wie weet hoe de Laguna motoren zich houden?
met name gaat het me om de 2,2 DCI motoren
er werd me namelijk 1 aangeboden met een km stand van ongeveer 200.000 km.
alle info omtrent kosten storingen en onderhoudsgevoeligheid (distbutieriem) ed is welkom.
Laguna 2,2 DCI info gevraagd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik ken ze niet specifiek, Laguna II algemeen altijd letten op:
Schokbrekers rondom, achteras ophanging (rubbers kraken nogal eens en is een kostbare reparatie)
Stuurkogels en stabistangetjes willen ook nogal eens slecht zijn.
Kijk anders eens op lagunaclub.nl, daar zitten ze allemaal bijelkaar
Schokbrekers rondom, achteras ophanging (rubbers kraken nogal eens en is een kostbare reparatie)
Stuurkogels en stabistangetjes willen ook nogal eens slecht zijn.
Kijk anders eens op lagunaclub.nl, daar zitten ze allemaal bijelkaar
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
2.2 dCi is niet de beste motor. EGR-klep, turbo, injectoren. Als je duits kan: http://www.Laguna2.de
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Och, zo slecht zijn ze niet allemaal. Mijn 1.8 (2001) was probleemloos, de V6 (2001) op dat acculampje na ook. Collega van me heeft een 1.9 dCi (2003): 0 problemen.Steven schreef:Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mijn vader een 1.9 dci 2004, ook probleemloos
mijn pa heeft nu bijna 400K gereden met zijn laguna`s (250K 1.9 dci 100 en 150K 1.9 dci 120) en heeft alleen bij beide de achteras rubbers laten vervangen. Verder nog nooit een schokbreker of stuurkogel of wat dan ook. van alle draaiende delen alleen remschijven, maar dat is normaal.Jean-Paul-S schreef:Ik ken ze niet specifiek, Laguna II algemeen altijd letten op:
Schokbrekers rondom, achteras ophanging (rubbers kraken nogal eens en is een kostbare reparatie)
Stuurkogels en stabistangetjes willen ook nogal eens slecht zijn.
Kijk anders eens op lagunaclub.nl, daar zitten ze allemaal bijelkaar
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zwevende hokken Voor de lange afstand heerlijkSteven schreef:Mijn vader heeft ook een 2004 1.8, ook probleemloos, lekker boeiend
Hokken zijn het
had je niet al 500 bobines vervangen? nou is dat een algemeen renault kwaaltje maar goedMartijn schreef:Och, zo slecht zijn ze niet allemaal. Mijn 1.8 (2001) was probleemloos, de V6 (2001) op dat acculampje na ook. Collega van me heeft een 1.9 dCi (2003): 0 problemen.Steven schreef:Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Voor de V6 zijn nou ook nieuwe bobines waarmee het bobine probleem ook daar opgelost zou moeten zijn
het gaat me met name om delaguna met 2,2 DCI blok.
nog meer bekend omtrent bakken enz?
nog meer bekend omtrent bakken enz?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
zie laguna club
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
G9T geloof ik. Heb ook gehoord dat die wel eens stuk willen.
Maar nog niet zelf gezien...
PK6 bakken zijn matig. 100.000 km is zon beetje de levensduur van een PK6 bak aan een 2.2, maar dat is mijn indruk.
Ken gevallen die bij 200.000 km aan 2de versnellingsbak toe waren.
Maar nog niet zelf gezien...
PK6 bakken zijn matig. 100.000 km is zon beetje de levensduur van een PK6 bak aan een 2.2, maar dat is mijn indruk.
Ken gevallen die bij 200.000 km aan 2de versnellingsbak toe waren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
krukaslagers aan distributiezijde willen nog wel eens gaan in de Espace...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zoals op het laguna forum ook wel te vinden is, geldt dat alleen voor de eerste bouwjaren van die bakken. Toen zijn ze gemodificeerd en was het probleem eigenlijk opgelost. En zelfs van 2001/2002 vind je auto's met hoge km. standen, ook de 2.2 dci's. Dus het loopt echt niet allemaal stuk bij 100.000 kilometer. (Niets ten nadele van cannonball man btw, hij weet (veel) meer van de werking van een versnellingsbak dan mij!)
-
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Tja, ik weet niet of dat wel zo is. Revisiebakken van Reno, van enkele jaren later, lopen ook kapot.
Aan de andere kant: al degenen die kapot lopen komen bij mij, of andere reparateurs. Degenen die niet kapot lopen blijven weg, en zie ik niet.
Maw ik zie alleen de ellende. Misschien heb je gelijk.
Aan de andere kant: al degenen die kapot lopen komen bij mij, of andere reparateurs. Degenen die niet kapot lopen blijven weg, en zie ik niet.
