ACT: Laguna

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Zo, ACT aangemaakt voor de lagunaclub :)

Meteen maar ff een eerste snel vraagje:
~Haas~ schreef:dames en heren, dringend vraagje!!!

hoe haal ik bij een laguna I de ontvanger van de CV uit het dakconsole? Plaatje van een werkplaatshandboek zou helemaal uber zijn :D
:D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kun je die er niet gewoon uitsnokken net als bij de Clio?
Anders het plastic ding waar hij in zit loshalen, dan zie je het vanzelf.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...goed. Net dus bij mijn oom geweest.
Stand van zaken:

CV doet t niet met AB, wel met knop binnenin.
Nieuwe/andere werkende AB en ontvanger erin geplugd van een Clio16V (andere opzet, maar goed), werkte ook niet.
Blijft voor mij kabelbreuk of een kaduke stekker over oid, maar iemand misschien t elec schema van een Laguna I (Was mijn multimeter vergeten..lekker handig :@ )? Beterft een 1.8 8 klepper alize van 96.
Of kan t zijn dat de ontvanger van een laguna en clio wezenlijk afwijken? Naar mijn idee ist alleen de vorm, maar goed.
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

zit nog een decoder achter je kan niet zommaar de plips omwisselen
en je moet de sleutels inleren met de xr-25
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hoezo moet ik die sleutel inleren dan? Ik heb er een andere ontvanger met bijpassende sleutel opgezet.
sexy-girl
Berichten: 30
Lid geworden op: za 7 mei 2005 13:03
Locatie: Zwolle
Contacteer:

mijn vraag is wat vinden jullie van onze toekomstige auto :)

[img]http://img273.echo.cx/img273/5219/renaultlagunapsgstreetfighterf.th.jpg[/img]

de laguna komt dit jaar en de bodykit waarschijnlijk begin volgend jaar
:) :) :) :)



en als dit berichtje ook niet onder deze topic mag sluit hem dan niet maar verplaats het dan effe oke ?? :D
Een decollete is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren. :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heel gaaf!
Hier in een ACT mag je alles posten wat je maar kwijt wilt, dus leef je uit.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
sexy-girl
Berichten: 30
Lid geworden op: za 7 mei 2005 13:03
Locatie: Zwolle
Contacteer:

oke dan :D :D :D

we zijn al druk opzoek naar een laguna het liefst zilver kleurig maar goed die zijn haast niet te krijgen ja in een duurdere klasse ( geen geld voor :( )
dus zodra we de laguna hebben komt er een foto van en meer info :)
Een decollete is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren. :D
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

en als je een goedkope vindt heeft ie 3 ton op gas gelopen... (N)

ik heb wat dieper in de buidel moeten tasten en heb nu een 2 liter met 85.000km op de teller, zonder gas natuurlijk...
sexy-girl
Berichten: 30
Lid geworden op: za 7 mei 2005 13:03
Locatie: Zwolle
Contacteer:

der zijn genoeg auto's die nog lang geen3 ton hebben gelopen alleen ja je moet verder kijken dan je neus lang is.

we nemen waarschijnlijk een donker groene auto :D maar dat is allemaal nog niet zeker eerst de beide auto's de deur uit :)
Een decollete is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren. :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

weet iemand of de cv van een laguna I ph I net zo geregeld is als bij een safrane? Dus met bovenin de hemel de ontvanger, maar dan nog los ergens de regeling? Heb die van de laguna en een clio16V ff naast elkaar gelegd en zie bij nader inzien toch redelijk wat verschillende componentjes....
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

sleutelcode zit bij infrarood in de decoder en niet in de ontvanger,naar mijn weten werkt dat allen bij heel oude twingootjes dat uitwisslen
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmm, wat mn pa nou weer meegemaakt heeft met zn Laguna...

Pas geleden is de Laguna (1.6 16v uit 2000 op LPG) gekeurd en grote breut gehad met distributieriem.
Rijd ie vorig weekend terug van een familiebezoekje over de snelweg...120/140, ineens hoort ie 'plop' en de motor slaat af en alle lampjes beginnen te branden...hmm wat nou weer dan! Op de vluchtstrook gezet, proberen te starten, helemaal niemand thuis. ANWB gebeld, kerel kijken, zaklampie erbij want je zag bijna niks, zegt die kerel 'volgens mij mis je iets...' Hij kijken...bleek de krukaspoelie pleite te zijn, gewoon helemaal weg (N) De bout lag nog op de beschermplaat onder de motor maar de poelie??

Ding dus naar huis laten slepen, gelijk bij dezelfde garage (plaatselijke garage, geen dealer) gedumpt waar de distributie is vervangen en verhaal gehaald. Hun aan de gang gegaan, paar dagen later gingen we hem ophalen, ding kwam net van de brug af...en sloeg om de haverklap af. Ja, zei de monteur, de ontsteking moet zichzelf nog een beetje afstellen daarom slaat ie af en toe af...Yeah right dacht ik al bij mezelf...

Mn pa was de dag daarna vrij dus niet meer mee gereden, vrijdag naar zn werk toe, overal waar hij moest schakelen of koppeling moest gebruiken, sloeg de motor meteen af. Vrijdag avond kwam ik thuis van school en mn pa was ook net thuis, hij was net van plan om WEER naar de garage terug te gaan. Toen heb ik de auto pas voor het eerst gezien sinds het 'incident'. Ik ging dus wel ff mee naar de garage, wij wegrijden, mn pa start de auto nou ik hoorde het gelijk...hij liep sowiezo op 3 of misschien zelfs 2 poten...als je starte ging hij ook aardig snel rond. Dus 1 of meerdere cilinders had waarschijnlijk geen compressie meer. Dus gewoon de kleppen geraakt natuurlijk en krom.

Bij de garage verhaal gehaald, hadden ze de vorige keer dat ze de distributie hadden vervangen, de krukaspoelie vastgezet met de bout, maar geen Loc-Tite op de bout gedaan. (Toen ik stage liep bij Bochane in Arnhem, moest ik ALTIJD Loc-Tite gebruiken) Bout was er dus gewoon uitlopen. 'Wij gebruiken nooit Loc-Tite zei die monteur, want dan krijg je m nooit meer los'

Nou gaan ze dus alles eraf halen en nakijken en dan hoop ik maar voor hun dat ze het gemaakt krijgen...voor HUN kosten!

Zo zie je maar weer dat er toch een aantal 'vreemde' garages zijn die niet alles zo goed doen als het zou moeten... (S)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

lekker dan.. :@

begint btje te lijken op het verhaal van jespers GP destijds... :(
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Onze Laguna heeft er dan nu ongeveer 205.000 km op zitten, volgend jaar of over 1,5 jaar is mn pa weer van plan om wat anders te kopen...als het dus nu verkeerd afloopt qua kosten, zal ie wel eerder worden ingeruild denk ik, met als gevolg dat de opvolger waarschijnlijk geen renault zal zijn :evil:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mag toch hopen dat je pa hiervoor nix betaald !

die lui zijn de aanleiding voor de schade en dus repareren ze de boel dus maar fatsoenlijk. Zorg wel dat je weet dat t nu wel goed gebeurd...gaan kijken dus?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, die monteir zei wel van 'dat regelen we wel'...mn pa zei ook al, ze zoeken het maar lekker uit daaro, ik betaal niks! En ik zou er indd het liefst bij willen zijn, maar ik zit in Arnhem en mn pa moet gewoon werken (N) Krijg je straks nog zo'n halve reparatie (S)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je kan altijd eens effe informeren bij de bovag en/of anwb, die kunnen bemiddelen mocht dit verhaal een moeilijk einde krijgen
R5GTT. Drive it like you stole it
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

kan iemand mij de verschillen tussen DE laguna/espace lip en deze dichte variant? ook kwa prijs enzo :p

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/onderliplaguna.JPG[/img]
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Paul
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 feb 2002 0:00
Locatie: Friesland

De Lagunalip op de foto is van een phase 2 bumper.

