Aandrijfassen Laguna

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

vraagje; kan iemand nakijken of de (originele Renault) aandrijfassen met de volgende nummers geschikt zijn voor de Laguna bwjr. 1997 2.0s 16v?
bestuurder kant:7701352744
bijrijders kant: 7701352755
En klopt het dat je de ABS ring van de oude aandrijfas gewoon over kunt zetten op de nieuwe? Krijg de moer op de aandrijfas trouwens ook niet echt los, is hier nog een trucje voor ofzo?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja,
1. Een goede pneumatische slagmoersleutel

2. Een goede dop 3/4" een T-stuk en een lang stuk pijp en losdraaien.

Optie 1 lukt bij mij altijd. (Optie 2 gebruikte ik vroeger toen ik nog een slagmoersleutel had)
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Bedankt voor je reactie en de info Jacques (Y)
Weet je toevallig ook of je de ABS ring van de oude aandrijfassen over moet/kunt zetten, of zit er verschil in aandrijfassen voor auto's met en zonder ABS?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Die ABS ring kun je vaak niet overzetten, die breekt vrij snel bij het loshalen.

Daarbij heeft een aandrijfas voor een auto zonder ABS ook niet de ruimte voor zo'n ring
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Ok, maar heb een auto met ABS en aandrijfassen zonder ABS ring, dus vroeg me af of ik de ABS ring van de oude aandrijfas zo over kan zetten of dat ik de verkeerde aandrijfas heb. Kan natuurlijk evt. bij de dealer nieuwe ABS ringen halen als de oude breekt, maar wou eerst graag weten of het uberhaupt mogelijk is om zelf een ABS ring op de aandrijfas te monteren, of dat het zo is dat je aandrijfassen met ABS ring en zonder ABS ring hebt? Trouwens bedankt voor de snelle reactie (Y)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Losse ringen zijn niet verkrijgbaar en als je een as krijgt zonder ABS ring dan is het de verkeerde as :)
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Oops, dan heb ik dus gewoon de verkeerde aandrijfassen? :(
Verkoper zei namelijk (en dacht ik zelf ook) dat je de ABS ringen van de oude as over kon zetten op de nieuwe as... |:
Plaats reactie