Clio III RS 2007
Hallo allemaal,
Na enige tijd zoeken heb ik een tijd geleden een Clio RS uit 2007 gekocht. Met hulp van Pat (bedankt!) van het renaultsportregister via de email heb ik een mooie RS gekocht bij een Renault dealer. Origineel Nederlandse auto met 1 vorige eigenaar.
Ik was eigenlijk opzoek naar een auto met cup onderstel maar deze was zo netjes en na een proefrit mistte ik het cup onderstel niet dusdanig om 'm te laten staan. Weet iemand of het moeilijk/kostbaar is om een non cup aan te passen naar cup? Welke onderdelen zijn er allemaal anders?
Hiervoor een MX-5 NC gehad. Was m'n eerste auto en heb er veel plezier van gehad. Ik ben alleen niet echt een cabrio liefhebber en wilde wat meer vermogen. Mis alleen de achterwielaandrijving soms. Heb het onderstel op verschillende plekken laten aanpassen en daarna was het echt een heerlijke auto om mee te sturen.
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... oorbx9.jpg[/img]
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... ricnvo.jpg[/img]
Nu de RS, deze video heeft ooit de interesse gewekt:
https://www.youtube.com/watch?v=z3e_mYY7Yr8
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... mgbkbr.jpg[/img]
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... hvvj5f.jpg[/img]
Ik had voor de RS zelfs nog nooit met een Renault gereden. Vind vooral de motor erg gaaf, echt ouderwets toeren maken. Achterkant is ook redelijk los en speels.
Hoe zijn jullie ervaringen met sportuitlaten? Ik ben bang dat die erg gaan dreunen/brommen bij 120-130 km/h, of valt dat mee?
Na enige tijd zoeken heb ik een tijd geleden een Clio RS uit 2007 gekocht. Met hulp van Pat (bedankt!) van het renaultsportregister via de email heb ik een mooie RS gekocht bij een Renault dealer. Origineel Nederlandse auto met 1 vorige eigenaar.
Ik was eigenlijk opzoek naar een auto met cup onderstel maar deze was zo netjes en na een proefrit mistte ik het cup onderstel niet dusdanig om 'm te laten staan. Weet iemand of het moeilijk/kostbaar is om een non cup aan te passen naar cup? Welke onderdelen zijn er allemaal anders?
Hiervoor een MX-5 NC gehad. Was m'n eerste auto en heb er veel plezier van gehad. Ik ben alleen niet echt een cabrio liefhebber en wilde wat meer vermogen. Mis alleen de achterwielaandrijving soms. Heb het onderstel op verschillende plekken laten aanpassen en daarna was het echt een heerlijke auto om mee te sturen.
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... oorbx9.jpg[/img]
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... ricnvo.jpg[/img]
Nu de RS, deze video heeft ooit de interesse gewekt:
https://www.youtube.com/watch?v=z3e_mYY7Yr8
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... mgbkbr.jpg[/img]
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... hvvj5f.jpg[/img]
Ik had voor de RS zelfs nog nooit met een Renault gereden. Vind vooral de motor erg gaaf, echt ouderwets toeren maken. Achterkant is ook redelijk los en speels.
Hoe zijn jullie ervaringen met sportuitlaten? Ik ben bang dat die erg gaan dreunen/brommen bij 120-130 km/h, of valt dat mee?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Welkom hier, leuke RS en mooie recaros !
De recaro's is idd een erg grote plus! Strakke auto
Een uitlaatsysteem maakt opzich niet té veel herrie afhankelijk waar je voor gaat, ik heb nog een nieuw Milltek uitlaatsysteem liggen mocht je interesse hebben
Een uitlaatsysteem maakt opzich niet té veel herrie afhankelijk waar je voor gaat, ik heb nog een nieuw Milltek uitlaatsysteem liggen mocht je interesse hebben
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
- Car: Clio 2 rs fase 2
Welkom mooie rs
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom, en graag gedaan hoor
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Welkom hier en een mooie aankoop! Veel plezier er van!
Wat kost dat? Wat is het exact voor uitlaat?tutuur schreef:De recaro's is idd een erg grote plus! Strakke auto
Een uitlaatsysteem maakt opzich niet té veel herrie afhankelijk waar je voor gaat, ik heb nog een nieuw Milltek uitlaatsysteem liggen mocht je interesse hebben
Ik rij redelijk wat snelweg km's dus het moet niet te brommerig zijn op die snelheden.
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 10 jun 2014 12:26
- Car: Megane II RS
Welkom hier mooie Clio
If rally is a crime,then this car is made for criminals
De Milltek uitlaat is voor zover ik van mensen begrepen heb niet te luid, zat filmpjes te vinden op internet.
Voor €500 mag hij van eigenaar wisselen.
En 16" zou mogelijk wel passen, maar zie maar eens een set te vinden in 5x108
Voor €500 mag hij van eigenaar wisselen.
En 16" zou mogelijk wel passen, maar zie maar eens een set te vinden in 5x108
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Volvo....tutuur schreef:De Milltek uitlaat is voor zover ik van mensen begrepen heb niet te luid, zat filmpjes te vinden op internet.
Voor €500 mag hij van eigenaar wisselen.
En 16" zou mogelijk wel passen, maar zie maar eens een set te vinden in 5x108
Project: GTT Blue Sport
Een gewone Clio is 4x100 en heeft niet van die grote schijfremmen.BJC schreef:Nog een vraag: Kan een RS ook op 15 of 16 inch? Moet even kijken wat ik voor de winter ga kopen. Af fabriek zijn ze nooit op kleiner dan 17 inch geleverd maar zou niet anders moeten zijn dan een gewone Clio toch?
Vandaar dat 17" eigenlijk het kleinste is wat eronder past.
Mooie Clio trouwens.
Renault Clio III RS
Hmm remmen zijn inderdaad het probleem dus.
Vind de Clio steeds leuker. Wilde eigenlijk wel een blauwe of rode maar zwart heeft ook z'n voordelen. Niemand merkt dat het geen "normale" Clio is. Laatst iemand in de auto die niet begreep waarom ik een Clio had gekocht. Na 1 minuut meerijden: "Ehhh, wat is dit voor Clio!?"
Volgende auto wordt een Megane 3 RS heb ik al besloten
Vind de Clio steeds leuker. Wilde eigenlijk wel een blauwe of rode maar zwart heeft ook z'n voordelen. Niemand merkt dat het geen "normale" Clio is. Laatst iemand in de auto die niet begreep waarom ik een Clio had gekocht. Na 1 minuut meerijden: "Ehhh, wat is dit voor Clio!?"
Volgende auto wordt een Megane 3 RS heb ik al besloten
Ik woon inmiddels in Wales en dat is geen verkeerde plek met een RS
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... 1yfnph.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... hzom71.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... bjhdvv.jpg[/img]
Het moet alleen nog iets warmer worden
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... 1yfnph.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... hzom71.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... bjhdvv.jpg[/img]
Het moet alleen nog iets warmer worden
Absoluut! De wegen zijn hier echt bizar mooi.
Hier binnenkort maar een beetje doorheen neuzen:
http://www.topgear.com/car-news/british ... oads-wales
Ik ben in de zomer in Nederland en de RS heeft dan een beurt en distributie nodig. Wat kost het vervangen van de distributie bij een 3 RS gemiddeld? Ik heb 'm nu in onderhoud bij een dealer, is dat aan te raden? Of zijn er betere specialisten?
Hier binnenkort maar een beetje doorheen neuzen:
http://www.topgear.com/car-news/british ... oads-wales
Ik ben in de zomer in Nederland en de RS heeft dan een beurt en distributie nodig. Wat kost het vervangen van de distributie bij een 3 RS gemiddeld? Ik heb 'm nu in onderhoud bij een dealer, is dat aan te raden? Of zijn er betere specialisten?
Geen id waar je zit in Wales maar ik zou het in de UK laten doen, daar zijn ze veel competatiever met prijzen.
Dan Potter of ook wel SJM automotive zit in Glastonbury en heeft een zeer goede reputatie.
Overigens, voor hoe lang blijf je in Engeland? Als je daarpermanent gaat blijven zou ik je auto in NL verkopen en er daar 1 voor terug kopen. Daar kosten ze ongeveer de helft van wat je in NL betaald
Dan Potter of ook wel SJM automotive zit in Glastonbury en heeft een zeer goede reputatie.
Overigens, voor hoe lang blijf je in Engeland? Als je daarpermanent gaat blijven zou ik je auto in NL verkopen en er daar 1 voor terug kopen. Daar kosten ze ongeveer de helft van wat je in NL betaald
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... aiuskp.jpg[/img]
Ik blijf hier een jaar voor mijn studie en zit in de omgeving van Cardiff. De auto verkopen en hier iets kopen heb ik overwogen maar was niet zo handig. Prijzen zijn hier inderdaad wel echt bizar laag.
Ik heb even gekeken, Dan Potter is te doen en zie gelijk op internet lovende verhalen over hem. Die ga ik een berichtje sturen, bedankt!
WRC teams schijnen hier 's nachts in de omgeving regelmatig te testen, dat wil ik binnenkort ook zien
Ik blijf hier een jaar voor mijn studie en zit in de omgeving van Cardiff. De auto verkopen en hier iets kopen heb ik overwogen maar was niet zo handig. Prijzen zijn hier inderdaad wel echt bizar laag.
Ik heb even gekeken, Dan Potter is te doen en zie gelijk op internet lovende verhalen over hem. Die ga ik een berichtje sturen, bedankt!
WRC teams schijnen hier 's nachts in de omgeving regelmatig te testen, dat wil ik binnenkort ook zien
Doe hem de groeten van Arthur
De Clio heeft ineens een vervelend probleem. Aan de kant van de bestuurder is het tapijt bij m'n voeten drijfnat. Het water lijkt niet van boven te komen. Als ik onder het stuur voel komt er nergens vocht uit. Ramen kunnen ook niet het probleem zijn.
Is er ergens een afvoer die op de een of andere manier verstopt kan raken en ergens naar beneden loopt?
Is er ergens een afvoer die op de een of andere manier verstopt kan raken en ergens naar beneden loopt?
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Bedankt voor de link nog! Ik heb 'm gebruikt en de afvoer bij de voorruit schoon gemaakt. Liep gelijk veel water uit weg.
Nu dacht ik er helemaal van af te zijn maar nu was de mat aan de rechterkant weer een klein beetje nat. Kwam er achter dat er nu water via de deur naar binnen loopt. Het rubber bij de dorpel loopt vol en stroomt dan (drupt) bij veel regen naar binnen. Begrijp niet hoe dat kan? Alle rubbers rond de bovenkant van de deur zien er normaal uit. In de onderkant van de deur zitten gaten en die zitten niet dicht. Lijken mij alleen geen afvoergaten?
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... i5ambv.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... ec6yk4.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... f9i9bt.jpg[/img]
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... kazoat.jpg[/img]
Verder is het hier lente en is de auto echt top. Maar hij staat nu vooral stil, heb 'm niet veel nodig.
Nu dacht ik er helemaal van af te zijn maar nu was de mat aan de rechterkant weer een klein beetje nat. Kwam er achter dat er nu water via de deur naar binnen loopt. Het rubber bij de dorpel loopt vol en stroomt dan (drupt) bij veel regen naar binnen. Begrijp niet hoe dat kan? Alle rubbers rond de bovenkant van de deur zien er normaal uit. In de onderkant van de deur zitten gaten en die zitten niet dicht. Lijken mij alleen geen afvoergaten?
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... i5ambv.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... ec6yk4.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... f9i9bt.jpg[/img]
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... kazoat.jpg[/img]
Verder is het hier lente en is de auto echt top. Maar hij staat nu vooral stil, heb 'm niet veel nodig.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Mooie plaatjes.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Hoi BJC,
Ik heb misschien interesse om komend jaar ook een kleine roadtrip door Engeland/Wales te maken. Nu moet je daar aan de verkeerde kant van de weg rijden en dat is iets wat me waarschijnlijk wel gaat lukken, ik heb een vraag over de verlichting? die moet je dan bijstellen of doormiddel van een sticker deels afplakken, hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb misschien interesse om komend jaar ook een kleine roadtrip door Engeland/Wales te maken. Nu moet je daar aan de verkeerde kant van de weg rijden en dat is iets wat me waarschijnlijk wel gaat lukken, ik heb een vraag over de verlichting? die moet je dan bijstellen of doormiddel van een sticker deels afplakken, hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb daar zelf toen ook naar gezocht. Er staat niks in het instructieboekje over het verstellen van de xenon verlichting naar UK specs. Ik heb het nu maar even zo gelaten, laat de verlichting overdag vaak uit (gaat automatisch) en heb nog nooit seinende tegenliggers gehad. Hier op de campus staan een aantal Duitse auto's en ook die rijden zonder stickers.
[img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... vvorgo.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... 5tfyd3.jpg[/img][img]http://i599.photobucket.com/albums/tt79 ... q9dh8b.jpg[/img]
Inmiddels ook al een road trip naar Schotland (met z'n 5'en in de Clio) gemaakt. Klein smetje: Een van de xenon koplampen is er mee gestopt. Ik ga over 2 weken weer naar NL voor de zomer en zou 'm graag werkend hebben voordat ik terug ga. Is een xenon lamp lastig te vervangen? Gewone lampen heb ik regelmatig vervangen van verschillende auto's. Wat voor lamp heb ik nodig? Als ik op Google zoek kom ik vooral op Clio 3 halogeen lampen met "how to's".
Inmiddels ook al een road trip naar Schotland (met z'n 5'en in de Clio) gemaakt. Klein smetje: Een van de xenon koplampen is er mee gestopt. Ik ga over 2 weken weer naar NL voor de zomer en zou 'm graag werkend hebben voordat ik terug ga. Is een xenon lamp lastig te vervangen? Gewone lampen heb ik regelmatig vervangen van verschillende auto's. Wat voor lamp heb ik nodig? Als ik op Google zoek kom ik vooral op Clio 3 halogeen lampen met "how to's".