wed 5 Mar 2014 15:16

martll
 
Posts: 707
Joined: Wed 7 Sep 2011 18:56

Re: ACT : Twingo III

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 5 Mar 2014 15:35

Dan zelf maar een 2liter erin bouwen :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Return to Twingo



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron