Laguna 2,2 DCI info gevraagd

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie weet hoe de Laguna motoren zich houden?

met name gaat het me om de 2,2 DCI motoren

er werd me namelijk 1 aangeboden met een km stand van ongeveer 200.000 km.

alle info omtrent kosten storingen en onderhoudsgevoeligheid (distbutieriem) ed is welkom.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik ken ze niet specifiek, Laguna II algemeen altijd letten op:

Schokbrekers rondom, achteras ophanging (rubbers kraken nogal eens en is een kostbare reparatie)

Stuurkogels en stabistangetjes willen ook nogal eens slecht zijn.

Kijk anders eens op lagunaclub.nl, daar zitten ze allemaal bijelkaar (Y)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

2.2 dCi is niet de beste motor. EGR-klep, turbo, injectoren. Als je duits kan: http://www.Laguna2.de (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's? :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

was dat niet de motor die in de espace ook nogal voor wat problemen zorgde??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's? :D
Och, zo slecht zijn ze niet allemaal. Mijn 1.8 (2001) was probleemloos, de V6 (2001) op dat acculampje na ook. Collega van me heeft een 1.9 dCi (2003): 0 problemen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Mijn vader een 1.9 dci 2004, ook probleemloos (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mijn vader heeft ook een 2004 1.8, ook probleemloos, lekker boeiend :p

Hokken zijn het :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Heerlijke auto's! (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Jean-Paul-S schreef:Ik ken ze niet specifiek, Laguna II algemeen altijd letten op:

Schokbrekers rondom, achteras ophanging (rubbers kraken nogal eens en is een kostbare reparatie)

Stuurkogels en stabistangetjes willen ook nogal eens slecht zijn.

Kijk anders eens op lagunaclub.nl, daar zitten ze allemaal bijelkaar (Y)
mijn pa heeft nu bijna 400K gereden met zijn laguna`s (250K 1.9 dci 100 en 150K 1.9 dci 120) en heeft alleen bij beide de achteras rubbers laten vervangen. Verder nog nooit een schokbreker of stuurkogel of wat dan ook. van alle draaiende delen alleen remschijven, maar dat is normaal.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:Mijn vader heeft ook een 2004 1.8, ook probleemloos, lekker boeiend :p

Hokken zijn het :D
Zwevende hokken :smile: Voor de lange afstand heerlijk 8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als het voordelige is ff lekker in rijden en dan een oordeel vellen. als zo'n auto 2 ton heeft gereden kijkt me dat hij wel betrouwbaar is.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Martijn schreef:
Steven schreef:Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's? :D
Och, zo slecht zijn ze niet allemaal. Mijn 1.8 (2001) was probleemloos, de V6 (2001) op dat acculampje na ook. Collega van me heeft een 1.9 dCi (2003): 0 problemen.
had je niet al 500 bobines vervangen? nou is dat een algemeen renault kwaaltje maar goed
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Voor de V6 zijn nou ook nieuwe bobines waarmee het bobine probleem ook daar opgelost zou moeten zijn :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het gaat me met name om delaguna met 2,2 DCI blok.
nog meer bekend omtrent bakken enz?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

zie laguna club :)
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

G9T geloof ik. Heb ook gehoord dat die wel eens stuk willen.
Maar nog niet zelf gezien...
PK6 bakken zijn matig. 100.000 km is zon beetje de levensduur van een PK6 bak aan een 2.2, maar dat is mijn indruk.

Ken gevallen die bij 200.000 km aan 2de versnellingsbak toe waren.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

krukaslagers aan distributiezijde willen nog wel eens gaan in de Espace...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

100.000 |: Wat een waardeloze prut zeg :@
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zoals op het laguna forum ook wel te vinden is, geldt dat alleen voor de eerste bouwjaren van die bakken. Toen zijn ze gemodificeerd en was het probleem eigenlijk opgelost. En zelfs van 2001/2002 vind je auto's met hoge km. standen, ook de 2.2 dci's. Dus het loopt echt niet allemaal stuk bij 100.000 kilometer. (Niets ten nadele van cannonball man btw, hij weet (veel) meer van de werking van een versnellingsbak dan mij!)
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, ik weet niet of dat wel zo is. Revisiebakken van Reno, van enkele jaren later, lopen ook kapot.

