hoeveel pk heeft een safrane biturbo??

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Als het je alleen om de looks gaat kun je ook de
3.0 V6 baccara kopuh, die heb wel de neus van de BiTurbo
alleen niet de achterkant. Dus wel de looks, niet de koste :)
Monica schreef:ff een vraagje:
Hier in de buurt zie ik regelmatig een Safrane rijden met een andere neusje dan de standaard Safrane. Maar ik heb grote twijfels of het nou een biturbo is of nie?

Volgens RDW (XS-XL-19):
Kunnen jullie mij van mijn twijfels verlossen?
je vergat het laatste stukkie van die RDW gegevens

Datum eerste afgifte Nederland i 25 februari 1999
Datum eerste toelating i 25 februari 1999
Datum aanvang tenaamstelling i 25 februari 1999

Vervaldatum APK i 3 juli 2005

hij is van 1999 oftewel een Ph2, die heeft een andere neus ten opzichte van de Ph1, andere grill, andere bumper en andere motorkap.
De BiTurbo is alleen uitgebracht in de Ph1 btw
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

voor wie er interesse heeft in een bi-turbo? (en een hele dikke portemonee heeft..:S wat een prijs..

http://www.autoonline.nl/cust/detail.as ... ceto=&zip=

let op..deze prijs is zonder garantie..:S:S:S:S (N)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Paul1916v schreef:voor wie er interesse heeft in een bi-turbo? (en een hele dikke portemonee heeft..:S wat een prijs..

http://www.autoonline.nl/cust/detail.as ... ceto=&zip=

let op..deze prijs is zonder garantie..:S:S:S:S (N)
Damn kwijl kwijl, heb al in de auto gezeten, de eigenaar heeft er ooit een gehad....volgens mij is dat deze!!
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Negotiator schreef:Als het je alleen om de looks gaat kun je ook de
3.0 V6 baccara kopuh, die heb wel de neus van de BiTurbo
alleen niet de achterkant. Dus wel de looks, niet de koste :)
Een Baccara heeft een huis-tuin-en-keuken Safrane neus.

De Biturbo RXE en Biturbo Baccara hebben een unieke voor en achterbumper. De voorbumper door de dubbele tussenkoeler met koelventilatoren. De achterbumper door het speciale uitlaatsysteem.
Negotiator schreef:De BiTurbo is alleen uitgebracht in de Ph1 btw
Beetje voorbarige conclusie want volgens mij heeft de Biturbo voor het 3e productiejaar ook een update gehad op designgebied. Niet volledig phase 2 maar toch wel degelijk anders op de neus...

Blijft een unieke auto; kan het niet genoeg herhalen. Vindt het nog altijd grappig dat ze voor de Koning der franse auto's 2 Duitse tuningfirma's nodig hadden. Irmscher voor het Baccara interieur, Hartge voor de Biturbo aandrijflijn... >-)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

speedline schreef:Vindt het nog altijd grappig dat ze voor de Koning der franse auto's 2 Duitse tuningfirma's nodig hadden. Irmscher voor het Baccara interieur, Hartge voor de Biturbo aandrijflijn... >-)
Heeft hij misschien dan ook wat 'Deutsche Grundlichkeit' en betrouwbaarheid? :D :lol:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

rico1047 schreef:je heb ook nog de 350z zelfde moter als espace velsatis 3.5 v6 maar dan met turbo iemand wel een een l7x met turbo gezien
De 3.5 V6 is de Nissan VQ35; en dat is een atmosferische motor (GEEN TURBO(drukvulling) DUS !!!van tussen de 245 en 320pk afhankelijk van het model waarin ie ingebouwd is.

De oude 'PRV' V6 heet bij Renault Z7X en heeft een distributieketting... (Deden ze dat maar bij alle motoren... :~ )

De L7X is de nieuwe 2946cm³ 24v variant met distributieriem. En de enige die daar turbo versies van bouwden zijn Venturi (nooit uitgebracht) en Sodemo

[img]http://www.sodemo.com/uk/03-produits/images/V6.jpg[/img]

Hier in een 3200cm³ variant met 600pk en 67kgm aan koppel... Het vermogen en koppel zijn aan de lage kant door de restrictors. (Zie aluminium trompetten met vernauwingen op de inlaat van de turbo's. Deze motor is voor inzet in een Pescarolo prototype voor Le Mans. Nog 2e geworden ook dit jaar... :worship:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

(Y) interessant stukje
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

dat weet ik volgende week hoe zo iets rydt.
Want het museum wordt weer eens uitgebreidt met een biturbo dus wordt weer lache in de buurt.
in de kleur zilver grys :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Kut auto :D
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

antoine schreef:k#t auto :D
Hei geen geintjes over een saffie heeee :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dat van Antoine was ook geen geintje :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

egt wel. Het roest ,kost geld, zitten 2 van die rare toeters in/op, plastik ledere bekleding, nog eens geen psssssssssssssssssssssssst, je ziet ze niet vaak en als je ze ziet dan is het op foto. Of ik rijd er een keer langs :lol: :lol: :lol: :worship:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

nu dan het antwoordt op deze topic dan maar
moet zyn :
Hersteller: Renault
Modellbezeichnung: Safrane biturbo
Typ: Limousine Hubraum: 2.963 cm3
Leistung: 193 KW +262 pk
ligt in deze ook heb er gister nog mee gereden maar dat schiet niet op hoor ,je krygt geen turbo kik met 2 turbo's erop
Lykt net of er alleen een v6 in ligt maar gaat wel snel en is heel stil .

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/marcelgtt/2.jpg[/img]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik weet niet waar ik het heb gelezen maar die 2 turbo's schijnen heel klein te zijn, misschien dat dat het verschil uitmaakt.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja echt heel makkelijk wat extra eruit halen was niet zo heel makkelijk dacht ik.

Geloof dat Gerrit nog eens een hele anekdote erover heeft geschreven.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

andere chips erin een je hebt 320 pk en veel te veel koppel
maarje voor de turbo kick is er niks beters dan de gtt voor de snelheid pak je gewoon de 21q of de biturbo
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

speedline schreef:Apparaten gebruiken toch wel 15-20 liter/ 100km in de dagelijkse (snelle) rijpraktijk. (Bron: een eigenaar...)

En het blok Z7X 726 is hetzelfde als van de Alpine A610. Hartge heeft er alleen twee heel kleine turbotjes aan gehangen die snel opspoelen. 350Nm vanaf 1500 tot 5000 toeren. :worship: Dus gewoon altijd veel koppel voorhanden ongeacht het toerental, gekozen versnelling of rijsnelheid. Oh, de intercooler installatie integraal ontworpen met de bumper is ook schitterend... :worship:

Voor de nozems: het gietgedeelte van de motor is identiek aan dat van de Alpine A610. Een Safrane heeft echter een heel andere layout qua aandrijflijn met de (twin turbo 262pk) motor dwars + PK9bak + Quadra (II) 4x4.

Een Alpine A610 heeft de (single turbo 250pk) motor in lengte achterin met een UN bak eraanvast. Eigenlijk een complete 25 aandrijflijn maar dan met de aandrijving waar het hoort... :wink:
Plaats reactie