Renault Safrane Biturbo

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
Futse
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 feb 2006 18:45

Heren, en dames,

heb hier net in België een Biturbo Baccara te koop zien staan voor 4.500 €. Er staan ongeveer 146.000 km op de teller, eerste maal ingeschreven in 1994. Ik heb geen idee van de prijzen die voor deze beesten betaald worden, weet alleen dat ik er al zot van ben sinds ze gelanceerd zijn, ondertussen ook al enkele jaartjes geleden. 4.500 € lijkt belachelijk weinig geld. De wagen in kwestie heeft hier en daar wel wat lichte krassen, voorspoiler heeft duidelijk de grond al een paar maal van heel dichtbij gezien...

Is dit de normale prijs voor een Biturbo van die leeftijd, is dit een buitenkansje of is de kans juist groot dat hier een half wrak staat?

Greetz

Futse
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hmm ik ben benieuwd
lijkt me wel heeel goedkoop
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

het is onmogelijk hier iets van te zeggen zonder verdere informatie.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hou er rekening mee dat ALLES maar dan ook echt ALLES aan die auto duur is als het kapot is. Dus het kan best wel eens zijn dat er flink wat onderhoud nodig is en dan is ie ineens niet meer zo goedkoop als ie lijkt. :)
dbeukie
Berichten: 152
Lid geworden op: di 2 mar 2004 16:31
Locatie: Rhoon bij Rotterdam

heb je ook een foto van de baccara in kwestie of een site waar hij opstaat?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Had -jo- het er laatst ook niet over?ook uit belgie en ook voor een vergelijkbare prijs?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Gewoon gaan kijken, die auto binnenstebuiten keren, uitgebeide proefrit op div soorten wegen maken etc. Neem iemand mee die er veel verstand van heeft en objectief is, want liefde maakt blind :) Met deze prijs kan je je eventueel wel wat kosten permiteren, maar zorg er wel voor dat je weet wat er eventueel stuk is, of wat er aan zit te komen.
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

prijs is niet veel, maar wat Merijn al aangeeft: alles is duur aan zon auto.
Uitlaatje van voor naar achter kost al bijna net zo veel als dat die auto te koop staat.

Wil niet zeggen dat je m niet moet kopen. Wel moet je zorgen dat je zelf een hoop kan, en een beetje vindingrijk bent.
Maar als er inderdaad het nodige aan moet gebeuren, kan het een duur geintje worden. Op de sloop onderdelen zoeken is er ook niet bij, of het moet een sigaretten aansteker zijn...
Futse
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 feb 2006 18:45

Bedankt voor de snelle reacties, super!

K heb er voorlopig eigenlijk nie veel meer gegevens van. K ga zaterdag nog es gaan kijken, proberen afspraak te maken voor testritje te doen. Ik werk in een garage, dus dan kan ik em es meenemen en op de brug zetten, paar mechaniekers naar laten kijken... Dan zal ik al meer weten.

Maar k dacht idd wel dat het echt weinig geld is. Klinkt toch een beetje verdacht.

Gewoon om een idee te hebben - om de hoeveel kilometer hebben deze jongens onderhoud nodig? En wat kost dat dan? En distributieriem en zo? Andere grote kosten te verwachten? O ja, tis een handgeschakelde, mss wel interessant.

Greetz

Futse
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Frits schreef:Had -jo- het er laatst ook niet over?ook uit belgie en ook voor een vergelijkbare prijs?
die zou hem geloof ik meenemen
msschien is de add wel blijven staan
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

onderhoud om de 10.000 km,
distributie om de 120.000 km of 5 jaar...

en het is altijd een handgeschakelde...gelukkig... :D
ik word er zoo moei van.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Frits schreef:Had -jo- het er laatst ook niet over?ook uit belgie en ook voor een vergelijkbare prijs?
Hier in Nederland moet je gewoon de hoofdprijs betalen voor zo'n Baccara Bi-Turbo, in Frankrijk en Belgie zijn de prijzen veel realistischer.

Overigens zou ik met een 'gewone' Bi-Turbo ook tevreden zijn :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Futse
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 feb 2006 18:45

http://www.kapaza.be/detail/1806862/Ren ... Turbo.html

Dit is em trouwens. Verkoper heeft mij gezegd dat ie voor 4500 € weg mag.

Greetz

Futse
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

voorbumper lijkt gescheurd.
Nieuw zal niet te betalen zijn, dus die zal gerepareerd moeten worden.

verder: tja, ga eens kijken en rijden. En pluis ook even de onderhoudsboekjes uit, en bel desnoods even naar de dealer waar ie in onderhoud is geweest (of ga er langs) en zeg dat je van plan bent die auto te kopen, en of dat je de onderhoudshistorie mag zien. Dan weet je wat er allemaal voor reparaties zijn uitgevoerd etc.

t blijven mooie autos :worship:
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

oja, voorbumper lijkt op bijrijderszijde licht ontzet te zijn.
Dus zal toch een tikje gehad hebben misschien?

Zal geen harde geweest zijn, maar telt wel mee.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

of je rydt naar Veldhoven en koopt gewoon de gryze die daar in de garage staat :lol:
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

hij is wel gaaf :p

Stond in GTI en Tuning stond er ook één, beetje getuned en zo... gave wagens hoor
Heerlijk weer een franse auto
Futse
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 feb 2006 18:45

heb een afspraak gemaakt om er morgen mee te gaan rijden. K pak em dan es mee naar de garage waar ik werk om em es op de brug te zetten, kunnen we hem vanonder ook es bekijken. Zeven mechaniekers zien meer dan ik alleen é :) Ze zulen daar trouwens nogal verschieten denk ik, ne Safrane Biturbo zien we daar nie alle dagen...

K zal mijn bevindingen laten weten. En k zal het chassisnummer posten ook, voor toekomstige geïnteresseerden of zo...

K heb dit weekend ook al wat pics genomen, maar weet nie echt hoe ik zie hier op t forum moet krijgen...

Greetz

Futse[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hou ons op de hoogte! Neem ook wat foto's. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

is trouwens wel een handelaar waar die te koop staat
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Futse schreef:K heb dit weekend ook al wat pics genomen, maar weet nie echt hoe ik zie hier op t forum moet krijgen...

Greetz

Futse[/img]
foto's plaatsen in je topic(klik)
safrane ice
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 22 sep 2004 12:19
Locatie: belgie

kben benieuwd of het ne goeie koop zal zijn,is trouwens zéér goedkoop,tis wel van ne handelaar en dat klinkt niet echt zo vrolijk in me oren.
succes beestige wagen trouwens 8)
Plaats reactie