Hee daar,
kan van mijn pa zijn safrane 2.5 overnemen(voor weinig) wie heeft er ervaring met deze auto??
Hessel
Ben vandaag voor het eerst op deze chat, weinig ervaring dus, zal me voorstellen
Ben Hessel, woon in Gouda, werk in het hele land voor een detacherings bureau in de psychiatrie en bijz. zorg, rij veel km. heb nu een megane 1.9dci.
Het zal wel duidelijk zijn maar weet nog niet echt goed hoe deze chat werkt.
grtzzzzz Hessel
safrane2.5
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Stele je eigen ff voor in het wie is wie topic.
Greetz. Jop
Greetz. Jop
Hoi Hessel
welkom op het forum! er zijn hier wel een paar safrane rijders
en het wie is wie topic wat injotwingo bedoeld is deze hier klikken
welkom op het forum! er zijn hier wel een paar safrane rijders
en het wie is wie topic wat injotwingo bedoeld is deze hier klikken
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Super auto's zijn het safranes
ik heb zelf een RT 2.2VI, benzine dus
het rijdt alsof je in een limo zit
ik heb zelf een RT 2.2VI, benzine dus
het rijdt alsof je in een limo zit
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
dan heb je nog geen 25 gereden , heb ook een 2.2vi gehad , maar daarna snel weer terug naar de 25 , rijd stukken beter , en heeft meer "smoel" rijd nu v6 turbo
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
jan geert sorry hoor maar jij bent gewoon een freak
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
M'n ouders hebben een safrane 2.5
rijdt echt als een trein,jammer dat je er uiterlijk er niet veel voor le leveren is.
rijdt echt als een trein,jammer dat je er uiterlijk er niet veel voor le leveren is.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
hahaah , r4 freak , r25 freak en oude zooi freakSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:jan geert sorry hoor maar jij bent gewoon een freak
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik ruil hem zo hoor voor me 25
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mijn ouwelui hebben op mijn aanraden een Safrane met Volvo N motor gekocht. Frans comfort met Zweedse motorisering.pttm schreef:kan van mijn pa zijn safrane 2.5 overnemen(voor weinig) wie heeft er ervaring met deze auto??
Ook een model met stalen vering want bij een Safrane kunnen de onderhoudskosten werkelijk exploderen als je een x dempers met niveauregeling moet vervangen.
Excellente motorisering die 165pk 5-cilinder... Maar 't houd niet over qua prestaties. Het brengt je met smeuig koppel van A naar B. Maar verwacht geen asfaltverschroeiende performance. Zelfs een Biturbo kan dat niet...
Dus als je in de markt bent voor een 2e hands Laguna of Safrane neem dan een model met Volvo N-motor en laat de Renault motorenmeuk staan. Zeker als het een V6 betreft...
Waarom die v6 motoren laten staan dan???
Zijn beregoeie motoren en hebben tenminste geen distributieriem.
Enigste nadeel is het verbruik en vaak hoge kilometerstanden.
M'n vader heeft een safrane baccara met die gekke vering. Een zeer maar ook zeer goede wegligging heeft dat ding.
Enigste probleem zijn de renault dealers die hebben daar gewoon geen verstandt van als er iets stuk is.
Zijn beregoeie motoren en hebben tenminste geen distributieriem.
Enigste nadeel is het verbruik en vaak hoge kilometerstanden.
M'n vader heeft een safrane baccara met die gekke vering. Een zeer maar ook zeer goede wegligging heeft dat ding.
Enigste probleem zijn de renault dealers die hebben daar gewoon geen verstandt van als er iets stuk is.
Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijkBart V schreef:Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.Zelfs een Biturbo kan dat niet...
pff slijmbalMatthijs schreef:Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijkBart V schreef:Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.Zelfs een Biturbo kan dat niet...
De kans dat hij er 1 gereden heeft is klein aangezien er maar een paar zijn. Prestaties op papier zeggen niets, dus als hij het op theorie basseert, kan hij er naast zitten. Heb pas een poos staan praten met de eigenaar van een biturbo, vandaar
speedline schreef: Dus als je in de markt bent voor een 2e hands Laguna of Safrane neem dan een model met Volvo N-motor en laat de Renault motorenmeuk staan. Zeker als het een V6 betreft...
Ik heb toch echt jou eens horen praten over de Renault v6 biturbo motor zijnde de koning der franse motoren ...?
Ik zie een safrane ook meer als comfortabele reiswagen, waarin het erg goed is uit te houden op lange afstanden, dan als scheurijzer van de bovenste plank.
Wil je iets snels rijden dan zou ik voor iets anders gaan; ik heb gereden in een 3.0L V6 automaat safrane en dat zoeft wel enorm lekker.
Wil je iets snels rijden dan zou ik voor iets anders gaan; ik heb gereden in een 3.0L V6 automaat safrane en dat zoeft wel enorm lekker.
Ja. Geserviced en gereden.Bart V schreef:Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Bedankt voor de steun uit onverwachte hoek...Matthijs schreef:Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijk
Jawel. Bedoel je het artikel met Verstappen in een Biturbo versus vliegtuig naar Parijs? Of een van de andere tests. Ik lees de autovisie ook onderandere. Het minst slechte autoblad van Nederland.JW 21T schreef:Heeft zeker nooit de autovisie test gelezen met de biturbo.
Waren ze toen toch wel van onder de indruk.
RXE en Baccara gereden. Geen theorie dus maar praktijk. Fantastische auto , zeer stabiel door achteras met geprogrammeerde sporingsverandering. Maar het rijdt gewoon als een toplimousine. Ondanks de handschakeling. En de kleine details zoals de motorremmomentregeling die de aandrijflijn een zeer soepel karakter verleent.Bart V schreef:De kans dat hij er 1 gereden heeft is klein aangezien er maar een paar zijn. Prestaties op papier zeggen niets, dus als hij het op theorie basseert, kan hij er naast zitten. Heb pas een poos staan praten met de eigenaar van een biturbo, vandaar
Daar hadden ze wel een stel Duitsers voor nodig in de vorm van Hartge...Riël schreef:Ik heb toch echt jou eens horen praten over de Renault v6 biturbo motor zijnde de koning der franse motoren ...?
Bovenstaand "advies" voor Renaults met Volvo motoren is gebaseerd op rationeel denken. Frans comfort met zweedse betrouwbaarheid.
Een Safrane V6 of Biturbo koop je niet voor de lage onderhoudskosten is het wel? Vandaar mijn advies voor de N-motoren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Is er iemand die me een keertje een stukje kan laten sturen in een v6 of biturbo???? zou ik diegene erg erkentelijk voor zijn!!!!!speedline schreef:Ja. Geserviced en gereden.Bart V schreef:Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Bedankt voor de steun uit onverwachte hoek...Matthijs schreef:Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijk
Jawel. Bedoel je het artikel met Verstappen in een Biturbo versus vliegtuig naar Parijs? Of een van de andere tests. Ik lees de autovisie ook onderandere. Het minst slechte autoblad van Nederland.JW 21T schreef:Heeft zeker nooit de autovisie test gelezen met de biturbo.
Waren ze toen toch wel van onder de indruk.
RXE en Baccara gereden. Geen theorie dus maar praktijk. Fantastische auto , zeer stabiel door achteras met geprogrammeerde sporingsverandering. Maar het rijdt gewoon als een toplimousine. Ondanks de handschakeling. En de kleine details zoals de motorremmomentregeling die de aandrijflijn een zeer soepel karakter verleent.Bart V schreef:De kans dat hij er 1 gereden heeft is klein aangezien er maar een paar zijn. Prestaties op papier zeggen niets, dus als hij het op theorie basseert, kan hij er naast zitten. Heb pas een poos staan praten met de eigenaar van een biturbo, vandaar
Daar hadden ze wel een stel Duitsers voor nodig in de vorm van Hartge...Riël schreef:Ik heb toch echt jou eens horen praten over de Renault v6 biturbo motor zijnde de koning der franse motoren ...?
Bovenstaand "advies" voor Renaults met Volvo motoren is gebaseerd op rationeel denken. Frans comfort met zweedse betrouwbaarheid.
Een Safrane V6 of Biturbo koop je niet voor de lage onderhoudskosten is het wel? Vandaar mijn advies voor de N-motoren.
PTTM
Heb sinds kort een Safrane V6 automaat met het hele optieboekje erop. Tis geen raceauto, maar met die auotmaat schiet je bij het stoplicht toch wel lekker weg hoor. Het rijdt echt als een speer, verbruik is het enige dat iets minder is
En iemand anders erin laten rijden? Dan moet je hem pikken of vanuit de kroeg terugrijden terwijl ik er kort naast zit, anders zit ik namelijk zelf achter het stuur.
En iemand anders erin laten rijden? Dan moet je hem pikken of vanuit de kroeg terugrijden terwijl ik er kort naast zit, anders zit ik namelijk zelf achter het stuur.
Och, om iemand een ommetje te laten rijden met een V6 kan geen kwaad lijkt me. Ik zou er zelf ook wel naast gaan zitten uiteraard
Helaas heb ik geen V6 of biturbo, alleen een V6 turbo, maar weer niet in safrane-smaak
Helaas heb ik geen V6 of biturbo, alleen een V6 turbo, maar weer niet in safrane-smaak
[quote="Dennis74"]Heb sinds kort een Safrane V6 automaat met het hele optieboekje erop. Tis geen raceauto, maar met die auotmaat schiet je bij het stoplicht toch wel lekker weg hoor.quote]
Jaah, zolang de automaat het vol houdt,
rijdt ie als een tierelier...
en jaah , ik heb ook biturbo gereden...
en moet zeggen voor een auto van die leeftijd,
dus voor die tijd was ie erg snel.......
pk/kg verhouding is fout,maar rijd heerlijk....
Groetzels Remko
Jaah, zolang de automaat het vol houdt,
rijdt ie als een tierelier...
en jaah , ik heb ook biturbo gereden...
en moet zeggen voor een auto van die leeftijd,
dus voor die tijd was ie erg snel.......
pk/kg verhouding is fout,maar rijd heerlijk....
Groetzels Remko