Nieuwe eigenaar Megane RS by E-Motions

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Beste leden,

Ik had al geïnformeerd op dit forum naar de auto en afgelopen zaterdag de auto gekocht! Wat een waanzinnig gave uitvoering van deze auto. Rijdt super, echter mede door het weer nog niet volledig kunnen testen.

Even over mezelf: ik ben Arno, 23 jaar oud, en woon in het zuiden van het land. Al jaren een autoliefhebber, zo heb ik voorheen een Mini Cooper S, Clio 3 ph1 RS en Leon FR gehad. Dit is mijn 4e auto.

Ik ga me nog meer mengen op dit forum en lijkt me een keer leuk verschillende andere autoliefhebbers te leren kennen.

Update vanuit de garage:
- Auto is volledig in orde, alleen rechter schokbreker (voorkant) zweet een beetje. Volgend jaar dus vervangen.
Ik zit na te denken om dan voor een Bilstein B14 set te gaan. Lees er toch positieve berichten over. http://rsmegane.com/threads/bilstein-b1 ... vers.9243/
- Volgend jaar een mooi setje velgen kopen (als winterset). Ga dan waarschijnlijk voor Sparco velgen (wordt door OZ gemaakt)
- Mogelijk nog een 3 inch downpipe met racekat en dan opnieuw remappen
- OZ velgen laten opknappen van stoeprandschade

Foto's zijn er al ruim voldoende van deze auto. Maar kan eventueel nog wat toevoegen :D

Zie hier meer info en foto's van de auto:
http://www.autoweek.nl/nieuws/extreme-3 ... nederland/

Binnenkort de auto eens goed poetsen en dan ga ik foto's maken :)
Laatst gewijzigd door ArnoRS op ma 5 dec 2016 19:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Van harte nogmaals en welkom hier (Y)
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Welkom :grin:
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Ah super man! Lijkt mij een heerlijke editie. Gefeliciteerd en alvast heel veel plezier ermee gewenst.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Gefeliciteerd! (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
PeetRS
Berichten: 58
Lid geworden op: za 3 nov 2012 5:52
Contacteer:

Veel plezier met je nieuwe auto.
Rob72
Berichten: 38
Lid geworden op: do 18 aug 2011 8:23
Locatie: Tegelen

De Clio was al gaaf maar dit is echt geweldig, mijn complimenten (Y)
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Gefeliciteerd met je aankoop, mooie RS.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Gaaf hoor ! :worship: (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Schitterende RS! Heel veel plezier ermee! :bang:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Heel mooi!! (L)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
JesseM
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 1 jun 2016 21:48
Car: VW '67 ragtop

Heel mooi! Welk type velgen zijn dit? :smoke:
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

JesseM schreef:Heel mooi! Welk type velgen zijn dit? :smoke:
18 inch OZ Alleggerita :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Erg dikke RS!! (L)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
JesseM
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 1 jun 2016 21:48
Car: VW '67 ragtop

ArnoRS schreef:
JesseM schreef:Heel mooi! Welk type velgen zijn dit? :smoke:
18 inch OZ Alleggerita :D
Thanks!
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

2000 kilometer intussen gereden met de auto en ik heb niks dan lof voor deze auto. Een echte eye-catcher, geweldige wegligging en ook vlot op het rechte stuk :D Helaas nog niet tot het maximale kunnen gaan ivm het weer en heb momenteel ook de winterbanden er op.

De verhalen over hoe stug de auto is snap ik niet.. Mijn RS heeft het standaard cupchassis en is verlaagd dmv verlagingsveren. Vandaag 700km gereden en gaat super :D Kan goed lange afstanden rijden. Auto communiceert wel goed en je voelt de hobbeltjes en oneffenheden, maar dit hoort bii zulke auto's vind ik!

Voor volgend jaar staan nog een aantal leuke dingen op de planning om met de auto te doen :)

Trouwens een vraagje: voorheen een VAG gereden met de 2.0 TFSI. Door de directe inspuiting is het inlaattraject bij deze motoren enorm vervuild. Dit heb ik toen laten verhelpen door middel van Walnut Blasting. Hoe zit dit met motoren van Renault? Ik zie namelijk nog niemand die deze technieken heeft toegepast op de 2.0 TCE motoren.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Vergeet niet dat je 18" velgen hebt, scheeld aanzienlijk met 19" qua hardheid ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat komt omdat deze niet direct ingespoten zijn, is niet nodig dus 8)
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

tutuur schreef:Dat komt omdat deze niet direct ingespoten zijn, is niet nodig dus 8)
Aaah oke! Ik dacht dat TCE motore wel direct ingespoten waren.
Hoef ik me daar in ieder geval niet mee bezig te houden :)

