ACT: Safrane
Eens moet je de eerste zijn
Rijden zal het
Voel wel wat voor een 25v6 turbo op lpg, die prestaties liggen op papier best dicht bij de saf
Rijden zal het
Voel wel wat voor een 25v6 turbo op lpg, die prestaties liggen op papier best dicht bij de saf
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Moet bij de 25 turbo wel meevallen-jo- schreef:helaas zuipen die dingen je arm, een beetje voet en je doet makkelijk 20L per 100 km.
De alpine is iig stuk zuiniger dan de 5 gtt
ik haalde gemiddeld toch ruim 1 op 12 met de alpine en dat was rustig/wild/stad/snelweg
dus echt gemiddeld
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nou 1 op 10 en dan moet ik niet te gek doen, maar goed die is niet standaard
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nadat het niveaulampje van de remvloeistof een tijdje uit is geweest (zie ook eerdere posts) brand hij nu opeens weer constant. Ook het stoplampje brand dan. Ook geeft ijzeren Mien soms een waarschuwing (niet altijd).
Maar het niveau is gewoon goed. Als ik de stekker op het reservoir loshaal blijft het lampje gewoon branden. Ook meet ik aan de stekker maar iets van 3 Volt. Het lijkt mij dat dit 12 volt moet zijn?
Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Maar het niveau is gewoon goed. Als ik de stekker op het reservoir loshaal blijft het lampje gewoon branden. Ook meet ik aan de stekker maar iets van 3 Volt. Het lijkt mij dat dit 12 volt moet zijn?
Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Ik denk dat je het beste even de foutmeldingen kunt laten uitlezen. Die zeggen wat meer dan die vage lampjes.
Eerst begon Miep over de ABS die ze had uitgeschakeld en prompt even later zou m'n hele remsysteem niet meer werken volgens haar.
Bij Sfen laten uitlezen, was het alleen de sensor linksachter, stomme paniekhoer
Eerst begon Miep over de ABS die ze had uitgeschakeld en prompt even later zou m'n hele remsysteem niet meer werken volgens haar.
Bij Sfen laten uitlezen, was het alleen de sensor linksachter, stomme paniekhoer
Heb net mijn Saf weer gefixed. Achteruitrijlichten deden het al een tijd niet. Aangezien hij half mei voor de APK moet moest dit maar eens een keer gemaakt worden. Gelukkig was de schakelaar OK. Ding is nl. alleen bij de dealert te krijgen voor iets van 70! euri en er is echt nauwelijks bij te komen.
De schakelaar bleek nauwelijks spanning te krijgen (1 Volt). Dus ergens een gare stekker of kabelbreuk. Dus maar ff een nieuwe draad getrokken en alles werkt weer.
De schakelaar bleek nauwelijks spanning te krijgen (1 Volt). Dus ergens een gare stekker of kabelbreuk. Dus maar ff een nieuwe draad getrokken en alles werkt weer.
Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé
Bevalt prima. Alleen de electronica is en blijft een zwak punt. Eerder bleef het lampje van de remvloeistof constant branden. Ook dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding. Daarnaast al eens een weigerende airco gehad.Riël Notermans schreef:Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé
Dit lag aan de stekker op de airco-unit. ook de oliepeilmeter geeft geheel willekeurige niveaus aan. Eigenlijk moet ik alle contacten, stekkers en sensoren eens reinigen.
Hij is wel erg comfi maar ik krijg nooit een grijns op mijn bek als ik er in rijdt. Bij de Clio krijg ik die grijns al op het moment dat ik hem alleen al op de oprit zie staan.
Afgelopen week ook maar ff wat audio ingebouwd. Dan is een grote kofferbak toch wel handig. Alles lag al jaren op de kast. Helaas bleek dat mijn peperdure MTX versterker de geest heeft gegeven maar mijn low-budget Witec versterker laat de subwoofers toch ook redelijk blazen. Klinkt toch al snel goed in een auto van 1500 kilo. In mijn 11 en 19 begon alles te rammelen en te trillen. Dan zit zo'n Saf toch wel een stuk steviger in elkaar.
Gek dat je die elektronische ellende hebt, helemaal geen last van eigenlijk ... naja opwindend rijden doet ie natuurlijk niet T blijft n beetje een zeilboot zo op de weg. Maar wel relaxed, vind het wel een heel degelijke ketel !
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Minder uitgesproken zetten ze onder een foto van een machtig mooie biturbo :/
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
ja, inderdaad een beetje suf. Biturbo ziet er toch echt gelikt uit, en heb een gewone saf ook nooit lelijk gevonden.
Misschien omdat een saf in nederland bij lange na nooit zon grote hit was als de 25.
25 was voor zn tijd misschien ook wel iets unieker, itt de saf in zijn tijd.
Misschien omdat een saf in nederland bij lange na nooit zon grote hit was als de 25.
25 was voor zn tijd misschien ook wel iets unieker, itt de saf in zijn tijd.
Toch durf ik te beweren dat de safrane één van de beste auto's is die ooit gebouwd zijn.
Beide safranes die ik heb gehad (de nieuwere types met volvomotor) waren TONNEN probleemloos, supercomfortabel en supersolide.
T is dat ze gewoon erg duur in gebruik zijn Maar ik mis m wel.
Beide safranes die ik heb gehad (de nieuwere types met volvomotor) waren TONNEN probleemloos, supercomfortabel en supersolide.
T is dat ze gewoon erg duur in gebruik zijn Maar ik mis m wel.
Hou op hou op
Ik ben bezig om de achterste fietspompen van mijn Saf te vervangen. Zoals verwacht zit de onderste bevestiging van de veerpoot moervast.
Zit er in de naaf ook schroefdraad of zit de bout alleen met de moer vast?
Gewoon maar grof geweld + wd40 gebruiken?
Zit er in de naaf ook schroefdraad of zit de bout alleen met de moer vast?
Gewoon maar grof geweld + wd40 gebruiken?
Oh.
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.
"De onderste bout van de veerpoot zit idd. zeer vast. Wat ik doe is het volgende ; een nachtje eerder inspuiten met kruipolie. Vervolgens de moer eraf. En dan met de luchtsleutel de bout ronddraaien terwijl je met een band ijzer oid. de bout terugduwt. Pas op hij wordt bloedheet. En dan met een kleine beitel in de spleet van onder naar boven ruimte maken om de demper eruit te halen. SUC6"
Aldus renaultsafrane.nl
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.
"De onderste bout van de veerpoot zit idd. zeer vast. Wat ik doe is het volgende ; een nachtje eerder inspuiten met kruipolie. Vervolgens de moer eraf. En dan met de luchtsleutel de bout ronddraaien terwijl je met een band ijzer oid. de bout terugduwt. Pas op hij wordt bloedheet. En dan met een kleine beitel in de spleet van onder naar boven ruimte maken om de demper eruit te halen. SUC6"
Aldus renaultsafrane.nl
Ja, post hierboven aangepast.
Ja, wel rottig, maargoed het rijdt natuurlijk weer dubbel zo goed daarna
Kijk dit ding dan
http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html
Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur
http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html
Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur
daar zou ik zelfs naar gaan kijken....
(wist niet dat die saffies nog zo lang geleverd waren!)
(wist niet dat die saffies nog zo lang geleverd waren!)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daar valt echt bijna niets op aan te merken nee.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Damn! die prijs is zeker niet gek!!!!
Met lpg had ie vast meer gekost
Alhoewel deze man er dan wss nog een schijntje voor had gevraagd....
Met lpg had ie vast meer gekost
Alhoewel deze man er dan wss nog een schijntje voor had gevraagd....
Op LPG zou ik ook wel weer gaan twijfelenRiël schreef:Kijk dit ding dan
http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html
Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur