ACT: Laguna
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als hij echt lekt op de naad/afdichting (en dus niet door een scheur in de hoes) zou ik hem gewoon demonteren. Daarna beiden zeiden GOED schoonmaken en ontvetten en monteren met wat goede vloeibare pakking/kit. Dan zou hij toch wel dicht moeten blijven.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Als de constructie lijkt op die van een R19, daar zit op de as een lager met afdichting dat op zijn beurt weer in het harmonicarubber van de aandrijfas zit. In dat geval koop je een nieuwe hoes met lager voor 30 euro en kun je het zelf vervangen na uitbouwen van de aandrijfas. Bij mij was de olielekkage van de bak toen over. Voor deze operatie moet je de bakolie aftappen.
Hij lekt inderdaad op de afdichting.
de olie lekt tussen het deel wat je erop schroeft en de bak zelf.
Ik ben zelf niet zo een voorstander van vloeibare pakkingmaterialen.
heb altijd me twijfels voor hoe lang dit zal houden.
Ik kan de losse hoezen ook nergens vinden en volgens mij zit de as geperst, dus zal ook niet zo makkelijk uit elkaar gaan.
wat betreft de constructie heb ik geen idee hoe die van een 19 eruit ziet.
bakolie aftappen is geen probleem. gelukkig is het vullen van de bak ook zeer eenvoudig.
de olie lekt tussen het deel wat je erop schroeft en de bak zelf.
Ik ben zelf niet zo een voorstander van vloeibare pakkingmaterialen.
heb altijd me twijfels voor hoe lang dit zal houden.
Ik kan de losse hoezen ook nergens vinden en volgens mij zit de as geperst, dus zal ook niet zo makkelijk uit elkaar gaan.
wat betreft de constructie heb ik geen idee hoe die van een 19 eruit ziet.
bakolie aftappen is geen probleem. gelukkig is het vullen van de bak ook zeer eenvoudig.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je hebt erg goede pakkingen/kitten. Ik ben er ook geen voorstander van als er andere betere oplossingen zijn. Maar op deze plek is een klein laagje in mijn ogen een prima oplossing die jaaaren dicht blijft.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben je handig? Anders zou ik de aandrijfas er onderuit halen en het rubber + lager van de aandrijfas (aan de bak kant) laten vervangen. Ik was ook eerst iets van plan met een lapmiddel, maar werd er op gewezen hoe het beter kan. Ik heb even op h-base gekeken en de constructie van de R19 is hetzelfde als van de Laguna. Aan de linkerklant van de bak zit een flens met 3 M8 boutjes waar het harmonica rubber mee tegen de bak zit. In het harmonica rubber zit gewoon versn.bak olie. en aan de linkerklant van het harmonicarubber zit een lager met afdichting. Ik ben blij dat ik voorgoed van die lekage af ben. Het kan je zelfs je versnellingsbak kosten. Het rubber was bij mij keihard geworden en de keerring lekte.
Bij mij lekte de boel in hoofdzaak langs de keering van het lager dat in het harmonicarubber zit. Ik wilde eerst een best wel dure toevoeging bij de olie doen die lekken zou stoppen. Je hebt soms het idee dat het zou kunnen baten (verstandsverbijstering!). Toen wees Joost van Team1916vforum.nl mij erop dat je het in het rubber met lager moest zoeken. Dus zo'n setje gekocht en in een verloren moment de boel gemonteerd. Ik had het geluk dat de monteur bij Ton van Rijsbergen zelf een Clio RS heeft en na wat gekeuvel over techniek het lager er gratis heeft opgeperst. Het lager+ hoes had ik er al gekocht.Tom schreef:lapmiddel?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
met een hamer wil het ook hoor.jacques schreef:Bij mij lekte de boel in hoofdzaak langs de keering van het lager dat in het harmonicarubber zit. Ik wilde eerst een best wel dure toevoeging bij de olie doen die lekken zou stoppen. Je hebt soms het idee dat het zou kunnen baten (verstandsverbijstering!). Toen wees Joost van Team1916vforum.nl mij erop dat je het in het rubber met lager moest zoeken. Dus zo'n setje gekocht en in een verloren moment de boel gemonteerd. Ik had het geluk dat de monteur bij Ton van Rijsbergen zelf een Clio RS heeft en na wat gekeuvel over techniek het lager er gratis heeft opgeperst. Het lager+ hoes had ik er al gekocht.Tom schreef:lapmiddel?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Waar heb je dit laten vervangen en wat was je ervoor kwijt?jacques schreef:Ben je handig? Anders zou ik de aandrijfas er onderuit halen en het rubber + lager van de aandrijfas (aan de bak kant) laten vervangen. Ik was ook eerst iets van plan met een lapmiddel, maar werd er op gewezen hoe het beter kan. Ik heb even op h-base gekeken en de constructie van de R19 is hetzelfde als van de Laguna. Aan de linkerklant van de bak zit een flens met 3 M8 boutjes waar het harmonica rubber mee tegen de bak zit. In het harmonica rubber zit gewoon versn.bak olie. en aan de linkerklant van het harmonicarubber zit een lager met afdichting. Ik ben blij dat ik voorgoed van die lekage af ben. Het kan je zelfs je versnellingsbak kosten. Het rubber was bij mij keihard geworden en de keerring lekte.