@Arno: ik heb ook een testrit gemaakt in een Cup met 19 inch Steev en Recaro's. Ook daar viel de stugheid mee. Of ik ben er gewoon niet gevoelig voor, kan ook :lol:
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Sommige mensen vinden het prettig. Mijn vader zijn V60 stond eens bij de dealer voor 3 dagen omdat ze de winterbanden op staal hadden gelegd en hij lichtmetaal zou krijgen volgens het contract. Dus die heeft geweigerd en kreeg een V60 R-design mee. (Hij heeft zelf de ocean race D4)
Hij vond hem veel te hard, ik vond het fantastisch :p Ook al rijd zijn auto ook niet echt week ofzo, maar ja, heel communicatief.

Maar goed te horen dat ie bevalt (Y)
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Inmiddels weer een aantal 1000km verder en auto bevalt nog zeer goed :D

De auto heeft op dit moment een Miltek Catback systeem. Ik zit te denken aan een 3 inch downpipe met sports cat. Welke zijn aan te raden? Is een nieuwe remap noodzakelijk na deze aanpassing?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Remap is niet noodzakelijk, nadeel is wel dat je mogelijk een foutmelding gaat krijgen. Dit is overigens op te lossen met een lambda spacer.
Heb evt nog een Scorpion 3" downpipe in de aanbieding. Dan een losse cat in je uitlaat maken voor de apk ;-)
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Morgen de auto naar Veban brengen. Blijft een weekje daar. KW variant 3 wordt gemonteerd en afgesteld. Verder de achterste remschijven + blokken worden vervangen. Remolie ook nog vervangen.

Ben benieuwd naar het resultaat :D
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

KWv3, toemaar, gaaf!
Staat de auto op Allegerita's, ben ook aan het shoppen maar twijfel of ik voor Ultraleggera's moet gaan. Wanneer breng je 'm bij Veban, dan kom ik ff kijken :beer:
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Arno S. schreef:KWv3, toemaar, gaaf!
Staat de auto op Allegerita's, ben ook aan het shoppen maar twijfel of ik voor Ultraleggera's moet gaan. Wanneer breng je 'm bij Veban, dan kom ik ff kijken :beer:
Jup, heb Alleggerita's onder mn auto!
Auto staat nu al bij Veban haha :p
Goodtime
Berichten: 60
Lid geworden op: za 18 jul 2015 13:59
Car: Clio 2.3 RS 182
Locatie: Den-Haag

I passed by Veban today to fix some kind of things for them and I have seen your car :worship:

Greg
[img width=288 height=100]http://img11.hostingpics.net/pics/615179signature.jpg[/img][/URL]
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Hey Greg,

Thanks! It is a one-of-a-kind :) This week Veban will fit the KW variant 3 so I hope it will drive better haha.
Goodtime
Berichten: 60
Lid geworden op: za 18 jul 2015 13:59
Car: Clio 2.3 RS 182
Locatie: Den-Haag

héhé arno, i think I will pass by them during the week I will send you some pictures of your car :D

GreG
[img width=288 height=100]http://img11.hostingpics.net/pics/615179signature.jpg[/img][/URL]
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Great! Always nice to see some progress pictures :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

It's now a 4 doors saloon....
Leepu was there ... :smile:
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

ArnoRS schreef:
Arno S. schreef:KWv3, toemaar, gaaf!
Staat de auto op Allegerita's, ben ook aan het shoppen maar twijfel of ik voor Ultraleggera's moet gaan. Wanneer breng je 'm bij Veban, dan kom ik ff kijken :beer:
Jup, heb Alleggerita's onder mn auto!
Auto staat nu al bij Veban haha :p


alleggritta's rule......zijn zoooo lekker licht
Born Grippy
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

Hahaha Leepu mag niet aan mijn auto komen :@
Alleggerita's zijn ook erg dik onder de auto! Banden wegen meer dan de velgen haha.
ArnoRS
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 21 nov 2016 20:14

KW variant 3 is gemonteerd en nog het e.e.a. aan het remsysteem aangepast.

Iemand hier op het forum ervaren met het afstellen van dergelijke schroefsets? Veban heeft het ingesteld, maar weet niet zeker wat een goede setup is. Op dit moment voelt de achterkant stugger dan de voorkant.
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

ArnoRS schreef:KW variant 3 is gemonteerd en nog het e.e.a. aan het remsysteem aangepast.

Iemand hier op het forum ervaren met het afstellen van dergelijke schroefsets? Veban heeft het ingesteld, maar weet niet zeker wat een goede setup is. Op dit moment voelt de achterkant stugger dan de voorkant.
Madeno - Oud Beijerland
Plaats reactie