ACT: Laguna

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch wil ik nog best eens een rondje met zo'n II V6 doen, puur omdat ik altijd die slappe 1.8 en een enkele keer een 2.0 van de baas heb gereje. ;)
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

v6 is ook slap hoor, beter ga je een proefrondje doen in de lag2 ph2 gt 2.0T 205pk daarvan is de kick net even groter (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De kans is echt nihil dat ik ooit een LagII koop, dan eerder zo'n 1 DCi. :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

MICHEL11GTE schreef:v6 is ook slap hoor, beter ga je een proefrondje doen in de lag2 ph2 gt 2.0T 205pk daarvan is de kick net even groter (Y)
Puur snelheid: mee eens. Maar naar mijn smaak is de combi v6-automaat een topper.

@Steven: had ik al eens toegezegd toch? De v6 is zo overtuigend dat Dick inmiddels ook een V6+LPG heeft. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja ik kom echt nog eens die uithoek op als de financiele vlag weer volop wappert ;)

En wat een Dickhoofd :smile:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

(Y) Ik dacht eerst dat ie me in de maling nam... :lol:

Ontopic: tutuur: neem een V6 op gas. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Steven schreef:Toch wil ik nog best eens een rondje met zo'n II V6 doen, puur omdat ik altijd die slappe 1.8 en een enkele keer een 2.0 van de baas heb gereje. ;)
Ik vind de laguna1 24v krachtiger aanvoelen dan de II, zal wel door het gewicht komen.
Ik heb een Laguna 1 1.8 gehad en die stuurde stukken beter dan die lomp zware L7X automaat. Vind de wegligging van de II wel een stuk beter, maar is een stuk minder gevoelig en precies dan de oude Laguna.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als je goed leest zie je dat gas niet goed bevallen is.
Ik blijf naar de pomp gaan en er zijn in nh ook amper nog pompen die LPG aanbieden...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja laat mij als gasrijder een tip geven, zoek altijd even naar de gasstations in jouw omgeving, ze zitten vaak niet in woonwijken.

En verder moet je altijd een grote tank zien te scoren, 40liter netto of minder, vind ik echt geen doen. Meteen op zoek naar een grotere. En ook onderbouw kan groot, zeker als je de laadvloer enkele cm's ophoogd (merk je toch niet). Mijn Laguna had 56 netto met 1:9. M'n freaking Xantia doe 63 met 1:10.

Das goed te doen hoor :)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

En Volvo met 300k op de klok is niet maatgevend voor alle LPF-auto's. Lees op laguna2.de voor de aardigheid de verhalen over de dci's.

Ik doe max 320 km met 43 liter netto. En die begrenzing kan wel wat ruimer :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Maar dat is juist het punt. Ik rij 750 km in de week en heb geen zin om min 2 keer aan de pomp te staan. + dat een diesel veel meer koppel onderin heeft dus wat relaxter rijd..

Maar wss is het idee al van de baan.
Word Miss voor voorlopig een goedkope Clio diesel en dan zie ik met de tijd wel weer verder :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

v6 met automaat rijdt zeer soepel :D
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tutuur schreef:Maar dat is juist het punt. Ik rij 750 km in de week en heb geen zin om min 2 keer aan de pomp te staan. + dat een diesel veel meer koppel onderin heeft dus wat relaxter rijd..

Maar wss is het idee al van de baan.
Word Miss voor voorlopig een goedkope Clio diesel en dan zie ik met de tijd wel weer verder :)
Dat punt kan ik inkomen, ik rij 1000 km op een tank (gemiddeld, soms 1050 andere keer 950). Dus 1 keer in de 1,5 a 2 weken aan de pomp :) Dat is wel zeer relaxed.

@coupe16v, wow die silverstones staan echt goed (Y)

Je komt het meeste de RXE en de RXI tegen, de RXE is op comfort gericht de RXI wat meer op sportiviteit (leuke velgjes + iets stugger onderstel).

@Steven, een lag I dci rijdt erg fijn vergeleken met een 1.8 of 2.0, vanaf 1600 toeren loopt het al als een trein. Je mist alleen de echte power als je doortrekt, maar ja dat is een beetje diesel eigen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Valt er niet nog wat leuks aan te chippen? Uitlaatje intercoolertje?

Ik zit ook wel te loeren voor een E46 320d voor de (verdere) toekomst, gewoon een touring. Ik rijd nu ook 1000km per week met 2x tanken kan dat nog wel op zich, maar met die kilometrages maken die paar tientjes extra WB ook niet veel uit.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

RS dci uit frankrijk trekken

dat is wel wat ik van plan ben na de clio dci :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Intercooler is standaard van het exemplaar fors (gehele breedte koelradiateur en 2/3 hoogte), uitlaat is ook geen restrictie, groot zat. Chippen gaan ze naar +/- 125/130 pk, mischien iets meer. Ik wil hem zelf ook nog een keer chippen maar nog niet gedaan. Heb wel al een ritje in een gechipte gedaan en dat ging toch wel aardig hard voor zo'n zware auto.

E46 320d is ook leuk speelgoed, standaard al 135 pk if I'm not mistaken. E46 coupe is dan helemaal mooi natuurlijk :wink: touring is voor woonwagenkamp bewoners :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb nog wel eens een heel woonwagenkamp te vervoeren, dus ik ben wel redelijk stationgeil en zo'n E46 is niet lelijk. Sedan is te onpraktisch voor mij
Maargoed ze beginnen vanaf 4k, dus het is nog wel even doorgassen met de Xantia.

Die 1 DCi's zijn ook weer niet heel dik bezaaid natuurlijk en ik wil nu ook wel eens wat anders dan zo'n stokbrood onder m'n kont :p
Voordeel is wel dat de hatchvorm wel praktisch blijft.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zit nog flink in een dubio. Enerzijds denk ik lekker goedkoop een Clio 1 diesel kopen en zie over een jaar oid wel verder. Anderzijds, ik maak veel km's dus kan ik beter investeren in een knappe modernere auto die uiterraard een stuk meer comfort met zich mee brengt..

Er is alleen wel het verschil tussen honderden of duizenden euro's
Een Clio dci is de middenweg alleen dan betaal je hetzelfde als voor een lag maar krijgt naar mijn idee een stuk minder voor terug..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je moet iets kopen waar je goed in zit, die Xantia is bijv. een hell en om nu een fatsoenlijke stoel te zoeken vind ik dat kreng niet waard.

Zit je in die clio lekker, nou prima is ws. wel goedkoper en zuiniger.
Laguna II zitpositie *kuchkuchikvindhetnietsrochel* lekkerder? Go for it.
En het is wel een praktische auto voor meer personen of lekker troep in de achterbak gooien :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb de Willy nog staan en die stoelen vind ik heerlijk zitten. Zou ik dus makkelijk in zo'n Clio kunnen zetten en hoppa!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:
Die 1 DCi's zijn ook weer niet heel dik bezaaid natuurlijk en ik wil nu ook wel eens wat anders dan zo'n stokbrood onder m'n kont :p
Voordeel is wel dat de hatchvorm wel praktisch blijft.
Nu je het zegt, er staat er welgeteld 1 op MP, in een apart kleurtje met wieldoppen. Wel cruise control en diverse andere opties.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Yup, gister al gezien ;)

Met z'n 320 kun je met chip al naar 165pk en een dikkere downpipe, trek je em ook in hogere toeren lekker door. Voor een anti-diezhell-rijder als moi, niet gek natuurlijk.

Dusja ik vraag me af wat er nog mogelijk is bij zo'n Laguna naast de chip.
Tis geen RXI helaas, beetje fatsoenlijk onderstel mag wel op zo'n Lag1.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik mis bovenin ook wat inderdaad :lol: maar goed, daar voor pak ik de R19 wel af en toe uit de garage ;-) dat is volgens mij alleen proper op te lossen met een wat grotere turbo, de standaard is wel klein, pakt natuurlijk wel lekker vroeg op maar komt boven in wat adem tekort. Daar is nog wel wat te winnen buiten het chippen om, weet ik wel zeker.

RXI onderstel is wel een stuk fijner als de normale, dat is wel heel comfortabel, helt ook een stuk meer.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Krijg nou wat, dat ding op MP is een gewone DT, helemaal geen DCi.
Stinkverkoper... :p

Tja een standaard 320d gaat al in 10 secs naar de 100, zo'n DCi is bijna 2 secs trager. Naja eerst maar eens geld verzamelen :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

verrader! :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Moet jij nodig zeggen met je Snolvo :p

Grote kans dat de opvolger van de Clio ook geen Renault is hoor.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:Krijg nou wat, dat ding op MP is een gewone DT, helemaal geen DCi.
Stinkverkoper... :p

Tja een standaard 320d gaat al in 10 secs naar de 100, zo'n DCi is bijna 2 secs trager. Naja eerst maar eens geld verzamelen :)
Dat komt vast door de RWD, op de snelweg blijf ik een 320d goed bij (van een vriend van mij, niet gechipt). Loopt niet uit maar ik loop ook niet in.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kheb geen snolvo :p
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

Goedemorgen allemaal,

Ben iets te onvoorzichtig geweest en heb een deuk in mijn velg gereden. Is er hier iemand die een nieuwe of tweedehands velg te koop heeft?
De velgen zien er uit als bijgevoegde foto.

http://media.nederlandmobiel.nl/image.p ... 1277781864

De eigenschappen van mijn auto zijn:

Kenteken: 26-GD-RR
type: Renault Laguna RXT 1.9 dCi
velg: 16 inch, zes spaaks
bandenmaat: 205/55R16

greetz,

Willem de Vries
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die 16" dingen zijn vrij veel geleverd, kijk gewoon even op http://www.marktplaats.nl onder banden/velgen en bij onderdelen renault.
Anders http://www.lagunaclub.nl en daar even op het forum vragen?

En dan is er nog een optie, gewoon je velg laten repareren, zijn zat gespecialiseerde zaken die dit soort schades netjes kunnen herstellen.
Voorbeeldje: http://www.velgenreparatie.nl

Genoeg opties dus :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nog een optie is een nieuw velgje halen bij reno. Weet niet of het te koop is en wat het kost maar een belletje en je weet het.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

Marktplaats en Renault dealer had ik al geprobeerd, een nieuwe kost 200 euro. Via http://www.onderdelenzoeker.nl/ heb ik een autodemontagebedrijf (sloperij :P) in het zuiden van het land gevonden en voor 8 tientjes is er nu een velg onderweg naar friesland! Nu maar es wat voorzichtiger worden haha, toch bedankt! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

80 euro :(
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Oké ik heb te veel lopen opscheppen over onze laguna. Ze wil nu van het ene op het andere moment niet meer starten.

vanavond thuis gekomen auto voor de deur gezet, en netjes uit gedaan en afgesloten.

Janine wou ongeveer een 1.5 uur later met de auto weg, maar de de auto sloeg niet aan.

kaart er in, netjes alle lampjes aan en uit, starten. +- 5 sec starten maar niet aan slaan. Meerdere keren geprobeerd, maar meer als dit gebeurd er niet.

Ow ja, gaat over een laguna 2 fase 1, 1.9 dci

iemand die me op weg kan helpen? (F)
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

100pk? die heeft een brandstof opvoerpomp die wel eens problemen kan geven.
Kan ook de bdp zender zijn.
Plaats reactie