Backup maken van Carminat Nav DVD

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
robin200
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 18:53

Hallo, heeft iemand ervaring met het maken van een backup van de Carminat DVD? Er zijn nogal wat merken op de markt en ik heb geen idee van het kwaliteitsnivo. Verbatim DVD +R DL schijnt zeer goed te zijn. De philips en TDK dvd´s geven al weer meer problemen, schijnt.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

daar is waarschijnlijk geen goed antwoord voor.

er is een onverklaarbaar conflict tussen spelers en schijfjes. schijnt met bepaalde coderingen te maken te hebben. ook je merk brander kan er mee te maken hebben.

ik heb al meerdere merken schijfjes geprobeerd, van Princo naar Arita naar Verbatim naar Philips. Philips heb ik persoonlijk de minste problemen mee gehad, Princo was helemaal ruk.

conclusie: proberen.
Immer wieder die verdammte Holländer
robin200
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 18:53

bedankt ray, in de tussentijd heb ik verbatim gekocht. Branden ging goed, volgens Nero. Echter, navigatiesysteem slikt het niet. Blijft op: "Bezig met laden" staan.
Ik had her en der al wat gelezen en ik heb de brandsnelheid zo laag mogelijk ingesteld. Binnen Nero is dit 2,4x. dit doet Nero dus automatisch en kan ik niet meer aanpassen.
Nu las ik op een ander forum dat het zetten van de booktype ook belangrijk kan zijn. Ik heb nu eentje met ImgBurn gedaan en de booktype aangepast.
Straks kijken of deze wel gelezen wordt.
Renier
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 22:09
Locatie: Groningen

Ik heb juist vaak gelezen dat je TDK DL +R moet hebben. :(

Had hem ook gedownload maar las op diverse fora dat bij gebruik van een gebrande DVD je totale systeem na verloop van tijd kan vastlopen met een dure reparatie tot gevolg. Dat had een collega van me met een gebrande DVD ook.
Vraag me niet waarom, ik zou ook zeggen dat gebrande DVD's moeten kunnen maar een collega van me had precies dit probleem: systeem was na enkele weken rondrijden met gebrande DVD niet meer op te starten, ook niet met de originele DVD erin.

Ik gebruik dus de originele DVD.

Onlangs voor €75,- via Marktplaats gekocht van iemand wiens lease Renault was ingeleverd, volledig legaal dus. Hij had net de V28.5 versie gekocht. Scheelt mij weer een hoop centen.

Mijn dealer klaagde trouwens steen en been over de Carminat DVD's die op marktplaats worden aangeboden :D

Schijnt dat zij (en veel andere dealers zei hij) erg veel last van diefstal uit proefrit auto's hebben de laatste tijd. :grin:
robin200
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 mei 2005 18:53

De booktype naar DVD-ROM en het werkt perfect!

Mmm, met een kopie DVD je systeem om zeep helpen? Klinkt me zééér onaanneemlijk. Het is slechts data wat gelezen wordt, geen systeemsoftware o.i.d. Ik denk dat zijn systeem helaas sowieso dan op instorten stond, onafhankelijk van de gebruikte DVD.
Plaats reactie