Wilmar Laguna II T

Nieuw op de site? Stel je hier voor.

Wilmar Laguna II T

Postby WilLagunaII » Sat 7 Jan 2017 15:59

Hallo,

Even voorstellen: ik ben Wilmar, 41 jaar jong, woon nu met mn meissi in capelle en heb al een tijd last van een autoverslaving... ;-)
Van alles gereden.....van een zwaar getunede Tigra tot een Chevrolet Chevelle Malibu uit 1964. Nu heb ik een Renault Laguna 2.0 16 Turbo. Ik vind dit een erg fijne auto ook in verband met de gezinsuitbreiding. Ik ben wel graag (als hobby) aan auto's aan het sleutelen en de Laguna heeft wel aardig wat potentie. Dus wat ik tot nu toe heb gedaan is:
- olie en oliefilter vervangen
- Bmc Cda gemonteerd (luchtinlaat ook aangepast)
- Nieuwe bougies

Bezig met:
- 3 inch downpipe, race kat van magnaflow, rest van de uitlaat wordt 2,5 inch. met magnaflow highflow midden en einddemper. Alles rvs
- Heatwrap
- Goed adres zoeken voor remap

nog op verlanglijstje:

- Vering
- Remmen
- intercooler
- turbo
- ach laat ik maar niet verder gaan...

Ik ben op dit forum om van mede renault enthousiastellingen te leren. Ik zeg altijd maar zo....het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden. Lastigste vind ik om goede informatie en goede adressen voor spullen te vinden.

Nou.. genoeg voor nu



groeten
Wilmar
WilLagunaII
 
Posts: 3
Joined: Fri 5 Aug 2016 7:27
Car: Renault Laguna 2.0 T

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Gaatze » Sat 7 Jan 2017 17:07

Welkom hier Wilmar. Leuke voorstel post (Y) Nu nog wat fotos!

Met informatie en kennis zit je hier wel goed! Op een van de dyno-dagen te Goes is vast een remap mogelijk van Fastchip, erg bekend in het Renault-wereldje.
User avatar
Gaatze
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 652
Joined: Wed 17 Aug 2005 10:07
Location: Leeuwarden
Car: 5AT,12TS

Re: Wilmar Laguna II T

Postby larsdijkstra » Sat 7 Jan 2017 17:52

Welkom Wilmar!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Wilmar Laguna II T

Postby NicoK » Sat 7 Jan 2017 18:50

Welkom, mods klinken goed. (Y)
User avatar
NicoK
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 507
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Location: Makkum
Car: Clio 2.2 1.2 8V

Re: Wilmar Laguna II T

Postby tutuur » Sat 7 Jan 2017 18:57

Dag Wilmar,

Welkom op het forum! Eindelijk weer eens iemand die een beetje out of the box denkt! Zijn hier niet veel Laguna 2's die ook nog een beetje leuk getuned zijn. Je hebt de maxzzel dat er heel veel van de Megane zo over gaat op de Laguna, zodoende kun je makkelijk upgrade onderdelen vinden voor je auto.

Mocht je geïnteresseerd zijn in een remap kan ik je ook van dienst zijn ;-)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Abel » Sat 7 Jan 2017 22:11

eerst andere injectoren als je toch gaat mappen. deze gaan tot 180/190pk ongeveer, daarna de turbo en de rest ;-)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Sun 8 Jan 2017 6:38

ben benieuwd wat je kan vinden aan upgrades voor de laguna.
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Re: Wilmar Laguna II T

Postby tutuur » Sun 8 Jan 2017 20:46

Dat is relatief makkelijk, motorisch gezien alles van een megane 2 RS
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Mon 9 Jan 2017 17:45

Ga je dan de kat weglaten of neem je kat vervanger?
En de intercooler is totaal anders.
Was namelijk zelf ook bezig met zoeken.
Ga een 205 pk gt motor overhangen. Dus ik denk als hij los is kan ik meteen overal naar kijken.
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Abel » Mon 9 Jan 2017 18:44

Hey Sloper, ga dan voor een RS 225 motor! die heeft de juiste internals om lekker te kunnen tunen. de 205 zit aan de max, daar valt zonder flinke veranderingen weinig meer uit te halen, Je kunt hier op de site wel een gevraagd topic maken. vast wel iemand die wat weet of heeft hier ;-)

en qua downpipe, komt vaak genoeg voorbij de opties die er zijn. De meeste gaan voor serieus vermogen met een decat (F)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Wilmar Laguna II T

Postby tutuur » Mon 9 Jan 2017 20:24

Een 205 motor is inwendig niet anders dan de 165/170, Verschil zit hem in de turbo
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Mon 9 Jan 2017 21:23

zittten andere lagers en zuigers in de 205 motor en ook de compressie verhouding is anders dan de 170 en de turbo en injectors zijn het zelfde als een megane 225 .
Maar de 205 motor kon ik voor weinig krijgen dus vandaar dat die erin gaat. De 170 is te chippen richting 205 en de 205 richting 230 zonder verder aanpassingen,
Verder kan ik er weinig over vinden op de forums.
Het blijft een laguna ik hoef er geen 300 pk uit te halen.
Wat voor verdere opties had jij nog in gedachten qua remmen enzo
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Abel » Mon 9 Jan 2017 21:28

Wat dacht je van v6 remmerij?
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Mon 9 Jan 2017 21:50

zijn hetzelfde van v6
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Maarten-Jan » Tue 10 Jan 2017 6:25

tutuur wrote:Een 205 motor is inwendig niet anders dan de 165/170, Verschil zit hem in de turbo

Tutuur heeft gelijk, de 205 is een 165 en geen terug getunede 225.


225 --> 82,7*93,0 en CR 9,0:1, 530 cc injectors, 225 krukas, 225 zuigers, 225 koppakking, TD04L-14T turbo, andere oliepomp als de 165 (iets meer druk)
165 --> 82,7*93,0 en CR 9,5:1, 165 zuigers, 310cc injectors, 165 krukas, 165 zuigers, 165 koppakking, TD04-10T turbo, standaard oliepomp

205 --> 82,7*93,0 en CR 9,5:1, 165 zuigers, 420cc injectors, 165 krukas, 165 zuigers, 165 koppakking, geen idee welke turbo..., standaard oliepomp

Geen van allen hebben VVT en nokkenassen, in/uit -laat, injector rail, brandstofpomp, drijfstangen, down pipe, kat kleppen & klep veren zijn wel allemaal hetzelfde.
Ik vermoed dat het verschil in CR door de koppakking en zuigers komt. Als je meer uit de 205 wil halen zul je minimaal RS zuigers + injectors moeten steken, waarschijnlijk ook een andere turbo.
Standaard krijg je er 10 pk gok ik met een andere mapping.
Maarten-Jan
 
Posts: 4567
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Tue 10 Jan 2017 6:33

de onderdeel nummers van de turbo en injectors van een 225 en gt zijn hetzelfde
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Re: Wilmar Laguna II T

Postby tutuur » Tue 10 Jan 2017 11:10

Ik wordt zojuist geïnformeerd dat de 205 motor indd hetzelfde is als een Megane 225, in dat geval is het wel een interessante swap!

In dat geval is hier dus ook makkelijk meer uit te halen dan 230pk, dan moet je het ergens anders zoeken dan de plug and play software tuners!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Maarten-Jan » Tue 10 Jan 2017 12:23

Dat is echt niet het geval tutuur, zelfs de laatste 205 pk (2013) heeft een CR van 9,5:1 dus er is sowieso een verschil in zuigers met de 225 (en koppakking vermoedelijk).
Kan best zijn dat de turbo hetzelfde is maar de injectors in elk geval niet vanaf het begin (mogelijk later wel en daarmee kunnen die onderdeel nummers wel overeenkomen).
Maarten-Jan
 
Posts: 4567
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Wilmar Laguna II T

Postby tutuur » Tue 10 Jan 2017 13:16

Alleen onderdeel nummers zal uitsluitsel geven, de zuigers controleren zal wat lastiger worden maar is opzich ook niet heel relevant.

@Sl0per check de nr's van de injectoren en turbo eens fysiek.

Injectoren 8200511099
Turbo td04l-14t
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Wilmar Laguna II T

Postby Maarten-Jan » Tue 10 Jan 2017 14:21

Als turbo en injectoren hetzelfde zijn kun je in elk geval wel heel eind komen, de iets hogere CR zal dan de beperking zijn om echt ver te gaan maar heel veel zal het niet schelen met de 225.
Maarten-Jan
 
Posts: 4567
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Tue 10 Jan 2017 16:44

Zal even een nieuwe post aanmaken.Anders verpesten we wilmar zijn welkom post
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Re: Wilmar Laguna II T

Postby sl0per » Wed 19 Sep 2018 7:47

Heb je ondertussen ook nog wat foto's van alle aanpassingen?
Bij mij zit de 205 gt motor er al weer 20000 km in
sl0per
 
Posts: 27
Joined: Tue 13 Dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Return to Wie is wie



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron