[Safrane]Veerpoten vervangen

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
marcbo
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 19 jul 2004 17:29
Locatie: Duiven

Wie heeft er ervaring met het vervangen van de veerpoten/schokdempers (V+A) bij een Renault Safrane ? Mijn auto begint een dweil gedrag met harde stoten te vertonen. Maar dat mag dan ook wel na 330.000 KM.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Veel mensen zuller er ervaring in hebben, het is niet zo'n gek moeilijk werk. Wil je het zelf doen heb je wel een setje veerspanners nodig, anders springen ze je om de oren.

Je moet dus een set nieuwe schokbrekers hebben, en nieuwe veren is ook geen overbodige luxe. Het werk is niet zo gigantisch moeilijk hoor.

ps ik verwijder je andere topics ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
marcbo
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 19 jul 2004 17:29
Locatie: Duiven

[quote="Riël"]Veel mensen zuller er ervaring in hebben, het is niet zo'n gek moeilijk werk. Wil je het zelf doen heb je wel een setje veerspanners nodig, anders springen ze je om de oren.

Kan het ook met een set echte (canvas) spanbanden ?
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

ik zou de gok zeker niet nemen!!
Gewoon ff naar een Autozaak bij je in de buurt vragen of je hun verenspanner even mag lenen.
Ander ff eentje huren. Kost toch niet zo veel??

Er staat behoorlijk kracht op zo'n veertje, en als je spanband breekt, Dan heb je een serieus probleem! >-)
Succes
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als je ze niet kan regelen stuur me dan maar ff een PM. ik heb hier (rheden) een setje liggen. Evt. hulp zal wat moeilijker worden omdat ik weinig tijd heb.

Gr.Frits
marcbo
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 19 jul 2004 17:29
Locatie: Duiven

Volgens mij moet een echte spanband het wel kunnen hebben. Ik heb al vele gekke dingen ermee opgehangen/vastgebonden.

Maar als ik een setje van je mag lenen, is dat helemaal geweldig. Hulp is denk ik niet nodig. Ik doe het dan bij mijn schoonvader of gewoon hier op de zaak met de hulp van de jongens.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

stuur ff je nummer in een PM (personal mail) zie knopje boven. dan laat ik je wat horen.

GR.Frits
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je moet dan aan beide kanten de spanband zetten, is ongelofelijk prutswerk dan, knappen zal ie niet idd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maar, ik zou de veren er zó vanaf halen, met veer, toplager en demper, en ze aan de kant mieteren, en een hele frisse set kopen. Een safrane is toch wel zwaar, die veren kunnen best suf geworden zijn. Ik denk dat je voor een veerpoot met veer ongeveer 100-120 euro kwijt bent. Toplagers een eurotje of 40, 50, met mazzel heb je voor 300 euro de hele boel nieuw.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
marcbo
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 19 jul 2004 17:29
Locatie: Duiven

[quote="Riël"] Ik denk dat je voor een veerpoot met veer ongeveer 100-120 euro kwijt bent. Toplagers een eurotje of 40, 50, met mazzel heb je voor 300 euro de hele boel nieuw.

>> Mag ik je/jullie alvast hartelijk bedanken voor tips...... Ik ga deze week eerst mijn naven (zijn net binnen gekomen) vervangen en een setje remschijven voor achter. Moet eerst zien dat ik mijn remklauwen achter loskrijg. Ze zitten 'moervast'.
Plaats reactie