Voorstellen: Jitze

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Jitze
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 23 jul 2014 10:00

Dag mede RS-ers,

Na lang zoeken en veel hulp van Patrick staat er eindelijk een Megane RS Ph 2 voor de deur. Een vijfdeurs zonder CUP, precies zoals we wilden hebben. Ook gelijk met een vers setje Pilot Sport 4's die tot nog toe veelbelovend zijn.

Helaas heb ik een leaseauto dus het is de dagelijkse ride van mijn vrouw.
De komende tijd moeten er wat dingen aan gebeuren. Bovenaan de whishlist staat het vervangen van het open luchtfilter voor een standaard filter ivm irritant aanzuiggeluid. Ik hoor liever de uitlaat. Bovendien zuigt hij nu warme lucht aan dus kost het eerder vermogen dan dat het wat oplevert. Mocht iemand toevallig nog een standaard luchtfilterhuis rond hebben slingeren dan hoor ik het graag.
Daarnaast wil ik de navigatie weer een keer werkend maken en op iets langere termijn wellicht een retourtje Goes.

Ergens in de komende maanden mag de auto voor het eerst mee naar een pretpark in Duitsland om daar een stickertje te verdienen :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Welkom hier, en foto's doen het altijd goed hier :smoke: :foto:

De PIlotSport4's liggen hier ook te wachten, tot de winter er op zit zodat de zomerset zoutloos verder kan. Ik ben ook benieuwd naar hoe het rijdt/plakt.
Bij mij op de leaser trouwens, en helaas nog geen RS voor de vrouw. :lol:

Alvast succes in de Eifel ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom en graag gedaan (Y) :D

En een foto doet het hier altijd goed ;-)
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Welkom :grin:
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Welkom hier.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Welkom hier!! Benieuwd naar de foto's.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Dan_The_Desmo
Berichten: 112
Lid geworden op: di 10 jun 2014 12:26
Car: Megane II RS

Welkom hier (Y)
If rally is a crime,then this car is made for criminals
Jitze
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 23 jul 2014 10:00

Het heeft 'even' geduurd, maar het is tijd voor een update met eindelijk een foto.

Het afgelopen jaar hebben we goed kennis kunnen maken met de auto. We hebben er nu ongeveer 10k kilometer mee gereden en het bevalt goed. De Megane mag nog een paar jaartjes blijven. Moeders de vrouw maakt verreweg de meeste kilometers en is dik tevreden. Af en toe mag ik er ook mee rijden: :grin:
[img]https://www.racetracker.de/piccontrolle ... 92dc2de467[/img]


Het afgelopen jaar heb ik onderdelen verzameld om de auto helemaal te maken zoals we hem willen hebben (o.a. nieuwe navigatie en reservewiel). Daarnaast ook wat onderdelen (o.a. aandrijfas links en motorsteunen) vervangen.

Onlangs heeft de auto een beurt gehad, dus hij kan er weer even tegenaan. Enige resterende onderhoud op korte termijn is de distributieriem, die wordt eerdaags vervangen. Dan gaan er ook gelijk Powerflex bussen in de motorsteunen om kanteling van het blok tegen te gaan. Ook komt er een setje gasveren onder de motorkap ipv het lullige standaard pookje.

Wishlist voor het komende jaar:
- Auto helemaal netjes poetsen en kleine lakbeschadigingen bijwerken
- Wielophanging verversen (lagers, bussen, fuseekogels e.d.)
- Vermogenscheck op de rollenbank en evt chippen

To be continued...
Plaats reactie