ACT: Safrane

Post hier al je vragen over de Renault Safrane

Postby Riël » Mon 12 Jan 2009 8:19

Eens moet je de eerste zijn :)

Rijden zal het :p

Voel wel wat voor een 25v6 turbo op lpg, die prestaties liggen op papier best dicht bij de saf :p
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Luco/Alpine-racer » Mon 12 Jan 2009 16:54

-jo- wrote:helaas zuipen die dingen je arm, een beetje voet en je doet makkelijk 20L per 100 km.


Moet bij de 25 turbo wel meevallen
De alpine is iig stuk zuiniger dan de 5 gtt
ik haalde gemiddeld toch ruim 1 op 12 met de alpine en dat was rustig/wild/stad/snelweg
dus echt gemiddeld
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Abel » Mon 12 Jan 2009 18:36

dat moet je met een gt ook makkelijk kunnen, en zuiniger
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Luco/Alpine-racer » Mon 12 Jan 2009 18:38

Nou 1 op 10 en dan moet ik niet te gek doen, maar goed die is niet standaard :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Arjen » Fri 16 Jan 2009 14:30

Nadat het niveaulampje van de remvloeistof een tijdje uit is geweest (zie ook eerdere posts) brand hij nu opeens weer constant. Ook het stoplampje brand dan. Ook geeft ijzeren Mien soms een waarschuwing (niet altijd).

Maar het niveau is gewoon goed. Als ik de stekker op het reservoir loshaal blijft het lampje gewoon branden. Ook meet ik aan de stekker maar iets van 3 Volt. Het lijkt mij dat dit 12 volt moet zijn?

Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Steven » Fri 16 Jan 2009 14:41

Ik denk dat je het beste even de foutmeldingen kunt laten uitlezen. Die zeggen wat meer dan die vage lampjes.

Eerst begon Miep over de ABS die ze had uitgeschakeld en prompt even later zou m'n hele remsysteem niet meer werken volgens haar.

Bij Sfen laten uitlezen, was het alleen de sensor linksachter, stomme paniekhoer :lol:
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Arjen » Fri 16 Jan 2009 14:44

Dat lukt ze dus niet bij de dealert.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Steven » Fri 16 Jan 2009 14:47

Onafhankelijke garage met goeie testkast dan?

Klinkt meer als een gammele electronicastoring, dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand is. Alleen wat..
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Riël » Mon 27 Apr 2009 18:14

http://www.rielity.org/pics/safranaten.pdf

:D

Was wel gezellige dag, lekker weertje :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Arjen » Mon 27 Apr 2009 18:21

Heb net mijn Saf weer gefixed. Achteruitrijlichten deden het al een tijd niet. Aangezien hij half mei voor de APK moet moest dit maar eens een keer gemaakt worden. Gelukkig was de schakelaar OK. Ding is nl. alleen bij de dealert te krijgen voor iets van 70! euri en er is echt nauwelijks bij te komen.

De schakelaar bleek nauwelijks spanning te krijgen (1 Volt). Dus ergens een gare stekker of kabelbreuk. Dus maar ff een nieuwe draad getrokken en alles werkt weer.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Riël » Mon 27 Apr 2009 18:24

Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
(I)
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé :p
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Arjen » Mon 27 Apr 2009 18:31

Riël Notermans wrote:Ah ja mijn oude had daar ook regelmatig kuren mee. Maar heb draad nog nooit gechecked
(I)
Maar hoe bevalt ie? Wel lekkere bak toch hé :p


Bevalt prima. Alleen de electronica is en blijft een zwak punt. Eerder bleef het lampje van de remvloeistof constant branden. Ook dit werd veroorzaakt door een slechte verbinding. Daarnaast al eens een weigerende airco gehad.
Dit lag aan de stekker op de airco-unit. ook de oliepeilmeter geeft geheel willekeurige niveaus aan. Eigenlijk moet ik alle contacten, stekkers en sensoren eens reinigen.

Hij is wel erg comfi maar ik krijg nooit een grijns op mijn bek als ik er in rijdt. Bij de Clio krijg ik die grijns al op het moment dat ik hem alleen al op de oprit zie staan.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Arjen » Sat 2 May 2009 20:22

Afgelopen week ook maar ff wat audio ingebouwd. Dan is een grote kofferbak toch wel handig. Alles lag al jaren op de kast. Helaas bleek dat mijn peperdure MTX versterker de geest heeft gegeven maar mijn low-budget Witec versterker laat de subwoofers toch ook redelijk blazen. Klinkt toch al snel goed in een auto van 1500 kilo. In mijn 11 en 19 begon alles te rammelen en te trillen. Dan zit zo'n Saf toch wel een stuk steviger in elkaar.
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Riël » Sat 2 May 2009 22:56

Gek dat je die elektronische ellende hebt, helemaal geen last van eigenlijk ... naja opwindend rijden doet ie natuurlijk niet :) T blijft n beetje een zeilboot zo op de weg. Maar wel relaxed, vind het wel een heel degelijke ketel !
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Patrick RS » Sat 27 Mar 2010 14:00

Image
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14643
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby Riël » Sun 28 Mar 2010 0:32

Minder uitgesproken zetten ze onder een foto van een machtig mooie biturbo :/
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby canonballman » Sun 28 Mar 2010 11:19

ja, inderdaad een beetje suf. Biturbo ziet er toch echt gelikt uit, en heb een gewone saf ook nooit lelijk gevonden.
Misschien omdat een saf in nederland bij lange na nooit zon grote hit was als de 25.
25 was voor zn tijd misschien ook wel iets unieker, itt de saf in zijn tijd.
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Postby Riël » Mon 29 Mar 2010 7:32

Toch durf ik te beweren dat de safrane één van de beste auto's is die ooit gebouwd zijn.

Beide safranes die ik heb gehad (de nieuwere types met volvomotor) waren TONNEN probleemloos, supercomfortabel en supersolide.

T is dat ze gewoon erg duur in gebruik zijn :p Maar ik mis m wel.
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby oldskool » Mon 29 Mar 2010 15:37

weet nog wel een leuke vervanger voor je oude Safje hoor Riël.
mooi zilver grijs .
oldskool
 
Posts: 1976
Joined: Sat 8 Nov 2003 20:02
Location: Veldhoven

Postby Riël » Mon 29 Mar 2010 17:07

Hou op hou op :D
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby oldskool » Mon 29 Mar 2010 17:49

Riël wrote:Hou op hou op :D

die heeft hy 2 dat kopt :(
oldskool
 
Posts: 1976
Joined: Sat 8 Nov 2003 20:02
Location: Veldhoven

Postby Arjen » Fri 14 May 2010 19:53

Ik ben bezig om de achterste fietspompen van mijn Saf te vervangen. Zoals verwacht zit de onderste bevestiging van de veerpoot moervast.

Zit er in de naaf ook schroefdraad of zit de bout alleen met de moer vast?
Gewoon maar grof geweld + wd40 gebruiken?
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Riël » Fri 14 May 2010 19:54

Oh.
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.

"De onderste bout van de veerpoot zit idd. zeer vast. Wat ik doe is het volgende ; een nachtje eerder inspuiten met kruipolie. Vervolgens de moer eraf. En dan met de luchtsleutel de bout ronddraaien terwijl je met een band ijzer oid. de bout terugduwt. Pas op hij wordt bloedheet. En dan met een kleine beitel in de spleet van onder naar boven ruimte maken om de demper eruit te halen. SUC6"

Aldus renaultsafrane.nl
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Arjen » Fri 14 May 2010 19:57

Riël wrote:Oh.
Ik heb ze uiteindelijk doorgeslepen, zo vast zaten ze.
Zit geen draad in zover ik weet. Maar kreeg ze er absoluut niet uitgemept.


In het midden bedoel je? Dus daar waar de naaf klemt?
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Riël » Fri 14 May 2010 19:58

Ja, post hierboven aangepast.
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Arjen » Fri 14 May 2010 20:03

Ok, thanks. Demper heb ik al los. Een hamer doet wonderen. Nu de bout er nog ff uithalen. De kop is er tenminste al af(gebroken).
Arjen
 
Posts: 4102
Joined: Tue 30 Jan 2001 0:00
Location: Tremelo, Plopsaland

Postby Riël » Fri 14 May 2010 20:07

Ja, wel rottig, maargoed het rijdt natuurlijk weer dubbel zo goed daarna ;)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Riël » Sat 15 May 2010 7:11

http://link.marktplaats.nl/347307997

...

(Y)

(die auto is veel meer loop dan sloop!!)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Riël » Tue 18 Jan 2011 16:54

Kijk dit ding dan :s :s :s :( :( 8)


http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html

Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Haas » Tue 18 Jan 2011 17:02

daar zou ik zelfs naar gaan kijken....

(wist niet dat die saffies nog zo lang geleverd waren!)
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Arco » Tue 18 Jan 2011 18:34

Daar valt echt bijna niets op aan te merken nee.
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Tue 18 Jan 2011 22:10

Damn! die prijs is zeker niet gek!!!!

Met lpg had ie vast meer gekost :p
Alhoewel deze man er dan wss nog een schijntje voor had gevraagd....
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tom » Tue 18 Jan 2011 22:12

niet verkeerd nee. Als je niet teveel rijd een super bak natuurlijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Ferdy » Wed 19 Jan 2011 7:38

Riël wrote:Kijk dit ding dan :s :s :s :( :( 8)


http://auto.marktplaats.nl/renault/4134 ... w-apk.html

Voor dát geld is dit echt een geniaal dikke bak... jammer jammer dat er geen gas op zit anders stond ie morgen hier voor de deur :)


Op LPG zou ik ook wel weer gaan twijfelen :D
Ferdy
Über-Spammer
 
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Return to Safrane



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group