safrane2.5

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Hee daar,

kan van mijn pa zijn safrane 2.5 overnemen(voor weinig) wie heeft er ervaring met deze auto??
Hessel

Ben vandaag voor het eerst op deze chat, weinig ervaring dus, zal me voorstellen

Ben Hessel, woon in Gouda, werk in het hele land voor een detacherings bureau in de psychiatrie en bijz. zorg, rij veel km. heb nu een megane 1.9dci.

Het zal wel duidelijk zijn maar weet nog niet echt goed hoe deze chat werkt.
grtzzzzz Hessel
Laatst gewijzigd door Hessel op do 29 jul 2004 14:07, 3 keer totaal gewijzigd.
injotwingo
Berichten: 230
Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Stele je eigen ff voor in het wie is wie topic.

Greetz. Jop
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hoi Hessel

welkom op het forum! er zijn hier wel een paar safrane rijders

en het wie is wie topic wat injotwingo bedoeld is deze hier klikken :)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

ah!! ontdekt hoe ik een nieuw bericht post, vertel eens wat over je twingo!!
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Super auto's zijn het safranes
ik heb zelf een RT 2.2VI, benzine dus

het rijdt alsof je in een limo zit
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

dan heb je nog geen 25 gereden , heb ook een 2.2vi gehad , maar daarna snel weer terug naar de 25 , rijd stukken beter , en heeft meer "smoel" rijd nu v6 turbo :P
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jan geert sorry hoor maar jij bent gewoon een freak
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

M'n ouders hebben een safrane 2.5

rijdt echt als een trein,jammer dat je er uiterlijk er niet veel voor le leveren is.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:jan geert sorry hoor maar jij bent gewoon een freak
hahaah , r4 freak , r25 freak en oude zooi freak :P
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik ruil hem zo hoor voor me 25
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

pttm schreef:kan van mijn pa zijn safrane 2.5 overnemen(voor weinig) wie heeft er ervaring met deze auto??
Mijn ouwelui hebben op mijn aanraden een Safrane met Volvo N motor gekocht. Frans comfort met Zweedse motorisering.

Ook een model met stalen vering want bij een Safrane kunnen de onderhoudskosten werkelijk exploderen als je een x dempers met niveauregeling moet vervangen.

Excellente motorisering die 165pk 5-cilinder... :worship: Maar 't houd niet over qua prestaties. Het brengt je met smeuig koppel van A naar B. Maar verwacht geen asfaltverschroeiende performance. Zelfs een Biturbo kan dat niet...

Dus als je in de markt bent voor een 2e hands Laguna of Safrane neem dan een model met Volvo N-motor en laat de Renault motorenmeuk staan. Zeker als het een V6 betreft...
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Waarom die v6 motoren laten staan dan???
Zijn beregoeie motoren en hebben tenminste geen distributieriem.
Enigste nadeel is het verbruik en vaak hoge kilometerstanden.
M'n vader heeft een safrane baccara met die gekke vering. Een zeer maar ook zeer goede wegligging heeft dat ding.
Enigste probleem zijn de renault dealers die hebben daar gewoon geen verstandt van als er iets stuk is.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zelfs een Biturbo kan dat niet...
Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Anonymous

Bart V schreef:
Zelfs een Biturbo kan dat niet...
Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijk :lol:
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Heeft zeker nooit de autovisie test gelezen met de biturbo. :)
Waren ze toen toch wel van onder de indruk. (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Matthijs schreef:
Bart V schreef:
Zelfs een Biturbo kan dat niet...
Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijk :lol:
pff slijmbal :p

De kans dat hij er 1 gereden heeft is klein aangezien er maar een paar zijn. Prestaties op papier zeggen niets, dus als hij het op theorie basseert, kan hij er naast zitten. Heb pas een poos staan praten met de eigenaar van een biturbo, vandaar :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

speedline schreef: Dus als je in de markt bent voor een 2e hands Laguna of Safrane neem dan een model met Volvo N-motor en laat de Renault motorenmeuk staan. Zeker als het een V6 betreft...

Ik heb toch echt jou eens horen praten over de Renault v6 biturbo motor zijnde de koning der franse motoren ...?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Ik zie een safrane ook meer als comfortabele reiswagen, waarin het erg goed is uit te houden op lange afstanden, dan als scheurijzer van de bovenste plank.

Wil je iets snels rijden dan zou ik voor iets anders gaan; ik heb gereden in een 3.0L V6 automaat safrane en dat zoeft wel enorm lekker.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Bart V schreef:Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Ja. Geserviced en gereden.
Matthijs schreef:Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijk :lol:
Bedankt voor de steun uit onverwachte hoek... :wink:
JW 21T schreef:Heeft zeker nooit de autovisie test gelezen met de biturbo. :)
Waren ze toen toch wel van onder de indruk. (Y)
Jawel. Bedoel je het artikel met Verstappen in een Biturbo versus vliegtuig naar Parijs? Of een van de andere tests. Ik lees de autovisie ook onderandere. Het minst slechte autoblad van Nederland.
Bart V schreef:De kans dat hij er 1 gereden heeft is klein aangezien er maar een paar zijn. Prestaties op papier zeggen niets, dus als hij het op theorie basseert, kan hij er naast zitten. Heb pas een poos staan praten met de eigenaar van een biturbo, vandaar :)
RXE en Baccara gereden. Geen theorie dus maar praktijk. Fantastische auto :worship: , zeer stabiel door achteras met geprogrammeerde sporingsverandering. Maar het rijdt gewoon als een toplimousine. Ondanks de handschakeling. En de kleine details zoals de motorremmomentregeling die de aandrijflijn een zeer soepel karakter verleent.
Riël schreef:Ik heb toch echt jou eens horen praten over de Renault v6 biturbo motor zijnde de koning der franse motoren ...?
Daar hadden ze wel een stel Duitsers voor nodig in de vorm van Hartge...

Bovenstaand "advies" voor Renaults met Volvo motoren is gebaseerd op rationeel denken. Frans comfort met zweedse betrouwbaarheid.

Een Safrane V6 of Biturbo koop je niet voor de lage onderhoudskosten is het wel? Vandaar mijn advies voor de N-motoren.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

speedline schreef:
Bart V schreef:Weleens in zo'n apparaat gereden dan?? Schijnt toch errug hard te gaan namelijk.
Ja. Geserviced en gereden.
Matthijs schreef:Je weet wel tegen wie je het hebt he.... hij heeft uiteraard gelijk :lol:
Bedankt voor de steun uit onverwachte hoek... :wink:
JW 21T schreef:Heeft zeker nooit de autovisie test gelezen met de biturbo. :)
Waren ze toen toch wel van onder de indruk. (Y)
Jawel. Bedoel je het artikel met Verstappen in een Biturbo versus vliegtuig naar Parijs? Of een van de andere tests. Ik lees de autovisie ook onderandere. Het minst slechte autoblad van Nederland.
Bart V schreef:De kans dat hij er 1 gereden heeft is klein aangezien er maar een paar zijn. Prestaties op papier zeggen niets, dus als hij het op theorie basseert, kan hij er naast zitten. Heb pas een poos staan praten met de eigenaar van een biturbo, vandaar :)
RXE en Baccara gereden. Geen theorie dus maar praktijk. Fantastische auto :worship: , zeer stabiel door achteras met geprogrammeerde sporingsverandering. Maar het rijdt gewoon als een toplimousine. Ondanks de handschakeling. En de kleine details zoals de motorremmomentregeling die de aandrijflijn een zeer soepel karakter verleent.
Riël schreef:Ik heb toch echt jou eens horen praten over de Renault v6 biturbo motor zijnde de koning der franse motoren ...?
Daar hadden ze wel een stel Duitsers voor nodig in de vorm van Hartge...

Bovenstaand "advies" voor Renaults met Volvo motoren is gebaseerd op rationeel denken. Frans comfort met zweedse betrouwbaarheid.

Een Safrane V6 of Biturbo koop je niet voor de lage onderhoudskosten is het wel? Vandaar mijn advies voor de N-motoren.
Is er iemand die me een keertje een stukje kan laten sturen in een v6 of biturbo???? zou ik diegene erg erkentelijk voor zijn!!!!!

PTTM
Dennis74
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 21:32

Heb sinds kort een Safrane V6 automaat met het hele optieboekje erop. Tis geen raceauto, maar met die auotmaat schiet je bij het stoplicht toch wel lekker weg hoor. Het rijdt echt als een speer, verbruik is het enige dat iets minder is :)

En iemand anders erin laten rijden? :'( Dan moet je hem pikken of vanuit de kroeg terugrijden terwijl ik er kort naast zit, anders zit ik namelijk zelf achter het stuur.
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Och, om iemand een ommetje te laten rijden met een V6 kan geen kwaad lijkt me. Ik zou er zelf ook wel naast gaan zitten uiteraard :)
Helaas heb ik geen V6 of biturbo, alleen een V6 turbo, maar weer niet in safrane-smaak >-)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

[quote="Dennis74"]Heb sinds kort een Safrane V6 automaat met het hele optieboekje erop. Tis geen raceauto, maar met die auotmaat schiet je bij het stoplicht toch wel lekker weg hoor.quote]

Jaah, zolang de automaat het vol houdt,
rijdt ie als een tierelier...

en jaah , ik heb ook biturbo gereden...

en moet zeggen voor een auto van die leeftijd,
dus voor die tijd was ie erg snel.......

pk/kg verhouding is fout,maar rijd heerlijk....

Groetzels Remko
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Hee hessel optrekken in zijn vijf gaat niet zo best!!! :lol:
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Wat nou Su##el, als ik dat wil probewren dan doe ik dat gewoon (Z) :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie