Ik heb een probleem met mijn laguna,
het is een 1,8 op g3 uit 1997.
Ik ging afgelopen zaterdag avond weg met de auto en het leek toen net alsof ie maar op 3 cillinders liep. ik trok toen tijden het draaien 1 van de bougiekabels los om te kijken of er iets veranderde ik trok toen de hele kabel in drie stukken, maar er veranderde niks aan het slechte lopen, dacht daarom dat de kabel gewoon op/stuk was.
Heb nou vandaag nieuwe kabels gehaald maar dat leek het probleem niet weg te nemen, heb toen ook maar even de bougies vervangen
maar ook dit lijkt het probeel niet te verhelpen....
Nog een korte opsomming:
Als ie start wat al vrij moeizaam gaat dan loopt ie erg slecht alsof ie op 3 cillinders draait, ik kan ook 1 van de 4 bougiekabels loshalen zonder dat de motor slechter of beter gaat lopen als ik een andere los haal veranderd dat wel...
ook word ie vrij snel warm als ik nu ga rijden maar dat verbaast me dan niet echt.
iemand ervaring mee of een idee wat ik kan doen???
motor probleem
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
het is op beide brandstoffen precies hetzelfde
wil niet de onwetende uithangen maar ik had hiervoor een auto waarbij
alle bougieskabels naar een "ronde" kap (verdelerkap) gaan en daarin zit de rotor in.
maar bij deze auto zit dat anders, met andere woorden ik zie geen verdelerkap...
ik zie hem wel vonken als ik hem loshaal trouwens dus dat werkt wel gewoon
wil niet de onwetende uithangen maar ik had hiervoor een auto waarbij
alle bougieskabels naar een "ronde" kap (verdelerkap) gaan en daarin zit de rotor in.
maar bij deze auto zit dat anders, met andere woorden ik zie geen verdelerkap...
ik zie hem wel vonken als ik hem loshaal trouwens dus dat werkt wel gewoon
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ben nog even gaan kijken, maar het lijkt erop alsof ie 2 bobines heeft waar de bougie kabels op aangesloten zijn
dus geen verdelerkap...
dus geen verdelerkap...
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ik kreeg op een ander forum ook nog een idee:
"Ander probleem kan de compressie zijn die te laag is om er een explosief mengsel van de maken. Dan loopt de motor ook op drie poten en doet de ontsteking er niet toe. Verder kan de injector een spelbreker zijn, maar die geven meestal wel een foutmelding"
dat kan allebei een oorzaak zijn natuurlijk, maar hoe kan ik dat testen?
"Ander probleem kan de compressie zijn die te laag is om er een explosief mengsel van de maken. Dan loopt de motor ook op drie poten en doet de ontsteking er niet toe. Verder kan de injector een spelbreker zijn, maar die geven meestal wel een foutmelding"
dat kan allebei een oorzaak zijn natuurlijk, maar hoe kan ik dat testen?
racing
bobine denk ik defect of een bougie.
maar grootste kans op een defecte bobine.
maar grootste kans op een defecte bobine.
Heeft er toch maar 2 zo'n 8v?
Als je de kabels kapot trekt zou ik persoonlijk meteen een nieuw setje kabels kopen incl een nieuw setje bougie's, nooit een overbodige luxe \
En uiteraard wat mark zegt, de bobine nakijken.
Als je de kabels kapot trekt zou ik persoonlijk meteen een nieuw setje kabels kopen incl een nieuw setje bougie's, nooit een overbodige luxe \
En uiteraard wat mark zegt, de bobine nakijken.
Laatst gewijzigd door ericon op di 3 mar 2009 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ik heb alle bougies al vervangen dus dat is uitgesloten.
maar als de bobine stuk is dat zouden er toch 2 niet werken terwijl er nu maar 1 niet werkt
en als ik de bougiekabel los trek dan zie en voel ik een vonk dus dan denk ik dat de bobine niet stuk is of zie ik dat verkeerd?
maar als de bobine stuk is dat zouden er toch 2 niet werken terwijl er nu maar 1 niet werkt
en als ik de bougiekabel los trek dan zie en voel ik een vonk dus dan denk ik dat de bobine niet stuk is of zie ik dat verkeerd?
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
@ ericon
ja hij heeft inderdaag 2 bobines en
zoals ik al eerder schreef, ik heb toen ik de kabel stuk trok een nieuw setje gehaald en ik heb tevens ook de bougies vervangen
ja hij heeft inderdaag 2 bobines en
zoals ik al eerder schreef, ik heb toen ik de kabel stuk trok een nieuw setje gehaald en ik heb tevens ook de bougies vervangen
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
hoe kan je trouwens een bobine testen ??
racing
effe langs de dealer rijden is een renault kwaal dat die bobines stuk gaan.
moeten ze in een kwartiertje kunnen oplossen als het een goeie dealer is.
en idd er kan 1 defect zijn dat klopt.
moeten ze in een kwartiertje kunnen oplossen als het een goeie dealer is.
en idd er kan 1 defect zijn dat klopt.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
zal morgen even langs een dealer rijden om te kijken
maar als er zo'n bobine stuk zou zijn dan zou ie toch ook niet meer vonken of zie ik dat verkeerd
dat doet ie namelijk wel gewoon....
maar als er zo'n bobine stuk zou zijn dan zou ie toch ook niet meer vonken of zie ik dat verkeerd
dat doet ie namelijk wel gewoon....
racing
het kan zijn dat ie wel vonkt in de normale buitenlucht maar niet in de cilinder als de compressiedruk er op staat.
Hmm.
Toch ook compressie meten (lees: G3). Heb je kleppen al eens laten stellen? Als bobine zou zijn zouden mijns inziens 2 cilinders niet goed meedoen...
Toch ook compressie meten (lees: G3). Heb je kleppen al eens laten stellen? Als bobine zou zijn zouden mijns inziens 2 cilinders niet goed meedoen...
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ja dat id heb ik ook als de bobine stuk is zouden er 2 niet moeten werken
en dat is niet het geval komt bij dat er wel gewoon een vonk is
en nee ik heb de kleppen nog nooit laten stellen, moet ik wel bij zeggen dat ik de auto nog niet zo gek lang heb.
was al van plan om het te laten doen maarja misschien ben ik daar nu iets te laat voor
en dat is niet het geval komt bij dat er wel gewoon een vonk is
en nee ik heb de kleppen nog nooit laten stellen, moet ik wel bij zeggen dat ik de auto nog niet zo gek lang heb.
was al van plan om het te laten doen maarja misschien ben ik daar nu iets te laat voor
racing
ben je nu al naar de garage geweest?
die kunnen ook wel effe compr. meten
dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
die kunnen ook wel effe compr. meten
dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
nee nog niet,
ik moet gewoon elke dag naar me werk en heb er dus eigenlijk geen tijd voor, kan hem wel onderweg naar me werk wegbrengen maar dan moet ik er eerst 30 km mee rijden en dat lijkt me ook niet best
dus hopelijk kan het zaterdag even
ik moet gewoon elke dag naar me werk en heb er dus eigenlijk geen tijd voor, kan hem wel onderweg naar me werk wegbrengen maar dan moet ik er eerst 30 km mee rijden en dat lijkt me ook niet best
dus hopelijk kan het zaterdag even
racing
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
DIS bobines gaan inderdaad regelmatig stuk bij dat type motor, maar als ie nog vonkt, en 3 cilinders lopen wel mee, dan zal het inderdaad iets anders zijn.
Wat Riel al zegt: geen compressie. Goede kans.
Wat daar de oorzaak van zal zijn, ojee. Klep verbrand, of een ander geintje.
Als het alleen een kwestie is van te weinig klepspeling, dan bof je nog. Meestal, met gasbakken, is er iets ergers aan de hand, en moet de kop eraf, en dan nog meer...
Wat Riel al zegt: geen compressie. Goede kans.
Wat daar de oorzaak van zal zijn, ojee. Klep verbrand, of een ander geintje.
Als het alleen een kwestie is van te weinig klepspeling, dan bof je nog. Meestal, met gasbakken, is er iets ergers aan de hand, en moet de kop eraf, en dan nog meer...
Ja, ik heb regelmatig gezien dat zo'n oude verkocht wordt omdat ie 'veel zuipt' of 'slechter gaat starten'.
Zo heb ik eens een gas-19 gekocht waar de kleppen dus compleet verbrand waren. Bij niet stellen van de kleppen kun je hier echt op wachten, eenmaal wat veel speling en ze gaan er gewoon heel hard aan.
Kan meevallen, maar direct compressie meten en kijken of het te stellen is.
Als de auto op toeren komt, doet de cilinder dan wél mee?
Zo heb ik eens een gas-19 gekocht waar de kleppen dus compleet verbrand waren. Bij niet stellen van de kleppen kun je hier echt op wachten, eenmaal wat veel speling en ze gaan er gewoon heel hard aan.
Kan meevallen, maar direct compressie meten en kijken of het te stellen is.
Als de auto op toeren komt, doet de cilinder dan wél mee?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
als ie op toeren komt dan doet hij het volgens mij wel gewoon op 4 cillinders, alleen bij stationair draaien loopt ie op 3 cillinders
hoop maar dat het meevalt niet echt zin in zo'n reparatie
heb ik al eerder gehad en dat was geen succes....
hoop maar dat het meevalt niet echt zin in zo'n reparatie
heb ik al eerder gehad en dat was geen succes....
racing
zal je toch echt wat anders moeten regelen want bij de renault dealer kan je zaterdags echt niet terecht hoor.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Zo we hebben gister even de compressie gemeten, uitslag was het volgende: Van links naar rechts 11-11-13-02 bar.
Dat is dus niet echt het gewenste nieuws, maarja was wel te verwachten...
nu wil ik morgen beginnen aan de volgende stap en hem naar me werkplaats brengen, maar wat is nu de beste manier van aanpak
gewoon de cillinderkop losdraaien en eraf halen en kijken hoe erg de schade is of denk ik te makkelijk
Dat is dus niet echt het gewenste nieuws, maarja was wel te verwachten...
nu wil ik morgen beginnen aan de volgende stap en hem naar me werkplaats brengen, maar wat is nu de beste manier van aanpak
gewoon de cillinderkop losdraaien en eraf halen en kijken hoe erg de schade is of denk ik te makkelijk
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
zo,
we zijn er gister mee begonnen en de cillinder kop eraf gehaald....
helaas zoals ik al bang was is er 1 klep compleet verbrand
en 2 anderen zijn al helemaal uitgesteld
komt er dus op neer dat ik een nieuwe (2ehands) goeie kop zoek!!!
wie heeft of weet ergens een kop te vinden ?? ben al de hele dag hier in de buurt bij demontage bedrijven aan het langsgaan of aan het bellen maar het schijnt nogal moeilijk te zijn:s
we zijn er gister mee begonnen en de cillinder kop eraf gehaald....
helaas zoals ik al bang was is er 1 klep compleet verbrand
en 2 anderen zijn al helemaal uitgesteld
komt er dus op neer dat ik een nieuwe (2ehands) goeie kop zoek!!!
wie heeft of weet ergens een kop te vinden ?? ben al de hele dag hier in de buurt bij demontage bedrijven aan het langsgaan of aan het bellen maar het schijnt nogal moeilijk te zijn:s
racing
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ja het lijkt me dat dat duurder gaat uitvallen dan een goeie 2ehands kop te kopen van een benzine motor
racing
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je hem goed laat reviseren kunnen er ook gelijk geharde kleppen in voor je G3 systeem. Heb je straks binnen de kortste keren niet weer hetzelfde probleem Wat is dan duurder.....gijs (charade) schreef:ja het lijkt me dat dat duurder gaat uitvallen dan een goeie 2ehands kop te kopen van een benzine motor
Project: GTT Blue Sport
Heeft Vege (spijkernisse) geen revisiekop voor deze auto met stelliet uitlaatklepzittingen. Ben je in een keer klaar. Zij revideren aan de lopende band. Daar kan geen machine fabriek tegen op.
Wat ook een optie is, een compleet blok van een andere auto. Spaart je de kosten van kopbouten, pakkingen, kleppen etc uit.
Wat ook een optie is, een compleet blok van een andere auto. Spaart je de kosten van kopbouten, pakkingen, kleppen etc uit.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
ik heb er inmiddels eentje gevonden dus ik kan weer verder
word vervolgd:p
word vervolgd:p
racing