De Lagunalip met de bekende roostertjes erin komt van een phase 1. De Espace lip heeft nog een extra "spoilertje" eronder, waardoor deze dichter bij de grond komt.

Pasvorm verschil tussen de phase 1 en 2 zal waarschijnlijk zeer minimaal zijn, de bevestigingsmethode kan misschien wel verschillen.

Voor prijzen: ik zou eens bij een sloper kijken , anders de dealer vragen naar een licht beschadigd exemplaar van een schadebumper.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

nieuw kost de espace lip 80 euro bij de dealer excl btw.

ff een tip voor het monteren,gebruik zo veel mogelijk bevestigings punten op de hoeken,dit ivm de drempels,als die niet goed vast zit.dan krijg je snel kieren ect...
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

wil dus een lagunalip zonder de roostertjes, en als ik me niet vergis is die er namelijk ook :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

das phase 2, die stond nog wel bij Holtrop
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ja die ja, maar wil dus even weten wat zo'n ding ongeveer moet kosten :)

die zat toch op die stationbak toch :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Lagunalip past toch onder de 19?
ik hou me aanbevolen hoor :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Gabri schreef:ja die ja, maar wil dus even weten wat zo'n ding ongeveer moet kosten :)

die zat toch op die stationbak toch :)
jup die grijze
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

past onder een megane,ook onder een 19 :D

zoals ik al zei,zolang je hem maar goed vast schroeft. :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

Beetje ducktape doet wonderen :smoke:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ducktape-tjoening! RESTECP!!! :klop: :klop:
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

AY!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Haas schreef:hmz...goed. Net dus bij mijn oom geweest.
Stand van zaken:

CV doet t niet met AB, wel met knop binnenin.
Nieuwe/andere werkende AB en ontvanger erin geplugd van een Clio16V (andere opzet, maar goed), werkte ook niet.
Blijft voor mij kabelbreuk of een kaduke stekker over oid, maar iemand misschien t elec schema van een Laguna I (Was mijn multimeter vergeten..lekker handig :@ )? Beterft een 1.8 8 klepper alize van 96.
Of kan t zijn dat de ontvanger van een laguna en clio wezenlijk afwijken? Naar mijn idee ist alleen de vorm, maar goed.
rico1047 schreef:zit nog een decoder achter je kan niet zommaar de plips omwisselen
en je moet de sleutels inleren met de xr-25
Haas schreef:hoezo moet ik die sleutel inleren dan? Ik heb er een andere ontvanger met bijpassende sleutel opgezet.
Haas schreef:weet iemand of de cv van een laguna I ph I net zo geregeld is als bij een safrane? Dus met bovenin de hemel de ontvanger, maar dan nog los ergens de regeling? Heb die van de laguna en een clio16V ff naast elkaar gelegd en zie bij nader inzien toch redelijk wat verschillende componentjes....
goed...nog steeds niet opgelost. Ben er vandaag nog ff mee aant kloten geweest. Andere zender en ontvanger erop, werkt nog niet, waars door de code van de sleutel. Kennen ze dat bij de dealers zo omproggen dat t wel gaat werken of moet ik een heel andere regelkast hebben..

sorry...snap ff niet meer wat er nu wel goed was en wat niet, btje te lang geleden dat ik er aan geknutseld heb... (S)
youri
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 9 jan 2005 21:50
Locatie: Zutphen

Als ik een open-luchtfilter wil plaatsen, en ik wil gebruik maken van een alu- aanzuigbuis, moet ik dit dan zelf maken of zijn er pasklare systemen,
wie o wie??
youri
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 9 jan 2005 21:50
Locatie: Zutphen

weet iemand nog een leuke site met allerlei leuk spul voor de laguna?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

http://reichhard-motorsport.com/

volgens mij hebben die ook een afdeling voor de laguna? of heb ik t mis?
youri
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 9 jan 2005 21:50
Locatie: Zutphen

leuk man
mooie spulletjes
(Y)
Plaats reactie