Aankoop tips Laguna II

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Oké nu mn megane verkocht is ben ik op zoek naar wat anders nl. een laguna II. Dit zal of een LPG-G3 of een Diesel worden.

Ik heb ondertussen op het lagunaclubforum flink bij gelezen maar zie nergens een duidelijke lijst met typische probleem punten.

bouwjaar 2001 tot ()1/2)2003. Storingsgevoelig. liever een auto uit eind 2003 of later zoeken.

Algemene problemen?
achterasrubbers die slijten? Hoe merk/zie/hoor ik dat?
Distributie om de 120.000 km of 5 jaar?
werking startkaarten incl. handsfree modus
versnellingsbakken die vastlopen, met name de 6 bak.

Diesel problemen:
intercoolers die lekken.
EGR kleppen die vastlopen

LPG problemen:
?



Wie helpt me verder...
Laatst gewijzigd door Gerald op di 27 okt 2009 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Staat nog wel ergens op het forum.

Achterasrubbers inderdaad (150.000 km). Achteras maakt dan bijgeluiden, is niet te missen. Fuseekogels, stuurkogels. Zijn ondermaats, dus relatief hoge slijtagegraad. En electronica (deurcontacten, computer)
Distributie benzine om 120.000 of 5 jaar inderdaad. Diesel weet ik zo niet.

Bij de diesels: IC, EGR, turbo, verstuivers.

LPG: lekke afdichting injectoren (Vialle, nieuwe rubbers voor een paar knaken)

En dan nog is het geluk of pech hebben. Ik heb geluk gehad, al 2x. En bij de meesten zijn de problemen al verholpen. Latere bouwjaren zijn wel vaak beter. Zolang je de 2.2 dCi maar laat staan.

Als je duits kan: http://www.laguna2.de
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

de mijne kopen ? :)

Ik heb een Laguna II ph II op G3.
Reeds 220.000 gelopen, ding doet het prima.
Omdat ik hem gekocht heb met 190K zijn de grootste euvels er al uit,
heb dus weinig tot geen problemen met het apparaat.
en het rijdt gewoon heerlijk :)

zorg wel voor een 1.8 of hoger, de 1.6 is wat laaaangzaam, zo'n wagen mag wel wat meer power hebben namelijk.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee je omschrijft het verkeerd, de 1.6 heeft veel te weinig koppel om gewoon relaxed te kunnen rijden in de stad.

Die 1.6 moet je op vermogen rijden om een beetje vooruit te komen en dat betekend dus flink toeren maken. En dan rijd toch wat onrustig en ook niet zo zuinig.

Die 1.8 heeft ook nauwelijks meer vermogen, maar gewoon een fatsoenlijk koppel in het middentoerengebied.


Dat bedoel je ;)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als we het over zuinig gaan hebben moet ik eigenlijk een diesel kopen :wink: Tevens wat het koppel verhaal betreft. :p

Maar goed de 1.6 was zowiezo al afgevallen. Ik wil wel lekker kunnen rijden, net wat steven zegt. :D
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je het kan veroorloven ga voor een phase II 2.0 dci, zijn probleemloos en die motoren zijn beresterk en hebben een ketting. Dus geen distributieriem geneuzel. Daarnaast is het interieur van de fase II een stuk netter afgewerkt!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ga voor een V6, en leg er een gastank in. Verbruikskosten van een diesel, maar minder stank. En (vaak) de topuitrusting. Zalig. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Martijn schreef:Ga voor een V6, en leg er een gastank in. Verbruikskosten van een diesel, maar minder stank. En (vaak) de topuitrusting. Zalig. :D
je reinste verkooppraat !!! ;)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

let bij de oudere modellen ook even op dat de tellerunit nogal eens vernieuwd is, met andere woorden, kilometerstand klopt niet altijd :p

Dat verhaal over de kaarten klopt ook wel, de 'knopjes' in de kaart willen wel eens los gaan waardoor die eigenlijk onbruikbaar word (en dus tijd voor een nieuwe)

Knop voor de gevarenlichten wil ook wel eens de geest geven, daar kom je altijd achter als je ergens in de ardennen staat :p

en meer ben ik iig nog niet tegen gekomen, en dat voor een uit 2001 :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ferdy schreef:
Martijn schreef:Ga voor een V6, en leg er een gastank in. Verbruikskosten van een diesel, maar minder stank. En (vaak) de topuitrusting. Zalig. :D
je reinste verkooppraat !!! ;)
Ik heb een 25 in de aanbieding, geen Laguna ;)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Martijn schreef:Ga voor een V6, en leg er een gastank in. Verbruikskosten van een diesel, maar minder stank. En (vaak) de topuitrusting. Zalig. :D
Niets ten nadele van de V6 (heerlijk apparaat) maar een 2.0 dci doet nauwelijs onder in prestaties, is veel stiller op de snelweg en je staat niet elke 350 km bij de pomp. Ik gok zo dat ie op de tussen acceleratie zelfs sneller is :)
fietspompnl
Berichten: 1
Lid geworden op: do 19 nov 2009 18:55
Contacteer:

hey
ik zie dat hier itressen is in een laguna 2,ik heb er 1 .uit 2001
het is een 6 cilinder 3 liter . rijd heerlijk ,er zijn wel wat dingetjes niet goed ,dat is bijv: aan de bijrijders kant is het slot stuk ,nieuw slot kost tussen 35 en 50 euro .dan is er 1 start sleutel (kaart) niet meer goed hij opend wel .en sluit ook ,maar soms met 2 of 3 keer drukken .de kleur is ocean blu. mooie diepe blaauwe kleur,kilometer stand is 14500,de voorkant is iets verlaagd .waarom doe ik hem weg .heel simpel hij wordt mij te duur. hij moet in januari worden gekeurd .mijn vaste prijs is 2900,- euro . tel 0613035292 .
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@ fietspomp,

welkom op de site, :wink:

Ondertussen ben ik er helemaal uit wat ik wil, en gekocht heb. Maandag de auto ophalen en dan zal ik wat foto's plaatsen. :wink: :D
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

We zijn benieuwd (Y)
Fransman
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 jan 2010 1:40
Locatie: zevenaar

Gerald schreef:@ fietspomp,



Ondertussen ben ik er helemaal uit wat ik wil, en gekocht heb. Maandag de auto ophalen en dan zal ik wat foto's plaatsen. :wink: :D
Kan aan mij liggen, maar heb geen pics gezien :~
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gerald schreef:@ fietspomp,

welkom op de site, :wink:

Ondertussen ben ik er helemaal uit wat ik wil, en gekocht heb. Maandag de auto ophalen en dan zal ik wat foto's plaatsen. :wink: :D

dus nu moet ik misschien op een Laguna gaan letten? :p

Trouwens, nog goed kunnen slapen vrijdagavond? ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

iemand ervaring met de f4R (turbo) lagunas van rond 2004 - 2006?

waar op te letten?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Versnellingsbak+koppeling en turbo, voor de rest weinig anders als een "gewone" laguna II. Een phase II (2005+) kent eigenlijk nauwelijks problemen.
Plaats reactie