Rechterportier binnenbekleding demonteren

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
pietercor
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 1 aug 2008 12:05
Contacteer:

De raammotor van mijn re-achterraam heeft het begeven. Eerder was dit al het geval bij het voorraam links.
Nu wil ik zelf een nieuwe raammotor installeren (scheelt me bijna € 200 ). Wie kan mij zeggen hoe en in welke volgorde ik de binnenbekleding van de deur moet verwijderen om bij het mechanisme te kunnen komen.

Groet en dank,

PIeter
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Onderaan de 2 Torx schroefjes eruit halen, het klepje in de ruimte van de klink openen en de Torx daarachter eruit halen. Kapje bij de spiegel verwijderen en dan vanaf daar het paneel eraf trekken.

Heb je het paneel eenmaal in je handen, het lichtje eruit draaien, de grote stekker loskoppelen en het dekseltje aan de achterzijde van de klink losmaken.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
pietercor
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 1 aug 2008 12:05
Contacteer:

Spiegel? Het gaat om de passagiersdeur aan de rechterzijde. Heb ik iets niet begrepen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik denk dat Duupke uitleg geeft voor de VOORdeur terwlijl jij vraagt om de ACHTERdeur.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
pietercor
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 1 aug 2008 12:05
Contacteer:

Ik dank Duupke en Clio voor hun bijdrage en ga aan de slag.

Groet,

Pieter
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Tom schreef:Ik denk dat Duupke uitleg geeft voor de VOORdeur terwlijl jij vraagt om de ACHTERdeur.

(S)

Sorry... (F)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

wat hard helpt als je niet te dikke handen hebt, is het volgende; nadat je alle schroefjes hebt losgemaakt (2 onderaan en 1 in klink) dan wip je dat lichtgeval rechts beneden eruit, dan lampje eruit, dan heb je een gat om aan het paneel te trekken, want die rotdingen zitten stevig vastgeklikt!

achteraf bij het monteren is het ook eens zo makkelijk als je die witte plugjes demonteert van de deur, die inklikt op de groene stukjes van het paneel, en dan het paneel terugplaatst, dan klikt het allemaal zo op z'n plaats.. het is veel moeilijker om al die groene en witte plastiekje terug ineen geklikt te krijgen als dat allemaal nog in de deur zat, want dan moet je echt heel hard slaan!
Plaats reactie