Waar heb je dit besteld? bij de brezan hadden ze dit niet vertelden ze mij.
Zit het lager er gewoon omheen geschoven en met zegelringen opgesloten?
de hoes komt dan weer met een slangenklem om het lager te zitten neem ik aan?
en eh.... 5 liter bakolie? ik meende dat er minder in zat.
In dat geval mag ik nog wel even wat bijhalen.
Zit het lager er gewoon omheen geschoven en met zegelringen opgesloten?
de hoes komt dan weer met een slangenklem om het lager te zitten neem ik aan?
en eh.... 5 liter bakolie? ik meende dat er minder in zat.
In dat geval mag ik nog wel even wat bijhalen.
martin rs schreef:Waar heb je dit besteld? bij de brezan hadden ze dit niet vertelden ze mij. Via http://www.h-base.nl vind je het juiste onderdeel. Ik heb het gekocht bij Ton van Rijsbergen automaterialen in Alphen aan den Rijn.Zit het lager er gewoon omheen geschoven en met zegelringen opgesloten? Nee, een lichte perspasing
de hoes komt dan weer met een slangenklem om het lager te zitten neem ik aan? Ja, kun je ook met een waterpomptang doen.
en eh.... 5 liter bakolie? ik meende dat er minder in zat. Er zit ook minder in, maar 5 liter verpakking is goedkoper dan 4 losse liters
In dat geval mag ik nog wel even wat bijhalen.
Stuur me een PM met je email adres, dan mail ik je de montage instructie voor de aandrijfashoes
heey mensen!
heb al een tijdje een laguna RXT 1.9 dCi uit 2000 met elektrisch verstelbaar leer, eigenlijk naar volle tevredenheid. Alleen heb ik het idee dat mijn stoelverwarming niets of heel weinig doet... De zekering is goed en het lampje brandt op het dashboard, maar hoe warm zouden die stoelen moeten worden en hoe snel warmen ze op normaal gesproken?
Het toeval wil dat mn spiegelverwarming ook niets doet, maar mijn achterruit verwarming wel... Ook de zekering van de spiegelverwarming is goed. Omdat het beide flinke stroomverbruikers zijn, heeft dit met elkaar te maken? Wat kan er meer loos zijn aan een spiegelverwarming of aan stoelverwarming?
greetz!
WdV
heb al een tijdje een laguna RXT 1.9 dCi uit 2000 met elektrisch verstelbaar leer, eigenlijk naar volle tevredenheid. Alleen heb ik het idee dat mijn stoelverwarming niets of heel weinig doet... De zekering is goed en het lampje brandt op het dashboard, maar hoe warm zouden die stoelen moeten worden en hoe snel warmen ze op normaal gesproken?
Het toeval wil dat mn spiegelverwarming ook niets doet, maar mijn achterruit verwarming wel... Ook de zekering van de spiegelverwarming is goed. Omdat het beide flinke stroomverbruikers zijn, heeft dit met elkaar te maken? Wat kan er meer loos zijn aan een spiegelverwarming of aan stoelverwarming?
greetz!
WdV
De middelste achter.
Bobines allemaal vervangen, iig de achterste.
Bobines allemaal vervangen, iig de achterste.
Zo tijd om de Laguna II nog eens lekker af te zeiken
M'n pa heeft al 1 sleutelkaart versleten, waarvan de drukknopjes voor de CV aan puin gingen. Kosten €160 voor een nieuwe en dat was na 4 jaar al.
Nu ondertussen weer 2 jaar verder begint deze kaart ook alweer problemen te geven met de CV-knopjes (als je de kaart flink buigt gaat het nog).
Maar nu weigert de auto te starten met deze kaart.
Renaultdealer roept zonder te kijken dat er weer een nieuwe voor moet komen. (mede omdat die knopjes weer stuk zijn uiteraard).
Ik vind het echt belachelijk, ten eerste is die prijs gewoon absurd voor zo'n stom ding en zo'n probleem met die knopjes kan toch wel verbeterd worden?
Ik zit erover te denken om Renault Nederland eens van een brief te voorzien.
Wel meer mensen die d'r problemen mee hebben of het onder coulance geregeld hebben gekregen ofzo?
M'n pa heeft al 1 sleutelkaart versleten, waarvan de drukknopjes voor de CV aan puin gingen. Kosten €160 voor een nieuwe en dat was na 4 jaar al.
Nu ondertussen weer 2 jaar verder begint deze kaart ook alweer problemen te geven met de CV-knopjes (als je de kaart flink buigt gaat het nog).
Maar nu weigert de auto te starten met deze kaart.
Renaultdealer roept zonder te kijken dat er weer een nieuwe voor moet komen. (mede omdat die knopjes weer stuk zijn uiteraard).
Ik vind het echt belachelijk, ten eerste is die prijs gewoon absurd voor zo'n stom ding en zo'n probleem met die knopjes kan toch wel verbeterd worden?
Ik zit erover te denken om Renault Nederland eens van een brief te voorzien.
Wel meer mensen die d'r problemen mee hebben of het onder coulance geregeld hebben gekregen ofzo?
Probleem met die kaarten is ook dat hij altijd wel in de knel zit in je broekzak door het formaat.
Ik heb nooit begrepen dat ze zoiets hebben verzonnen wat toch wel veel te lijden heeft in een broekzak.
Ik heb nooit begrepen dat ze zoiets hebben verzonnen wat toch wel veel te lijden heeft in een broekzak.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk geen problemen met de kaart. Het batterijtje dat erop zit is wel leeg, waardoor keyless entry niet meer werkt. Niet heel spannend.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tja keyless entry leeft ook wat langer omdat je dan geen knopjes hoeft te drukken.
Maar het is toch ook vreemd dat die chip nu opeens vergaan in van de kaart waar de knopjes het nog 'redelijk' van doen, maar niet meer erop start.
Dus nu loopt Pa met 2 kaarten, 1 ouwe met geheel rotte knopjes om te starten en de andere met redelijke knopjes om te openen.
Ik vind die hele kaart een uitvinding van niets overigens
Maar het is toch ook vreemd dat die chip nu opeens vergaan in van de kaart waar de knopjes het nog 'redelijk' van doen, maar niet meer erop start.
Dus nu loopt Pa met 2 kaarten, 1 ouwe met geheel rotte knopjes om te starten en de andere met redelijke knopjes om te openen.
Ik vind die hele kaart een uitvinding van niets overigens
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
steven ga eens kijken op het lagunaclubforum, daar kom je een eind verder mee voor wat betreft de kaarten incl. oplossingen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb zelf ook eens zo'n ding opengemaakt. Knopjes breken binnenin vaak af, door de reden wat rob al aangeeft. Dat hij niet start heb ik nog niet gehad, zelfs met de meest verbouwde sleutel niet
Op mp bied iemand zich aan om ze te repareren, maargoed, dan kan hij dus ook je auto komen ophalen
Een nieuwe kan ik trouwens voor stukken minder krijgen, heb ik wel het chassisnr nodig.
Op mp bied iemand zich aan om ze te repareren, maargoed, dan kan hij dus ook je auto komen ophalen
Een nieuwe kan ik trouwens voor stukken minder krijgen, heb ik wel het chassisnr nodig.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het batterijtje is weer opgeladen als je een keer een ritje maakt met de kaart in de lezer, althans bij de phase II.Martijn schreef:Ik heb eigenlijk geen problemen met de kaart. Het batterijtje dat erop zit is wel leeg, waardoor keyless entry niet meer werkt. Niet heel spannend.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik zei het niet goed, de solderingen breken. Is eenvoudig te solderen, maar zie de kaart maar eens mooi open te krijgen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Zit wat in, maargoed veel Lagunarijders zwerven hier ook rond.Gerald schreef:steven ga eens kijken op het lagunaclubforum, daar kom je een eind verder mee voor wat betreft de kaarten incl. oplossingen.
Goed er is dus 1 kaart wel te fixxen, nu alleen nog dat mysterie met de ene kaart die niet meer start.
Zoek straks even verder, eerst even een Toyota in de fik steken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat lukte mij dus ook al nietMartijn schreef:Ik zei het niet goed, de solderingen breken. Is eenvoudig te solderen, maar zie de kaart maar eens mooi open te krijgen.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Stuur eens een pm naar Duupdinges http://www.renault-tuning.com/privmsg.p ... ost&u=6687 hij is master Renault kaart repareren met ty-raps.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dat gaat over de kaartlezer, de losse kaarten worden meestal verstuurd/gebracht bij een bedrijf in Ede.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een nieuw en goed scherp stanleymes doet wonderen, en dan bedoel ik niet die lompe ijzeren dingen maar in zo'n plastic houdertjeJean-Paul-S schreef:Dat lukte mij dus ook al nietMartijn schreef:Ik zei het niet goed, de solderingen breken. Is eenvoudig te solderen, maar zie de kaart maar eens mooi open te krijgen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Beter koop je een oudere Laguna, zo eentje:
[img]http://www.racecarwarehouse.co.uk/image ... 0Front.jpg[/img]
[img]http://www.racecarwarehouse.co.uk/image ... 0Front.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Was het maar zo
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Loopt een beetje pure porno te posten hierzo, mag dat wel