Renault Megane RS 225 esp/asr defect en vermogensverlies

Plaats reactie
PG
Berichten: 2
Lid geworden op: za 1 dec 2012 21:32
Contacteer:

Ik ben uit belgië en heb gisteren de megan rs in duitsland gekocht en baal nu ENORM door het volgende probleem: 1. De auto gaat voor geen zak vooruit net alsof ie maar 120 pk ofzo heeft.
2. Als ik in hoge toeren ga (5000-7000tpm) Dan begeeft hij het en begint ie gewoon uit te bollen en komt er te staan ESP/ASR defect en er komt een lampje te staan van *service*.

Ik vind dit ongelofelijk erg want het is mijn 1st 'snelle' auto die ik koop. DUs als iemand mij verder kan helpen zou ik dit erg appreciëren.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Ik denk dat je de auto het beste kunt laten uitlezen, want het kunnen meerdere dingen zijn. De foutcode zal uitwijzen wat er aan scheelt. Mag ik vragen waarom je een auto met zo'n probleem toch koopt?
PG
Berichten: 2
Lid geworden op: za 1 dec 2012 21:32
Contacteer:

ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject. Gaat hij na 5000 rpm in noodloop en wil dan niet harder dan 50km/u en de melding asr/esp defect + service lampje? Controleer alle vacuumslangen, bij mij dan was die op het gasklephuis defect (lipjes afgebroken), nieuwe gehaald en (Y)

meldingen drukverlies worden opgeslagen als: df004 (circuit druksensor drukvulling) en df079 (bekrachting kastje gemotoriseerde smoorklep)

althans dit was bij mij de oorzaak :) misschien heb je er wat aan
Trust me. I know what I'm doing.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

terug naar de verkoper gaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:terug naar de verkoper gaan
Of in ieder geval kijken of je de kosten van reparatie kan regelen met hem.....dit ruikt naar de boel willens en wetens belazeren..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Xabre schreef:Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject.
Ik heb dat ook een keer gehad. Stekkertje niet goed terugedaan na een beurtje en na de eerste keer hard optrekken schoot ie eraf en dus in noodloop en kreeg dezelfde storing te zien

Stekkertje erop dan klaar was ie, hoop dat dit het ook is.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

PG schreef:ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.
Stoemen belg ! :p Zoals hierboven vermeld, ff laten uitlezen en je weet gelijk meer. Het hoeft niet direct dramatisch te zijn dus ff afwachten.

Vanwaar zijde ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie