Even voorstellen; Gerco, GT Turbo Bleu Sport

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
Merijn schreef:Klopt, ik heb 'm bij Steijn laten taxeren inderdaad. :) Zie PM.
En ik en chris en florus en tjabel enz
en ik en Roy en.......

dus ze weten daar wat een GT is (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

De gt is weer uit de stalling en gekeurd...no problemo. Auto weer gekeurd tot 23 maart 2011. Heerlijk weer zo'n eerste ritje met ronkende uitlaat bij dit prachtige weer :bang: .

Maar zoals overal al te lezen is op internet wordt euro 98 uit de schappen verwijderd. Hier in de buurt wordt het steeds lastiger om een tankstation met euro 98 te vinden. Zijn hier alternatieven voor? Shell V-power zou ongeveer hetzelfde zijn, iemand hier ervaring mee?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

v-power wil prima hier, is officieel 97 en dus niet zoals aangegeven 95.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan altijd nog een flesje octane booster (of loodvervanger, dat doet praktisch hetzelfde) meenemen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Even weer een berichtje. De auto is getaxeerd en wil hem dus nu graag als (semi)klassieker all risk verzekeren.

Nu heb ik wat polissen doorgelezen en krijg je niet overal, of niet eigenlijk, de volledige taxatiewaarde uitgekeerd mocht je schade rijden. Op welk moment dan ook. Hoe sneller na het taxatiemoment hoe hoger de te vergoeden schade, maar niemand kon echt aangeven welk percentage ongeveer je bijvoorbeeld na een 1, 1,5 of een andere periode ontvangt.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn en / of bij welke verzekeraar jullie je getaxeerde auto hebben ondergebracht en of er dergelijke, zoals bovenstaande genoemde, voorwaarden in verwerkt zijn. Want je betaald wel gewoon een volledige/prijzige premie.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

waarop is die getaxeerd als ik mag vragen?

misschien dat ik m ook wel taxeer binnenkort :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

stuur maar ff een pm.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoezo zou de taxatiewaarde dan ook de echte waarde zijn? Daar kijkt een verzekeraar niet naar :p Helaas, maar waar. Ik hoor nog wel eens dat ze tegen de 10 aan getaxeerd worden en ja dan denk ik ... dat mag je er wel in gestoken hebben maar ey, da's duurder dan nieuw toen. Dat kán een verzekeraar er nooit voor uitkeren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Als jij em taxeert en je laat hem verzekeren aan de hand van dat rapport dan heb jij een overeenkomst met een vooraf overeengekomen taxatie. Taxatiewaarde is dan de waarde die verzekeraars uitkeren bij TL.

Taxeren en niet verzekeren heb je geen bal aan :lol:

Afschrijving doen alleen goedkopere verzekeraars. Mijn polis houd taxatierapport/waarde aan voor 5 jaar. Daarna opnieuw taxeren.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

GD Turbo schreef:De gt is weer uit de stalling en gekeurd...no problemo. Auto weer gekeurd tot 23 maart 2011. Heerlijk weer zo'n eerste ritje met ronkende uitlaat bij dit prachtige weer :bang: .

Maar zoals overal al te lezen is op internet wordt euro 98 uit de schappen verwijderd. Hier in de buurt wordt het steeds lastiger om een tankstation met euro 98 te vinden. Zijn hier alternatieven voor? Shell V-power zou ongeveer hetzelfde zijn, iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet waar je woont maar als Duitsland enigzins in de buurt zit:
Daar hebben ze V-power Racing (100octaan) aan de pomp! Fantastisch spul. :bang:
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maakt geen zier uit als je auto niet is gechipt. Bovendien fikt het minder goed dan 95. Ik geloof dat een RS het nog net wat beter doet op 98 en dan houdt het volgens mij toch op.

Geen onnodig geld spenderen aan v-power dus, tenzij je t gebruiken kan.

(de GTT kon er wel .2 bar dikker op ;))
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

GD Turbo schreef:De gt is weer uit de stalling en gekeurd...no problemo. Auto weer gekeurd tot 23 maart 2011. Heerlijk weer zo'n eerste ritje met ronkende uitlaat bij dit prachtige weer :bang: .

Maar zoals overal al te lezen is op internet wordt euro 98 uit de schappen verwijderd. Hier in de buurt wordt het steeds lastiger om een tankstation met euro 98 te vinden. Zijn hier alternatieven voor? Shell V-power zou ongeveer hetzelfde zijn, iemand hier ervaring mee?
BP verkoopt nog wel Super 98 onder de noemer Ultimate.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Merijn schreef:
GD Turbo schreef:De gt is weer uit de stalling en gekeurd...no problemo. Auto weer gekeurd tot 23 maart 2011. Heerlijk weer zo'n eerste ritje met ronkende uitlaat bij dit prachtige weer :bang: .

Maar zoals overal al te lezen is op internet wordt euro 98 uit de schappen verwijderd. Hier in de buurt wordt het steeds lastiger om een tankstation met euro 98 te vinden. Zijn hier alternatieven voor? Shell V-power zou ongeveer hetzelfde zijn, iemand hier ervaring mee?
BP verkoopt nog wel Super 98 onder de noemer Ultimate.
Volgens Riel niet kopen hoor :lol: !
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hoezo niet?

BpUltimate is zo ongeveer nog de enige brandstof in NL die officieel RON98 is.
Nadat eerder de Total overging naar Excellium, wat op basis van RON95 is gemaakt en ook Esso ging op dezelfde manier verder. Vpower in Nederland is RON97. In Duitsland is het weer wel 98 en de Race is RON100.

Hier gaat er altijd RON98 in de Clio, of 100 als ik in DL ben. Al is dat verschil niet erg merkbaar. RON98 of RON95 wel. Dan loopt het stationair een stuk beroerder.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Betaal jij je maar scheel voor niks dolf.

Ik leg het uit:
Je auto is afgesteld op RON 98.

ER is vaak de misvatting dat RON 100 harder loopt, echter de energieinhoud is exact gelijk. RON 100 brandt alleen wat lastiger en zo ligt de pingelgrens veel hoger.

Een clio RS kan 95 tanken maar de sensoren houden dan de motor wat af om pingelen te voorkomen, vandaar dat ie op 98 harder gaat. Maar eigenlijk gaat ie op 95 langzamer.

Een clio is niet geprogrammeerd op 100 en in duitsland is dat ook een leuk verkoopargument :)

OVerigens is de 97 wel van zo'n kwaliteit dat hij te vergelijkjen is met 98. En de sterk reinigende eigenschappen zijn op zijn tijd ook wel nuttig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Leuk he? Deze discussie duikt elke zo veel tijd weer op.....
Ik hoor het verschil duidelijk tussen BP Ultimate en Vpower racing.
Daarnaast bevestigde rollenbanktesten door EVO mijn gevoel dat BP wat meer rauwe kracht bij lage toerentallen brengt en V-power op zijdezachte zingende manier meer souplesse en kracht bovenin geeft.
Proefondervindelijk blijft ook dat ik telkens na Vpower racing tanken zo'n 7% minder verbruik heb bij dezelfde rijstijl..... (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je HOORT het verschil??

Nou dan geloof jij dat fijn :) (Y)

Ontopic dan maar :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Schitterende discussie wederom. Er wordt weer gesmeten met aantal mooie octaangehalten. Ik kom overigens uit het oosten van het land(iets onder Ommen) maar heb nu een tankstation in Hellendoorn(12 km) waar men nog wel 98 verkoopt. Kan ik ook altijd nog even een lekker stukje vlammen. :D
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Op 91 loopt het ding ook als een speer,dat hebben ze ook alleen nog in D. ^O^

Ben je al verder met je verzekering gekomen?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

En met namaakcola van de super kun je ook boeren :lol: |:
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

GD Turbo schreef:Schitterende discussie wederom. Er wordt weer gesmeten met aantal mooie octaangehalten. Ik kom overigens uit het oosten van het land(iets onder Ommen) maar heb nu een tankstation in Hellendoorn(12 km) waar men nog wel 98 verkoopt. Kan ik ook altijd nog even een lekker stukje vlammen. :D
't bluescafe in Hellendoorn, de Hellendoornrally, Vechtdalrallysprint, heuvels, dalen, velden, bossen, verharde en onverharde wegen....
Mooi wonen man!
(Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dolf jans schreef:
GD Turbo schreef:Schitterende discussie wederom. Er wordt weer gesmeten met aantal mooie octaangehalten. Ik kom overigens uit het oosten van het land(iets onder Ommen) maar heb nu een tankstation in Hellendoorn(12 km) waar men nog wel 98 verkoopt. Kan ik ook altijd nog even een lekker stukje vlammen. :D
't bluescafe in Hellendoorn, de Hellendoornrally, Vechtdalrallysprint, heuvels, dalen, velden, bossen, verharde en onverharde wegen....
Mooi wonen man!
(Y)
bluescafe in hellendoorn? onder welke steen heb jij gelegen? dat bestaat niet? je bedoelt de lantaarn denk ik? :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Klopt, weinig blues tegenwoordig, i know....
Wij gingen inde negentiger jaren iedere zaterdag om te genieten van Walter Trout, Little Charlie, Samuel Eddy, Mick Clarke, the legendary undertakers en dozijnen anderen. Fantastisch....
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Waar is die mooie tijd gebleven :grin: . Maar nog ff een vraagje inzake de verzekering. Iemand ervaring met ABC verzekering?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, mijn 5 is via ABC verzekerd, maar die zijn enkel tussenpersoon. Mijn auto is bij Europeesche Verzekeringen ondergebracht via hen.

Ik heb nooit schade gereden, dus ik heb geen idee hoe de service is. :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Merijn schreef:Ja, mijn 5 is via ABC verzekerd, maar die zijn enkel tussenpersoon. Mijn auto is bij Europeesche Verzekeringen ondergebracht via hen.

Ik heb nooit schade gereden, dus ik heb geen idee hoe de service is. :)
Hier het zelfde verhaal (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

dan gaan we die eens ff met een belletje verblijden. Kijken of er wat mogelijk is. alvast bedankt voor de reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij is het wel een eis om semi-oldtimer te verzekeren, dat de auto getaxeerd is.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

bij mijn verzekering is dat geen eis (bruns ten brink via tussenpersson A.A.P.)
5GTT & clio II 1.6 16v
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Allartino schreef:bij mijn verzekering is dat geen eis (bruns ten brink via tussenpersson A.A.P.)
Ben nog geen maatschappij tegen gekomen waar ik zonder taxrap mn 'oldtimer' All-risk kon verzekeren tegen een dagwaarde van een ui en een bos wortelen.
Hoe kunnen ze zonder taxrap een vervangingswaarde bepalen?
Overal is een taxrap vereist,kan zelfs zonder niet eens een All-risk polis afsluiten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

dat klopt ook helemaal
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

FF update, kan geen verzekering op basis van vervangingswaarde afsluiten of op taxatiewaarde zonder 2e auto. Erg balen, maar laat nu mijn auto all risk verzekeren bij een lokale verzekeraar. Mocht er dan wat gebeuren zal de waarde tussen actuele en taxatiewaarde liggen.

Nog even een andere vraag. Mijn auto lekt op dit moment koelvloeistof. Ik heb, denk ik, de plek waar het lekt al gelokaliseerd. Dat is rechtsvoor(gezien vanaf de bestuurdersstoel) waar drie koelslangen bij elkaar komen. Weet niet precies hoe het heet. Kan het aan de slangen liggen of aan het verbindingsstuk. Is dit een bekend probleem of heeft iemand dit probleem al vaker gehad? Ik rij er nu nog mee, maar weet niet of dat wel zo verstandig is.

Mocht het nodig zijn, zijn er dan nog originele koelslangen te bestellen?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

meestal lekt het uit die ontluchtingsnippeltjes toch...
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Weet niet waar je hebt gevraagd maar denk bij de verkeerde tussenpersoon.
Ben bij de Europeesche verzekerd als oldtimer met alleen een 11T,en gedekt conform het taxatierapport.

Jouw taxwaarde afgaande zal je premie daar rond de €175 zijn.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

GD Turbo schreef:FF update, kan geen verzekering op basis van vervangingswaarde afsluiten of op taxatiewaarde zonder 2e auto. Erg balen, maar laat nu mijn auto all risk verzekeren bij een lokale verzekeraar. Mocht er dan wat gebeuren zal de waarde tussen actuele en taxatiewaarde liggen.

Nog even een andere vraag. Mijn auto lekt op dit moment koelvloeistof. Ik heb, denk ik, de plek waar het lekt al gelokaliseerd. Dat is rechtsvoor(gezien vanaf de bestuurdersstoel) waar drie koelslangen bij elkaar komen. Weet niet precies hoe het heet. Kan het aan de slangen liggen of aan het verbindingsstuk. Is dit een bekend probleem of heeft iemand dit probleem al vaker gehad? Ik rij er nu nog mee, maar weet niet of dat wel zo verstandig is.

Mocht het nodig zijn, zijn er dan nog originele koelslangen te bestellen?
daar zit je waterpomp. kijk is goed waar ie lekt, eventueel kun je ook ff een slang inkorten mocht dat het probleem zijn.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie