Elektrische raam links achter defect

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Beste liefhebbers,

Mijn raam links achter de bestuurdersstoel weigert van de een op andere dag dienst. Hij blijft nl. beneden en weigert meer omhoog te komen. Wel hoor je de moter zijn best doen maar het lijkt of er iets niet meer pakt. Heb vervolgens met de hand het raam ophoog geschoven maar dat gaat zo gemakkelijk dat ik hem met plakband weer moest bevestigen anders komt ie na wat kilometers rijden weer omlaag....dringend probleem dus :-)
Alle tips zijn welkom..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heel simpel, nieuwe raammechanisme van een paar honderd euro gaan kopen bij de dealer :wink:
Klemmetje wat je raam aan het mechanisme bevestigd is afgebroken of de kabel van het mechanisme zelf is kapot. Zit niks anders op dan vervangen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Of een goed gebruikte. Nadeel is dan alleen dat je niet weet hoe lang die meegaat.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

goede gebruikte bestaan met de huidige fragiele troep echt nie
zal ff kosten maken worden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Even op http://www.h-base.nl kijken en via een autoonderdelengroothandel bestellen.
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Top ik heb op h-base.nl gekeken. Geintje kost ongeveer 200 euries. Is het gemakkelijk te vervangen??
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

ik zou gewoon naar de sloop gaan met zo'n prijs hoor.. die dingen gaan alleen kapot omdat ze droog beginnen te lopen, af en toe eens invetten dus, als je er eentje op de sloop haalt, gewoon vooraf invetten, goed invetten, en zal wss nog langer meegaan dan dat dat nu kapot is gegaan, vet meteen ook effe je andere mechanismes in om dit probleem te vermijden
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het is toch de kabel die geknapt is? Of het klemmetje heeft losgelaten... Vervangende kabels staan op ebay(!)

Zie b.v. hier
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

goed idee van ebay...van het weekend zal ik beoordelen of het aan de kabel ligt. Tevens kwam ik op email een kompleet nieuw mechanisme tegen voor echt de helft van de prijs..bedankt voor de nuttige tips
Plaats reactie