Maw ik zie alleen de ellende. Misschien heb je gelijk.
Tja zo is het bij ons net zo (VW), gaat geen week voorbij dat er niet een auto op de brug staat met een kapotte bak, staan er regelmatig een stuk of 2 a 3 met een kapotte versnellingsbak...
Maandag nog een klant met een Polo 6N2 nog geen 60.000 gedraaid en bak aan stront, helaas geen coulance meer...
Maandag nog een klant met een Polo 6N2 nog geen 60.000 gedraaid en bak aan stront, helaas geen coulance meer...
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die pk6 bakken zijn in elk geval niet de beste die ze ooit gemaakt, dat is een ding wat zeker is. Maar ze zijn er toch genoeg met hoge standen met historie die aantoont dat het de eerste bak is
VW is goed bezig hun "degelijke" imago te vernietigen, zie ook adac pech statistieken en duurtest drama's bij autobild en vergelijkbare bladen(!)
VW is goed bezig hun "degelijke" imago te vernietigen, zie ook adac pech statistieken en duurtest drama's bij autobild en vergelijkbare bladen(!)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
6 A 60,- per stuk, dat dan wel. Is overigens niet alleen bij Renault een probleem.~thijs~ schreef:had je niet al 500 bobines vervangen? nou is dat een algemeen renault kwaaltje maar goedMartijn schreef:Och, zo slecht zijn ze niet allemaal. Mijn 1.8 (2001) was probleemloos, de V6 (2001) op dat acculampje na ook. Collega van me heeft een 1.9 dCi (2003): 0 problemen.Steven schreef:Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's?
Ik heb bij de V6 net de fuseekogels voor vervangen. Kosten 28,50 bruto, geen geld. En zijn 150.000 meegegaan, dat valt niet echt tegen. Achterasrubbers zitten er ook net nieuw onder. Als je die in handen houdt, verbaast het niet dat ze vrij snel kapot gaan. Erg lichte constructie.
@ Mark: Is het een handbak? Je hebt ze ook met de SU1-automaat. Die heb ik er ook in zitten. Heerlijke combinatie!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ja handbak
maar ik kan het nog niet helemaal eens worden over de prijs.
welke uitvoering is eigenlijk de meest luxe?
ik heb me nooit zo verdiept in al die uitvoeringen : expression dynamique tech road enz?
wie kan dit lijstje op volgorde van luxe aangeven?
maar ik kan het nog niet helemaal eens worden over de prijs.
welke uitvoering is eigenlijk de meest luxe?
ik heb me nooit zo verdiept in al die uitvoeringen : expression dynamique tech road enz?
wie kan dit lijstje op volgorde van luxe aangeven?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Authentique
Expression
Dynamique
Initiale
Dynamique en initiale staan eigenlijk naast elkaar waarbij dynamique op sportiviteit gericht is (setje mooie velgen, sportieve stoelen) is de initiale op luxe gericht (stoelverwarming, vaginatie, leder).
En je hebt nog een aantal actie uitvoeringen waar tech road 1 van is.
Die zijn vaak op basis van de expression aangevuld met wat zaken van dynamique en initiale. Meestal velgjes + navigatie.
@Steven, wat ik ervan begrepen heb is de PK6 een zes bak in de behuizing van een 5 bak, wat veel moeilijkheden met zich meebrengt omdat er eigenlijk te weinig ruimte is...
Expression
Dynamique
Initiale
Dynamique en initiale staan eigenlijk naast elkaar waarbij dynamique op sportiviteit gericht is (setje mooie velgen, sportieve stoelen) is de initiale op luxe gericht (stoelverwarming, vaginatie, leder).
En je hebt nog een aantal actie uitvoeringen waar tech road 1 van is.
Die zijn vaak op basis van de expression aangevuld met wat zaken van dynamique en initiale. Meestal velgjes + navigatie.
@Steven, wat ik ervan begrepen heb is de PK6 een zes bak in de behuizing van een 5 bak, wat veel moeilijkheden met zich meebrengt omdat er eigenlijk te weinig ruimte is...
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Maarten Jan, je vergeet de Privilege en de Techline...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
excusez moi
Privilige heeft volgens mij de meeste luxe Ronald?
tech line schaar ik onder actie uitvoeringen
Privilige heeft volgens mij de meeste luxe Ronald?
tech line schaar ik onder actie uitvoeringen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Privilège is het niveau onder de Initiale. Dynamique staat daar als sportieve uitvoering naast. Initiale heeft altijd volleder, navigatie is een optie. Wel elektrisch bedienbare stoelen, itt Privilège. De 17-inch Silverstone-wielen zijn altijd een optie. Tech Line heeft een eigen model velg.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)