Stuur trilt,auto bonkt hevig bocht naar links probleem terug

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Ik heb nu volgens mij echt een heel serieus probleem:
sinds een paar dagen als ik links af ga dan klappert mijn hele auto, het is net alsof ik met de rechtse voorkant tegen een stoeprand aan rij, vooral bij scherpe bochten is het echt heel erg!
Mijn stuur trilt en de hele auto bonkt op en neer!!
Bij flauwe bochten naar link is het net alsof het rechter wiel rechtdoor wil gaan.
Als ik rechtsaf ga dan heb ik nergens last van.
Dacht eerst dat het ann de verlaagde voorbumper lag die over de grond schuurde maar dat is het zeker niet.

Wiel zit goed vast, veren en veerpoot zitten goed vast
Laatst gewijzigd door MikeVV op za 11 okt 2008 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

Dus je hebt geen speling op je voorwielen?
Stuurkogels willen nog wel eens problemen opleveren maar dan voel je speling...anders mischien draagarm rubbers?
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

het lijkt erop dat aandrijfas kaduuk is, of fuseekogel, in beide gevallen niet doorrijden.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Fuseekogels komen heeel erg vaak voor bij de Laguna II, maar dat het zo erg is als wat je beschrijft moet dat wel in hele erge vorm zijn..

Een aandrijfas zou kunnen maar komt niet echt bepaald vaak voor, krik het voorwiel maar eens op en kijk of er speling op zit :) Precap en stuurkogels kunnen wel speling hebben maar dat is niet echt heel erg goed hoorbaar.. een Fuseekogel wel.. dat klappert er over
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nou stuurkogels van renault die kunnen er wat van hoor
ga maar uit van een compleet verotte buitenste stuurkogel
of idd in het ergste geval een geplofte homokineet maar dat had je wel eerder aan moeten horen komen
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

stuurkogel denk ik persoonlijk niet, het is idd of de homokineet of de aandrijfas.
Ik bedacht me vanmiddag opeens dat ik ook nog garantie op sommige onderdelen hebt en wat blijkt.....ook op de aandrijfas!!!
Ik wilde dus snel naar de dealer rijden , neerzetten, leen auto mee en klaar is kees, helaas pakte het anders uit:
ik start de auto, moet naar links sturen en meteen een heleboel geratel en stuur trilde zelfs met de auto in ze vrij.
Auto afgezet en een sleep wagen laten komen, daar moest ik ook nog 100 euro voor betalen omdat ik hem naar mijn eigen dealer wilde hebben en dat was verder dan 10 km weg dus Renault Assistance wilde dat niet betalen.....pffff!!!

Maar goed we hebben nu een leen auto, morgen alle papaieren in orde maken voor de garantie en dan afwachten op akkoord van het garantie bedrijf dat de dealer hem mag maken!!

Dat ik dit ooit nog moest mee maken...

[img]http://i207.photobucket.com/albums/bb30 ... 008170.jpg[/img]

[img]http://i207.photobucket.com/albums/bb30 ... 008169.jpg[/img]


Zal wel na het weekend gaan worden voordat het klaar is, helaas komt er dus niks van om dit weekend de body kit te monteren.
En hopen dat de garantie bedrijf alles betaald anders.........ik hou jullie op de hoogte!
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Nou de uitslag is er dan eindelijk:

De aandrijfas is naar ze malle moer, en ook nog ene paar ringen moeten er vervangen worden.
Dit grapje kost € 690,59 en ik moet nu afwachten wat het garantie bedrijf doet.
Een proefrit kost trouwens 42,76 bij de dealer....hahaha hoe verzinnen ze het.

Mocht het garantie bedrijf het om wat voor reden dan ook niet vergoeden dan zal ik het zelf moeten gaan betalen, zelf doen kan niet meer aangezien de aandrijfas niet meer terug kan in de bak en ik er dus niet meer mee kan rijden.


Hier zijn dus ook nog 2 ringen kapot en de aandrijfaskom moet vervangen worden.
[img]http://i207.photobucket.com/albums/bb30 ... 008172.jpg[/img]
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

volgens mij wordt de factuur sterk opgedreven, ruilas is iets van 200 euro, het is nooit nodig om een binnenring te vervangen zelfs niet na 450.000 km.

er is garantie of geen garantie, op nieuwe autos zit 3 jaar garantie en op reparaties zit 1 jr onderdelen en uurloon garantie.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Dit zijn toch mindere dingen om mee te maken :( Weer een hoop kosten.... Dat die aandrijfaskom verv moet worden ,zal komen omdat deze is ingesleten door de aandrijfas. Dit wil nog wel eens voorkomen. Weet niet pcies wat voor motor je erin hebt hangen ,Maar heb er al een aantal moeten vervangen ( aandrijfas + Kom) alleen dit waren meerendeels 2.2 dci,s . Succes met de afhandeling
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

het is gewoon bij de dealer en geen idee of het veel te hoog is, weet alleen dat er een proefrit op staat die 45 euro kost.....
Ik heb in ieder geval toestemming gekregen om het onder garantie te laten maken.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Blijkt maar weer eens dat gewoon nieuwe onderdelen kopen via h-base en dan zelf monteren veel goedkoper is.
Ik heb zelf een keer via Renault de lambdasonde en koelwatersonde laten vervangen. Dit koste 572 Euro. (kosten lambdasonde via groothandel 100 Euro, bij Reno 249 ex) Hoezo rekeningen schrijven met een vork!

In jouw geval heb je geluk dat het uiteindelijk onder garantie valt.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

jacques schreef:Blijkt maar weer eens dat gewoon nieuwe onderdelen kopen via h-base en dan zelf monteren veel goedkoper is.
Ik heb zelf een keer via Renault de lambdasonde en koelwatersonde laten vervangen. Dit koste 572 Euro. (kosten lambdasonde via groothandel 100 Euro, bij Reno 249 ex) Hoezo rekeningen schrijven met een vork!

In jouw geval heb je geluk dat het uiteindelijk onder garantie valt.
Een vork, ik gebruikt altijd een oogstmachine :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Afijn denk je van alle het gezeik af te zijn met de afdekhoes die ik ghisteren voor 79 euro heb laten vervangen, rijd ik vanochtend weg....Ja hoor weer me complete aandrijafas weer naar de klote!!!!! :evil: :evil:
Weer bij een bocht naar links hevig klappere.
Dealer gebeld en de auto daar maar weer neer gezet want....in februari hebben ze ene compleet nieuwe as erin gezet dus moet ik hier toch wel garantie op hebben.
Niet normaal ik heb echt geen geluk met de wagen.....
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

GARANTIE = 1 jaar op onderdelen EN arbeidsloon !

dus dit kost jouw niks
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Daar ben ik dus nog niet zo zeker van.
Ik heb gisteren bij een universeelbedrijf een ashoes laten vervangen en de volgende dag is me aandrijfas kapot.
Ik ben dus bang dat ze bij de dealer gaan zeggen dat het mijn eigen schuld is en dat de garantie vervalt op moment dat je iets laat veranderen bij een ander bedrijf......weet alleen niet of dit zo is, ik hoop van niet.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27298
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Nou de dealer belde, het was geen garantie omdat iemand anders een andere hoes eromheen had gezet en daarmee had ik mijn garantie verspeeld...werkelijk ik dacht dat ik gek werd!!
Ik heb hem gezegd dat ik de discussie niet per telefoon ging voeren maar naar ze toe kwam.
15 min later stond ik op de stoep, op kantoor heftige discussie gehad met de after sales manager, verhaal uitgelegd wat ze hadden gedaan om de ashoes erom te leggen en dat ik er de hele tijd bij was geweest.
Hij bleef volhouden dat ik mijn garantie had verspeeld en ik bleef volhouden van niet...ik zeg bewijs maar waar dat staat, dat kon hij niet.
Toen kwam aan het licht dat hij dacht dat de fout ergens anders zat dan waar ik dacht, hij dacht probleem ana de wiel zijde terwijl ik zeker weet bak zijde.
Afijn dus naar de auto toe en hij begint aan de as te draaien, en ja hoor, je hoort het duidelijk aan de bak zijde rammelen en bonken ( niet goed dus)!!!
Hoofd monteur erbij en die bevestigde wat ik al zei, dus ja hoor het is wel garantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als die man zich nou eens eerst goed laat informeren had ik niet zoveel stress gehad.

Maar goed nu komt het vervolg van het verhaal: Waarom gaat er binnen 7 maanden een nieuwe aandrijfas kapot......goede vraag die ze nu dus gaan onderzoeken.
Heb ik pech dan zit er iets fout in de bak ( iets waar de as ingaat) en valt die niet onder garantie en ben ik dus verder van huis want dan moet er een andere bak in/op.

Maar goed eerst maar afwachten als de as eruit is wat ze dan constateren vanuit daar kijken we wel.
Weet alleen wel als er een andere bak onder moet dan heb ik toch een klein serieus probleem.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waar is je onderschrift:

Eens een Laguna, altijd een Laguna

Nu gebleven? :lol:


Wel mooi kut, heeft die 'beun' niet vreemd zitten rukken aan die as bij het vervangen van die hoes? Zoiets gaat niet zomaar kapot toch...
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Dat ondershrift heb ik niet weg gehaald dus geen idee...op de lagunaclub staat het er nog wel bij.

nee zeker niet lopen rukken, ik ben er zelf bij geweest en hij heeft met ene mechanische spreider de hoes erop gezet en totaal geen druk uitgeoefend.
Was overigens geen beun, gewoon een bovag gerespecteerd bedrijf hier uit de regio. Kom er zelf al jaren naar volle tevredenheid.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet leden mogen volgens mij geen onderschrift, was ook meer gein.

Beun staat ook niet voor nix tussen aanhalingstekens, maar de hamvraag blijft; issie opeens stuk of was dit al langer?
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Nou het si er opeens, dat had ik de vorige keer dat ze de as hebben vervangen ook gehad, zo was er niks en zo bonkte de auto opeens in ene bocht naar links.
Nu was het weer precies hetzelfde, alleen 1,5 dag na dat ze een andere hoes erom gezet hebben, toeval....misschien wel ja maar ik denk dat de as al langer niet lekker is geweest.

Er zit een kans in dat er iets in de bak zelf niet goed is en dat daardoor de aandrijfas kapto loopt. Ik zeg dan op mijn beurt dat ze dit dan de vorige keer al hadden moeten zien en toen hadden vervaneg.
Toen had ik namalijk ook nog garantie op de versnellingsbak, nu niet meer!!
Maar ja kan ik het hard maken dat als het iets anders is, dat dat dan ook al was geweest afgelopen februari....
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Drama..
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Breek me de bek niet open..... :evil:
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Goed de auto is klaar.
Net even langs geweest en ze waren mij vergeten te bellen...pffffff
Gesproken met de hoofdmonteur daar en die kon niet verklaren waarom deze as weer kapot is gegaan, ongelofelijk.
Hij heeft wel wat hij kon in de bak gevoeld en gekeken maar kon niks vinden, het zou ook zo kunnen zijn dat er iets met mijn ophanging is of dat het stuur teveel uitslaat naar links waardoor hij niet lekker in de kom blijft zitten.
Vooralsnog aangezien het andere niet na te kijken is gaat de dealer ervan uit dat de oude as van inferieure kwaliteit is geweest en dat dat de oorzaak was van het kapot gaan.
Ze hebben nu weer de as + kom vervangen, wel zijn er weer staalnagels in de bak terechtgekomen alleen weet niemand hoeveel...die bak komt nog eens vol met ijzer te liggen!!!

Wat ik nu ga doen is de auto vanmiddag ophalen en dan een brief schrijven ( laat ik denk ik door rechtsbijstand doen) dat ik de dealer verantwoordelijk houd als er iets met de versnellingsbak gebeurt want ik vind dat als zijn een slechte as hebben gemonteerd, zij daar verantwoordelijk voor zijn.
Hier zullen ze wel niet akkoord mee gaan maar dan staat het in ieder geval op papier!!

Nou eerst maar vanmiddag ophalen en een stuk rijden, ik ben benieuwd.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die naaldlagers kun je ws. allemaal wel terugpakken met een magneetstop.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Keertje verse olie in de bak knikkeren kan dan ook geen kwaad lijkt me.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Hebben ze inderdaad ook gedaan dus hier zullen er ook een paar mee uit zijn gekomen.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Plaats reactie