Aan de andere kant: al degenen die kapot lopen komen bij mij, of andere reparateurs. Degenen die niet kapot lopen blijven weg, en zie ik niet.
Maw ik zie alleen de ellende. Misschien heb je gelijk.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Tja zo is het bij ons net zo (VW), gaat geen week voorbij dat er niet een auto op de brug staat met een kapotte bak, staan er regelmatig een stuk of 2 a 3 met een kapotte versnellingsbak...
Maandag nog een klant met een Polo 6N2 nog geen 60.000 gedraaid en bak aan stront, helaas geen coulance meer...
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die pk6 bakken zijn in elk geval niet de beste die ze ooit gemaakt, dat is een ding wat zeker is. Maar ze zijn er toch genoeg met hoge standen met historie die aantoont dat het de eerste bak is :)

VW is goed bezig hun "degelijke" imago te vernietigen, zie ook adac pech statistieken en duurtest drama's bij autobild en vergelijkbare bladen(!)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Renault is ook nooit goed geweest in bakken en die PK6 klinkt als het dieptepunt verlagen.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

~thijs~ schreef:
Martijn schreef:
Steven schreef:Mag ik nog wat loslaten over Laguna II's? :D
Och, zo slecht zijn ze niet allemaal. Mijn 1.8 (2001) was probleemloos, de V6 (2001) op dat acculampje na ook. Collega van me heeft een 1.9 dCi (2003): 0 problemen.
had je niet al 500 bobines vervangen? nou is dat een algemeen renault kwaaltje maar goed
6 ;) A 60,- per stuk, dat dan wel. Is overigens niet alleen bij Renault een probleem.

Ik heb bij de V6 net de fuseekogels voor vervangen. Kosten 28,50 bruto, geen geld. En zijn 150.000 meegegaan, dat valt niet echt tegen. Achterasrubbers zitten er ook net nieuw onder. Als je die in handen houdt, verbaast het niet dat ze vrij snel kapot gaan. Erg lichte constructie.

@ Mark: Is het een handbak? Je hebt ze ook met de SU1-automaat. Die heb ik er ook in zitten. Heerlijke combinatie!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja handbak
maar ik kan het nog niet helemaal eens worden over de prijs.


welke uitvoering is eigenlijk de meest luxe?
ik heb me nooit zo verdiept in al die uitvoeringen : expression dynamique tech road enz?

wie kan dit lijstje op volgorde van luxe aangeven?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Authentique
Expression
Dynamique
Initiale

Dynamique en initiale staan eigenlijk naast elkaar waarbij dynamique op sportiviteit gericht is (setje mooie velgen, sportieve stoelen) is de initiale op luxe gericht (stoelverwarming, vaginatie, leder).

En je hebt nog een aantal actie uitvoeringen waar tech road 1 van is.
Die zijn vaak op basis van de expression aangevuld met wat zaken van dynamique en initiale. Meestal velgjes + navigatie.

@Steven, wat ik ervan begrepen heb is de PK6 een zes bak in de behuizing van een 5 bak, wat veel moeilijkheden met zich meebrengt omdat er eigenlijk te weinig ruimte is...
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Maarten Jan, je vergeet de Privilege en de Techline...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

excusez moi o|O :smile:

Privilige heeft volgens mij de meeste luxe Ronald?

tech line schaar ik onder actie uitvoeringen :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Privilège is het niveau onder de Initiale. Dynamique staat daar als sportieve uitvoering naast. Initiale heeft altijd volleder, navigatie is een optie. Wel elektrisch bedienbare stoelen, itt Privilège. De 17-inch Silverstone-wielen zijn altijd een optie. Tech Line heeft een eigen model velg.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie