Even voorstellen R26

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Even voorstellen en gelijk een vraag graag
Sinds september ben ik eigenaar van een R26, heerlijke machine! kleur jaune Sirius. Vorige eigenaar heeft een K-TEC lichtgewicht vliegwiel en een r.26.rkoppeling laten inbouwen en de auto met een Fastchip tot iets van 255-260pk opgevoerd. Heerlijk op B-wegen, supersnel inhalen, wegligging top en met het dif kun je heel safe en soeverein uit bochten accelereren. Wel even wennen dat je het stuur goed moet vasthouden want het torquesteer op richels kan anders verassen. Verder heeft hij perfecte remmen (beter dan Boxster S van 2000). Een nadeel: problemen met waarschuwingslampjes. Zo ging er snel om de paar dagen een oranje lampje met een moersleutel branden met het bericht emissie nakijken. Vervolgens verdween dit om dan weer een week later terug te komen. Nu brandt steeds de moersleutel en een lampje van de airbag. Op zich is beurt niet ver weg (dus misschien daarom de moersleutel) De vorige eigenaar vertelde dat de lampjes nu eenmaal een probleem was van de vertanding van het k-TEC vliegwiel. Valt hier vanaf te komen. Ik ben verre van technisch. Heeft iemand hier ervaring mee? Of mss eenvoudig bij beurt (VKV Gorichem) op te lossen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hmm vertanding vliegwiel emmissie probleem? lijkt me niet eerder een probleem/eigenschap van het lambda systeem, in combinatie met het tunen. Is de auto ook voorzien van een decat voorpijp? Er zijn opties voor de lambda sonde een mini cat voor de sonde geplaatst, of als het een hitte probleem is zijn daar ook opties voor, zo iets als een afstands busje, of een koperen plaatje meen ik.

Er zijn hier vast wel mensen op de site die of de auto kennen, of de symptomen herkennen. Vliegwiel lijkt me geen boosdoener, aangezien de auto gewoon niet goed zou lopen, en dat was dan meteen met het chippen naar voren zijn gekomen.

en airbag lampje, kan zijn dat de stekker onder je bestuurders stoel niet fijn is, of misschien de klokveer achter het stuur die het begeeft.

suc6 en probeer je topic ook eens van foto's te voorzien en kijk meteen of er informatie over je auto hier rond zweeft. Het enige wat we nodig hebben is je kenteken. (Y)

oh ja. Welkom en gefeliciteerd met je bolide! (D)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Welkom!

auto is niet gemapped maar met een rstuner gedaan.
Ex ron zijn rs zo te lezen (Y)

Topic
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 70&t=32596
Racing is the best way to convert money into noise
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welkom hier,,foto's zijn natuurlijk altijd welkom :D

De waarschuwingslampjes kunnen prima uitgeschakeld worden in de computer :)

Oja, af en toe een Enter kan geen kwaad
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Welkom. Mooie auto zo'n R26 en een gave kleur. En inderdaad, foto's. :)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Bekend probleem met het K-Tec vliegwiel, K-Tec ontkend het probleem echter. Dit is enkel via 'chiptuning' weg te mappen, maar is verder geen probleem en kan tot die tijd genegeerd worden.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En zelfs dan komt het sporadisch voor..
Bij mij schakelt de asr dan uit....na herstarten "probleem" weer eeg
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Bedankt voor de reacties :worship:
Daan heeft gelijk, het is Rons r26! Very small world hier
Arno tipt dat via chiptuning de waarschuwingslampjes weg te tunen zijn. Bij wie zou ik dat kunnen laten doen?
En Wie zou je adviseren voor onderhoud? VKV Gorrinchem? En kunnen die ook dit probleem oplossen.
Sinds bericht van de airbag en onderhoudssleutel constant brandt zijn de andere lampjes niet meer te zien overigens.
Steckertje airbag zal ik nog laten checken
Heel benieuwd naar verdere tips :smile: Maar wat n lekkere auto
Als t goed is hieronder foto's |:
[img]https://500px.com/photo/133039883[/img]
[img]https://500px.com/photo/133039881[/img]
[img]https://500px.com/photo/133039879[/img]
[img]https://500px.com/photo/133040955[/img]
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Grrrr foto's mislukt. Kenteken is 49znhn
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

https://500px.com/photo/133039883 ff klikken en je ziet je allemaal
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y) mooi ding, beetje jaloers ;-)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik ben qua onderhoud altijd zeer te spreken over Veban in Rijswijk, Ralph en Henk kennen de RS'n tot in de kleinste details. Erg fijn als je rare, sporadische klachten hebt, ze denken met je mee en zijn zeer schappelijk geprijsd. Verder kan ik ook zeker VKV in Gorinchem aanraden, vraag naar Arjan. Ik ben nogal een pietje-precies en moet helaas melden dat ik met de meeste andere officiele Renault dealers gematigde ervaringen heb.

Fastchip in Goes kan tijdens een tuning-dag het lampje 'wegmappen'. Even op het forum zoeken naar Jo en contact met 'm opnemen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sterker nog, als de auto al door Fastchip gedaan is, is dit zover ik weet de enige die je nog kan helpen.

De ecu wordt gelockt
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Vorige eigenaar had een RStuner, of er ook echt een andere map instaat weet ik niet. Naar mijn weten zijn de vorige eigenaren er niet mee in goes geweest.
Racing is the best way to convert money into noise
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Bedankt voor de hulp, de reacties en advies! Daar kan ik mee vooruit :worship:
Hey! A New Sunset
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 17:54

Heb zelf een Jaune Sirius R26 gehad met R26.R koppeling en KTEC vliegwiel. Hij is vóór de modificatie al gemapped in Goes door Henk, en heb nooit problemen gekregen met die combi.
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Heb de auto inmiddels grote beurt laten geven bij VKV vd Kerkhof in Gorinchem. Prima geholpen. Kost wel wat met ook 4 banden. Het probleem met het k-TEC vliegwiel dat onterechte meldingen geeft -sleutel en motorlampje branden bijna continu- konden zij helaas niet oplossen. De werkplaatschef vertelde dat de mapping vermoedelijk zo was ingericht dat een ander geen toegang heeft (om dan die lampjes te corrigeren). Wie weet kan wonderchiptuner Henk waar hier steeds lovend over gesproken wordt nog eens uitkomst bieden. Dan zou de mapping eerst weer vervangen moeten worden door de standaardsettings. Heb nu het felste lampje maar even achter een propje verstopt. Rijden in deze auto is wel heel leuk :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die melding uit zetten moet geen probleem zijn, helaas heb ik begrepen dat de ecu gelockt wordt door fastchip dus die is de enige die je kan helpen.
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Probleem van irritante lampjes heeft zich spontaan opgelost. Begin februari gingen ze plots niet meer aan en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan terwijl ze daarvoor vrijwel om de week weer gingen branden. Relaxed! De grote beurt heeft vermoedelijk toch ook wat nullen en eentjes weer in de juiste volgorde gezet
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Dan zijn ze nu doorgebrand :p ;-)
Guusbuch
Berichten: 8
Lid geworden op: do 31 jul 2014 11:05

Lampjesprobleem echt de wereld uit. Als gezinsauto blijken 2 portieren te weinig en met een 911 uit 2000 als alternatief is mijn gele R26 nu te koop
Plaats reactie