Vragen aankoop Safrane 2.5 (Safrane gekocht!)

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik ben van plan een Safrane aan te gaan schaffen en wil gezien de duurzaamheid van het blok een 2.5.
De meeste 2.5's die ik tegenkom zijn automaten. Zijn deze op de 2.5 van Renault afkomstig en dus van een mindere kwaliteit of zijn dit (wellicht meer betrouwbare) Volvo bakken?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf?
Laatst gewijzigd door laguna2 op za 8 mei 2010 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kunt je niet gauw een miskoop doen. De kilometerstand hoef je niet op te letten, let wel erop dat de auto gewoon netjes onderhouden is.

Let ook extra op roestvorming bij de voorste veerschotels. Je moet echt de rubbers wegduwen!! Nu, 12 jaar na dato, breken ze stuk voor stuk af.

Ikzelf heb jaren een 2.5 gereden (twee zelfs) en beide auto's zaten om en nabij de 500.000km ZONDER ENIGE PROBLEMEN. Automaat is zeer betrouwbaar, sterker nog, ik durft te zeggen dat de automaat betrouwbaarder is dan de handbak, ga dus in ieder geval voor de automaat. (Sowieso, dat maakt de heerlijke safrane gewoon af).

Ga voor informatie ook zeker even buurten bij het forum op http://www.renaultsafrane.nl, zeer actief en kennen de safrane beter dan de gemiddelde RTC'er (hoewel je natuurlijk wel verder gewoon hier moet blijven :P)

Safrane is gewoon veel te veel auto voor veel te weinig geld ;) En kijk voor een G3 installatie, dat is toch wel lekker. Zuinig zijn ze nu eenmaal niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vandaag na veel zoeken een Safrane gekocht. Het is een 2.5 RXT handgeschakeld geworden. Mooie auto, alle opties aanwezig en werken. Net een nieuwe distributieriem geplaatst en servicebeurt gehad.

Ben benieuwd.. hij wordt einde van de maand afgeleverd
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Leuk! Al wat foto'tjes geschoten? :foto:
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

T*mmy schreef:Leuk! Al wat foto'tjes geschoten? :foto:
Heb hem net opgehaald, ff wassen en poetsen dan kan ie op de foto!
Jack Quaak
Berichten: 84
Lid geworden op: di 6 apr 2010 22:42
Car: 2*Baccara Biturbo
Locatie: IJzendijke

En waar zijn dan de foto's ??? (S) (S)
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Plaats reactie