Even voorstellen: #ron#

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Hier een verhaaltje van mij:

Ik ben Ron, bouwjaar 1962 en woon in Amstelveen.

Ik werk in Haarlem en houd mij bezig met het maken van verkeersregelingen.

Auto's:
In tegenstelling met wat ik hier veel lees, sleutel ik niet aan mijn auto. Mijn werkzaamheden beperken zich tot het regelmatig wassen en stofzuigen en af en toe in de was zetten.

Het is jaren geleden fout gegaan toen ik een Fiat cinquecento Sporting had. Toen ben ik gegrepen door het auto-virus. Daarna is er een Peugeot 206 GTi gekomen. Dat ging al snel echter ook niet hard genoeg meer.

Dus toen de huidige Renault Clio RS. Een Iceberg-grijze phase 2. Deze is nu ruim 3 jaar in mijn bezit. Er zijn wat zorgen met de bouwkwaliteit geweest: weigerende koplampsproeiers, een afgebroken motorsteun en een rammelende tussendemper. Deze zaken zijn echter snel opgelost door de dealer en allen onder garantie/coulance. De laatste tijd gelukkig geen problemen meer. Niets dan rijplezier. Hier wat foto's:

[img]http://members.ziggo.nl/ron.mekenkamp/RTC/IMG_0252.jpg[/img]
[img]http://members.ziggo.nl/ron.mekenkamp/RTC/IMG_0253.jpg[/img]
[img]http://members.ziggo.nl/ron.mekenkamp/RTC/IMG_0255.jpg[/img]

Ik heb recentelijk een nieuwe besteld, een phase 3 dan, bleu artic, sportchassis en de extra voor- en achter spoiler. Eerder als eind november kon d'ie niet geleverd worden. Ik heb besloten dat het dan maar begin januari 2005 moet worden...

Foto's volgen tzt.
Laatst gewijzigd door #Ron# op za 28 aug 2010 19:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Nice ride Ron... Was je echt toe aan een nieuwe? Het lijkt net of deze rechtstreeks uit de showroom komt..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Tja..., Wat heb je echt nodig? Ik ruil meestal in na een jaar of 3. Aangezien de Clio III RS pas eind 2006 komt, volgens de geruchten, lijkt het mij een goed moment om te wisselen.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de foto's al anderhalf jaar oud zijn. Dat neemt niet weg dat 'ie er nog steeds heel netjes uitziet, al zeg ik 't zelf. Overtuig jezelf 14 nov a.s. Ik ben van plan om naar de eindejaarsmeting te komen.

Overigens is 't, ook na drie jaar, nog steeds een feest op wielen. Ik start 'm graag, voor welke rit dan ook...
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Kan ik me voorstellen dat het elke keer weer een plezier voor je is, het blijven dikke wagens..

Begin dit jaar heb ik de RS phase 3 mogen testen tegen een 206 RC, de uitslag zal je wel weten denk ik..:D

Tot de 14e dan, gewoon komen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Mooie wagen Ron! Heeft wel wat weg van de mijne :wink: . Ik rij namelijk in een blauwe RS, helemaal origineel en ook van 2001.

Je hebt ook een verkeerskundige opleiding? Neem ik wel aan als je in de verkeersregelingen zit. Ik neem aan verkeerslichten? Ik heb verkeerskunde gestudeerd in Breda. Werk nu als verkeerskundig beleidsmedewerker bij provincie Utrecht.

Ook ik heb Peugeot hiervoor Peugeot gereden: 106 1.6 16V Sport. Kwam ook aardig vooruit maar ik wilde ook meer :) . Ik zie je ook wel op de eindejaarsmeeting.

Ik zal me trouwens ook nog even opnieuw voorstellen in dit nieuwe forumgedeelte (als ik wat foto's heb).

Gr. Gijs
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

#Ron# schreef:
Ik werk in Haarlem en houd mij bezig met het maken van verkeersregelingen.
Bij Nederland-Haarlem?? aan de oudeweg
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

~thijs~ schreef: Bij Nederland-Haarlem?? aan de oudeweg
Jij mag niet meer raden. Alleen heet 't tegenwoordig Vialis Verkeer & Mobiliteit.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

N-H was het eerste wat in me opkwam :wink: jullie zijn klant bij me.

ik werk 30 meter verderop naast de PTT toren
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

#Ron# schreef:
~thijs~ schreef: Bij Nederland-Haarlem?? aan de oudeweg
Jij mag niet meer raden. Alleen heet 't tegenwoordig Vialis Verkeer & Mobiliteit.
Ken je Leon Glas? of Pascal Bloem?

Laatste studeert af bij jullie en de eerste werkt er :P
Alleen nog maar VW!
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

GijsClioRS schreef:Je hebt ook een verkeerskundige opleiding? Neem ik wel aan als je in de verkeersregelingen zit. Ik neem aan verkeerslichten?
Nee, HTS Electro-informatietechniek. Wel de nodige cursussen. Inderdaad verkeerslichten. Software(C) dus.
~thijs~ schreef:ik werk 30 meter verderop naast de PTT toren
De drukkerij, reclameverlichting, cosmetica, keramiek?
R(ay)Si schreef:Ken je Leon Glas? of Pascal Bloem?
Leon Glas heb ik van tijd tot tijd aan de telefoon als er op straat zorgen zijn met een automaat of mijn software in het bijzonder. De naam Pascal zegt me ook wel wat maar die zit denk ik nog niet zo lang bij ons.

Het is een kleine wereld. Begint een aardige chat-box te worden dat wie-is-wie topic!
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

#Ron# schreef:
R(ay)Si schreef:Ken je Leon Glas? of Pascal Bloem?
Leon Glas heb ik van tijd tot tijd aan de telefoon als er op straat zorgen zijn met een automaat of mijn software in het bijzonder. De naam Pascal zegt me ook wel wat maar die zit denk ik nog niet zo lang bij ons.

Het is een kleine wereld. Begint een aardige chat-box te worden dat wie-is-wie topic!
Zijn 2 maten van me :) Pasta werkt daar idd nog niet zo lang!

Leon is een goeie voor op straat :P Mooie verhalen altijd over jullie softyware ;)
Alleen nog maar VW!
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Vandaag gespot bij de Renault Dealer:

[img]http://members.ziggo.nl/ron.mekenkamp/RTC/IMG_0712.jpg[/img]


:D :D :D
Laatst gewijzigd door #Ron# op za 28 aug 2010 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hey waar zijn die spoilers dan? of komen die er later op?
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

De achterspoiler zit er op. Is iets hoger als het standaard exemplaar. Je ziet 'm helaas niet op deze foto. De extra splitter onder de voorbumper ligt verpakt in plastic in de auto. De laatste beschadigt anders bij transport. Hij is gisteren afgeleverd bij de dealer.

Ik kan 'm in begin januari afhalen, datum staat nog niet vast. Daarna zal ik wat extra foto's posten.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

erg mooie wagen man (Y) :worship:

vooral die kleur :p >-)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ziet er goed uit man! :worship:
Nog dingen in de planning om te veranderen/tunen/stylen? behalve die bumpers? of blijft ie lekker origineel?
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Mooie bak hoor (Y) enne, bleu is beautiful :wink: !

Mijn mening: verders lekker origineel laten.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Blauw valt tenminste op op het parkeer terrein van Vialis! Het barst er altijd van de zilvergrijze auto's dus ik zie je RS bijna nooit staan als ik voorbij rij!

Vet ding man :)
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

7 januari kan d'ie afgehaald worden! :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ziet er goed uit, weer een clio RS ph 3 erbij (Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

nog een paar daagjes..ben je er zondag ook bij? ben heel erg benieuwd!!!
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

PaulRSi schreef:ben je er zondag ook bij?
Dat weet ik nog niet... Ik wil zondag eerst even sporten. Is door de feestdagen al twee keer komen te vervallen. Tja, en met al die goed doorvoede dagen kan 't geen kwaad.

Maar ja, er moet denk ik toch even gereden worden, dus misschien kom ik langs.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

#Ron# schreef:
PaulRSi schreef:ben je er zondag ook bij?
Dat weet ik nog niet... Ik wil zondag eerst even sporten. Is door de feestdagen al twee keer komen te vervallen. Tja, en met al die goed doorvoede dagen kan 't geen kwaad.

Maar ja, er moet denk ik toch even gereden worden, dus misschien kom ik langs.
ziet er (Y) mooie RS in een mooie kleur veel rijplezier ermee en hopelijk tot zondag kenk ook ff kwijlen :D
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

#Ron# schreef:Vandaag gespot bij de Renault Dealer:

[img]http://home.tiscali.nl/ron.mekenkamp/RTC/IMG_0712.jpg[/img]


:D :D :D
Super vet (Y) :p
Hele stomme vraag, maar heb je enig idee wat jou oude RS gaat kosten? (bij de dealer)
Anonymous

ziet er goed uit :P zowel de nieuwe als de oude!!!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Rémi clio ph3 schreef: Super vet (Y) :p
Hele stomme vraag, maar heb je enig idee wat jou oude RS gaat kosten? (bij de dealer)
Ik gok dat renault er zo'n 1500 euro bij de inruilprijs erbij telt, en geven 2 jaar top occ. garantie...
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

nop, dat hoeft niet, bij mij hadden ze maar 500 euro meer gevraagd dan mijn inruil prijs (waarde van de clio was boven de 10.000 euro) ligt eraan hoe goed je gehandeld hebt. Ik had 1500 euro bij de inruil prijs geluld :D en wat hun marges zijn!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik idem dito, 12.000 inruil, staat te koop voor 13.450 met 2 jaar top occ. Maar we zullen zien... :wink:
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Rémi clio ph3 schreef:Hele stomme vraag, maar heb je enig idee wat jou oude RS gaat kosten? (bij de dealer)
Lastige vraag. Hij is van oktober 2001. Als je op "auto-online" kijkt vindt je wel wat prijzen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je die "topoccasion" garantie erbij wilt hebben. Dat laatste lijkt me wel verstandig, want onder ons, het blijft een Renault. Als je echt belangstelling hebt moet je zaterdag even bellen met Renault Nieuwendijk in Uithoorn(http://www.renault-nieuwendijk.nl).
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de nieuwe wagen. Ik vraag me af of je veel verschil merkt tussen phase 2 en phase 3. Het andere onderstel zul je merken maar vraag me af of je van het pk verschil iets merkt.

Morgen is de dag, hè?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

GijsClioRS schreef:Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de nieuwe wagen. Ik vraag me af of je veel verschil merkt tussen phase 2 en phase 3. Het andere onderstel zul je merken maar vraag me af of je van het pk verschil iets merkt.

Morgen is de dag, hè?
Dat vraag ik mij ook af. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe zo'n ander onderstel rijd, want ik heb namelijk een gewoon onderstel...
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

En, hoe rijdt ie???
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

GijsClioRS schreef:En, hoe rijdt ie???
:lol: jij bent er al snel bij met die vraag maar eerlijk gezegt benk ook reuze benieuwd hoe die rijdt :lol:
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

spitsoor schreef:
GijsClioRS schreef:En, hoe rijdt ie???
:lol: jij bent er al snel bij met die vraag maar eerlijk gezegt benk ook reuze benieuwd hoe die rijdt :lol:
Tja, tis nu toch al vrijdag! Als ik 'm op vrijdag op zou kunnen halen, dan stond ik in ieder geval om 9:00 uur op de stoep bij de dealer! :)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

das waar zou ik ook gedaan hebben in iig :D
Plaats reactie