Service aanduiding

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Heb mijn laguna 2001 1.6 16 v voor een kleine beurt bij een lokale niet-renault dealer gebracht. Alles loopt weer lekker!
Vraag:
De computer geeft aan hoeveel KM er nog gereden moet worden tot aan de volgende beurt. Hoe kan ik die weer 20.000 km verder instellen.
Hij kon dit niet aanpassen.

Mvg,
Merrill
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

is dat een Laguna I of II ?
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Het is een Laguna II
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

oke dan,
dit is wat Ronald er op het forum van zei,
ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar moet nog wel, de mijne staat te knipperen op het moment :)

laat even weten of het gelukt is
Duupke (Ronald) schreef:- Contact aan
- Met de knop op de hendel van de ruitenwisserbediening de boordcomputer naar de 'overgebleven afstand tot de volgende verversing van de motorolie' drukken.
- De nulstel knop van de dagteller ingedrukt houden (zo'n 5 seconden). De nieuwe waarde verschijnt in beeld en knippert 4 keer. Laat dan de nulstel knop los, en de nieuwe waarde staat in het geheugen...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ferdy schreef:oke dan,
dit is wat Ronald er op het forum van zei,
ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar moet nog wel, de mijne staat te knipperen op het moment :)

laat even weten of het gelukt is
Duupke (Ronald) schreef:- Contact aan
- Met de knop op de hendel van de ruitenwisserbediening de boordcomputer naar de 'overgebleven afstand tot de volgende verversing van de motorolie' drukken.
- De nulstel knop van de dagteller ingedrukt houden (zo'n 5 seconden). De nieuwe waarde verschijnt in beeld en knippert 4 keer. Laat dan de nulstel knop los, en de nieuwe waarde staat in het geheugen...
Even aan aanvulling op deze info..

De nulstelknop moet je nog een keer indrukken als de nieuwe serviceinterval (30.000) begint te knipperen, de de Laguna II phase 2 is vasthouden voldoende
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Het werkt!

Super bedankt voor de snelle reacties

Dank,
Renault fan
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zou me overigens wel af gaan vragen of het een beetje een fatsoenlijk garage bedrijf is als ze hier niet eens achter kunnen komen :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

meeste hebben er geen zin in ;)
maarja een beetje een bedrijf doet het inderdaad wel
ik weet het van ik denk een stuk of 40 auto's uit me kop
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik vind het ook maar grote onzin, als die service indicatoren. Maar op auto-data ofzo kun je het zo direct zien. Beetje bedrijf heeft wel dergelijke software zou je denken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Het staat ook gewoon in het instructie boekje, mocht je dat bij de hand hebben. Maar ook in lezen hebben veel garagebedrijven weinig zin. :wink:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Plaats reactie