Renault Laguna Radio

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
wassim.k
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 mei 2010 16:10
Contacteer:

Ik had een vraagje over de stuurbediening van renaul lagina.

Mijn vader heeft een laguna 1.6 16V auth. S2005 gekocht. Bj: 2002.
Er zat al wel een radio/CD speler in, maar niet die van renault. Het was een Pioneer. Deze kon niet via de stuurbediening bediend worden. Onze oude radio speler kon ook via USB en SD-kaartje audio afspelen. Dat kan deze Pioneer niet. Dus we hebben besloten om de oude in de auto te installeren.
Het is een Silvercrest KH 2389.

Nou had ik 2 vragen. Allereerst kon ik de radio niet in de auto installeren, want aan de achterkant was de ingang voor de draden anders dan de draden van de auto. Ik heb ergens gelezen dat je dan een ISO adapter moest kopen, want blijkt iets te zijn wat van de fabrieksdraden van renault standaard draden voor de radio maakt. Klopt dit? Zo ja, waar kan ik dat halen?

Ten tweede had ik dus een vraag over de stuurbediening. Zal deze werken op de Silvercrest Radio? Of heb je daar iets speciaals voor nodig?

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg, want dan kan ik zo snel mogelijk muziek in de auto luisteren :smile:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De stuurwielbediening gaat op een niet standaard radio nooit werken zonder interface. Die Silvercrest is niet voorbereid op stuurwielbediening, dus dat gaat ook niet lukken.
Veel moderne radio's van verschillende merken hebben een ingang voor de stuurwielbediening, dan heb je alleen nog een voertuigspecifieke interface nodig en dan werkt de stuurwielbediening.

Er zit in een Laguna standaard gewoon ISO, alleen zit er hoogstwaarschijnlijk een Pioneer aansluitkabel tussen. Gewoon een kwestie van 20 cm verder zoeken en je komt bij de standaard ISO stekkers uit.
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Voor de meeste moderne pioneers is ook een adapter te krijgen waarmee je de stuurbediening wél kan gebruiken..
Plaats reactie