Megane RS (2010) rijder erbij!
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
- Car: Clio 2 rs fase 2
Welkom
Veel plezier met de megane
Heb je messchien wat foto ' s ?
Veel plezier met de megane
Heb je messchien wat foto ' s ?
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heerlijk!! En zeker een stukkie verlaagd! Erg dik zo!
Zodra het weer goed weer isBart0ving schreef:Heel vet! Foto van achteren?
Ja, HR spacers voor en achter. Maar doordat je de voorbanden iets verder uit de wielkast zet raakt er iets (binnenkant of buitenkant van de band, dat weet ik niet) de wielkast. Erg vervelend. Waarschijnlijk de stuurslag beperken (of zelf niet zo ver sturen) of iets minder grote HR spacers.Steven schreef:Hoezo zou je bij 'verbreden', de stuuruitslag laten beperken? We praten hier over spacers? Dan zou je toch juist meer ruimte geven?
Doen we! Vandaag even gewassen. Moet de remklauwen eens netjes maken:LexRS schreef:mooi houd hem zo netjes
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/328 ... egane4.jpg[/img]
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
- Car: Mégane III RS cup
Erg gaaf in het geel! Ik heb er zelf ook een en zit ook te denken aan spacers. Hoeveel mm dik zijn die H&R's? Heb het een beetje geprobeerd op te meten en ik denk dat hij aan de vooras 10mm kan hebben per wiel en achter 15mm. Zo lang de wielen maar niet buiten de wielkasten uitsteken, maar wel mooi opvullen.
Je was ook geïnteresseerd in vermogenstuning? Ik heb al wat uitgezocht, maar ben er zelf ook nog niet over uit. Blijf nu vooral hangen bij KC-performance en (waar hier goede verhalen van zijn te vinden) Fastchip. Ik zou er in ieder geval 300+ pk uit willen halen, al is hij nu al lekker snel.
In elke geval veel fun met dit mooie stuk speelgoed, echt een super auto, zeker in geel!
Je was ook geïnteresseerd in vermogenstuning? Ik heb al wat uitgezocht, maar ben er zelf ook nog niet over uit. Blijf nu vooral hangen bij KC-performance en (waar hier goede verhalen van zijn te vinden) Fastchip. Ik zou er in ieder geval 300+ pk uit willen halen, al is hij nu al lekker snel.
In elke geval veel fun met dit mooie stuk speelgoed, echt een super auto, zeker in geel!
Kc-performance Heb ik nooit eerder van gehoord, waar zit die?
Denk idd dat de spacers te dik zijn voor, best kans dat het wiel in de wielkuip aanloopt bij insturen, daar gaat je stuuruitslag begrenzen niet mee helpen.
Denk idd dat de spacers te dik zijn voor, best kans dat het wiel in de wielkuip aanloopt bij insturen, daar gaat je stuuruitslag begrenzen niet mee helpen.
Precies, daar wilde ik ook naartoe, bovendien moet je stuuruitslag nooit willen begrenzen.... dat gaat je zo snel irriteren bij inparkeren.tutuur schreef:Kc-performance Heb ik nooit eerder van gehoord, waar zit die?
Denk idd dat de spacers te dik zijn voor, best kans dat het wiel in de wielkuip aanloopt bij insturen, daar gaat je stuuruitslag begrenzen niet mee helpen.
Of als je nog eens een vette drift maakt slaat ie eeder door, of je drifthoek is gewoon beperkt
Geel is geweldig! Vooral de zwarte accenten in de bumper, de lip voorop en diffuser maken hem af. Wilde de soort V lip (waar de DRL in verwerkt zit) eerst geel maken maar ik laat hem lekker standaard. Moet ooit nog verkocht wordenMégane Max schreef:Erg gaaf in het geel! Ik heb er zelf ook een en zit ook te denken aan spacers. Hoeveel mm dik zijn die H&R's? Heb het een beetje geprobeerd op te meten en ik denk dat hij aan de vooras 10mm kan hebben per wiel en achter 15mm. Zo lang de wielen maar niet buiten de wielkasten uitsteken, maar wel mooi opvullen.
Je was ook geïnteresseerd in vermogenstuning? Ik heb al wat uitgezocht, maar ben er zelf ook nog niet over uit. Blijf nu vooral hangen bij KC-performance en (waar hier goede verhalen van zijn te vinden) Fastchip. Ik zou er in ieder geval 300+ pk uit willen halen, al is hij nu al lekker snel.
In elke geval veel fun met dit mooie stuk speelgoed, echt een super auto, zeker in geel!
De dikte H&R spaces moet ik even opzoeken. Staat erop, maar met de hoeveelheid regen sprint ik meestal gelijk naar de deur ... Maar ik zal even voor je zoeken! Denk dat ze rond de 2cm zijn .... En vermogencheck, aangezien ie is geïmporteerd van een Duitser ben ik erg benieuwd wat er exact mee gedaan is. Maar helaas het weer zit erg tegen dat ik niet even kan rondkijken onder de motorkap. Dus ook dacht laat op zich wachten. Fastchip heb ik al eens gehoord op Engelse fora, Unlimited Tuning doet het voor 400,- plus 75 voor een vermogencheck.
Thanks!Jonh schreef:Welkom. Een mooie en opvallende kleur.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Mooie Megane 3RS! Zag dat je de weg naar RSmegane forum ook gevonden had
Kijk dit topic maar eens door van een dynodag van Fastchip.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16&t=32889
3x M3RS alle 3 boven de 300pk met een stage 1 afstelling
Kijk dit topic maar eens door van een dynodag van Fastchip.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 16&t=32889
3x M3RS alle 3 boven de 300pk met een stage 1 afstelling
Racing is the best way to convert money into noise
Dat ze daarniet reageren wil niet zeggen dat ze er niet zitten
Heeft niet veel zin om in 2 topics tegelijk te reageren
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
- Car: Mégane III RS cup
KC-performance zit in Oisterwijk vlakbij Tilburg. Die geven in elk geval een nette vermogenstoename op, maar ik weet niet in hoeverre dit geloofwaardig en betrouwbaar is.tutuur schreef:Kc-performance Heb ik nooit eerder van gehoord, waar zit die?
Denk idd dat de spacers te dik zijn voor, best kans dat het wiel in de wielkuip aanloopt bij insturen, daar gaat je stuuruitslag begrenzen niet mee helpen.
Wat betreft de spacers heb ik gezien dat er specifiek 2cm wordt aangeboden voor de Mégane RS, ook rondom, ook door bijvoorbeeld ELIA die gespecialiseerd is in Renault. Toen ik zelf ging meten leek me dat alleen een stuk te breed.
Oh, dat heb ik ook ergens gezien en dat ziet er zó gaaf uit! Zijn denk ik wel meerderen die dat kunnen waarderen. Die auto had overigens wel het zwarte gedeelte 'doorgetrokken' tot onderaan. Staat heel erg sportief, maar mss is het voor sommigen (potentiele kopers) een beetje te veel van het goede .StephRS schreef: Geel is geweldig! Vooral de zwarte accenten in de bumper, de lip voorop en diffuser maken hem af. Wilde de soort V lip (waar de DRL in verwerkt zit) eerst geel maken maar ik laat hem lekker standaard. Moet ooit nog verkocht worden
De dikte H&R spaces moet ik even opzoeken. Staat erop, maar met de hoeveelheid regen sprint ik meestal gelijk naar de deur ... Maar ik zal even voor je zoeken! Denk dat ze rond de 2cm zijn .... En vermogencheck, aangezien ie is geïmporteerd van een Duitser ben ik erg benieuwd wat er exact mee gedaan is. Maar helaas het weer zit erg tegen dat ik niet even kan rondkijken onder de motorkap. Dus ook dacht laat op zich wachten. Fastchip heb ik al eens gehoord op Engelse fora, Unlimited Tuning doet het voor 400,- plus 75 voor een vermogencheck.
Als je de breedte zou willen checken zou me dat erg helpen, maar het weer is nu wel dramatisch te noemen.
Maar verder weet je nog niet hoeveel pk's hij nu produceert? Ben wel benieuwd. Ik ga voorlopig het forum nog een beetje in de gaten blijven houden voor een dynodag van Fastchip. Anders rijd ik gewoon een keer langs bij KC-performance. Geven een vermogen van 311Pk en 47Nm op, dus dat is zeker niet slecht. Als alle onderdelen het allemaal aankunnen etc.
Dat vermogen zou idd wel mogelijk moeten zijn ja, overigens is €85 voor rollen geen raar bedrag hoor. Als je je eens indenkt wat zo'n testbank kost
Nog niet veel duidelijk over de stuurslag. Binnenkort terug ... of ik kon een leenfiets krijgen maar met 10 liter per minuut regen leek mij dat geen goed idee Ik stuur wel een paar weken minder scherp bij het inparkeren.
Ik zal kijken of ik morgen even kan meten. Al denk ik dat het sowieso meer is dan 2cm, want de auto raakt soms net de wielkast als je hard over een hobbel gaat. Als ELIA zegt dat 2cm nog binnen de marge is? Goed, even meten!
En de cijfers van KC zijn wel erg hoog! Dan zou ik hem liever wat lager laten zetten rond de 290 / 300 om de boel wat meer marge te geven. Unlimited Tuning geeft 300pk aan en "extreme" zit rond de 315 dacht ik.
Alleen weet ik nog steeds niet hoeveel vermogen er nu in zit, ik wacht dus fijn op een dyno dag bij Fastchip. Om hem daarna, als ie standaard is, toch gelijk te laten chippen naar de 300.
Ben er niet zeker van. Het is standaard al een hele mooie bumper en ik kan de V lip altijd nog een ander kleurtje geven. Laat hem voor nu gewoon lekker standaardMégane Max schreef:Oh, dat heb ik ook ergens gezien en dat ziet er zó gaaf uit! Zijn denk ik wel meerderen die dat kunnen waarderen. Die auto had overigens wel het zwarte gedeelte 'doorgetrokken' tot onderaan. Staat heel erg sportief, maar mss is het voor sommigen (potentiele kopers) een beetje te veel van het goede .StephRS schreef: ... Vooral de zwarte accenten in de bumper ... Wilde de soort V lip eerst geel maken ...
Als je de breedte zou willen checken zou me dat erg helpen, maar het weer is nu wel dramatisch te noemen.
Maar verder weet je nog niet hoeveel pk's hij nu produceert? Ben wel benieuwd. Ik ga voorlopig het forum nog een beetje in de gaten blijven houden voor een dynodag van Fastchip. Anders rijd ik gewoon een keer langs bij KC-performance. Geven een vermogen van 311Pk en 47Nm op, dus dat is zeker niet slecht. Als alle onderdelen het allemaal aankunnen etc.
Ik zal kijken of ik morgen even kan meten. Al denk ik dat het sowieso meer is dan 2cm, want de auto raakt soms net de wielkast als je hard over een hobbel gaat. Als ELIA zegt dat 2cm nog binnen de marge is? Goed, even meten!
En de cijfers van KC zijn wel erg hoog! Dan zou ik hem liever wat lager laten zetten rond de 290 / 300 om de boel wat meer marge te geven. Unlimited Tuning geeft 300pk aan en "extreme" zit rond de 315 dacht ik.
Alleen weet ik nog steeds niet hoeveel vermogen er nu in zit, ik wacht dus fijn op een dyno dag bij Fastchip. Om hem daarna, als ie standaard is, toch gelijk te laten chippen naar de 300.
Zeker ook als je het uurtarief er bij neemttutuur schreef:Dat vermogen zou idd wel mogelijk moeten zijn ja, overigens is €85 voor rollen geen raar bedrag hoor. Als je je eens indenkt wat zo'n testbank kost
Zeg, heb je wel gelezen wat Tutuur en ik hierboven proberen aan te halen? Die stuuruitslag gaat je echt NIETS helpen, zeker niet als je zelf al aangeeft dat bij sommige hobbels je de wielkast hoort... Voel met je vingers maar eens langs je wielkastrand, dan zul je vanzelf wel ergens een aanloopspoor vinden.
stuur uitslag beperken? hoe wil je dat doen? ketting aan het frame en aan de fusee
geloof Steven en Tuur nu maar gewoon. Die hebben al veel vaker een auto op spacers gezet, en kijk ook eens in het topic Turtuur zijn Clio 3 rs dan snap je ook wel dat hij geen verhaaltjes uit zijn dikke duim zuigt.
geloof Steven en Tuur nu maar gewoon. Die hebben al veel vaker een auto op spacers gezet, en kijk ook eens in het topic Turtuur zijn Clio 3 rs dan snap je ook wel dat hij geen verhaaltjes uit zijn dikke duim zuigt.
Stuuruitslag beperken is heel simpel, als je een beetje creatief bent.
Overigens denk ik niet dat je bij de dealer aan het goede adres bent voor dit soort aanpassingen...
Overigens denk ik niet dat je bij de dealer aan het goede adres bent voor dit soort aanpassingen...
Staat dik zo met die donkere achterlichten!
Zijn ze gewrapt?
Oja, nog even refereren aan het rsmegane forum, dit is geen Jaune Sirius
Zijn ze gewrapt?
Oja, nog even refereren aan het rsmegane forum, dit is geen Jaune Sirius