Megane RS RBR RB8

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
RBR RB8
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 apr 2017 21:43
Car: Megane RS RBR RB8

Hallo allemaal,

Al sinds de Megane 3 RS op de markt is hier met bovengemiddelde belangstelling naar gekeken.
Toen 4 jaar terug de auto aan vervanging toe was dus op zoek gegaan, helaas was wat ik wou nog boven budget en heb toen een Megane TCE180 gekocht. Een fijne auto waar ik probleemloos 3 jaar mee heb gereden, maar het bleef kriebelen...
Een jaar geleden een proefrit in een getunde RS gemaakt, en hoewel de auto niet de opties had die ik wou was ik wel verkocht.
En zo kwam er een klein jaar geleden een RS RBR RB8 in het vizier, lang heb ik niet hoeven twijfelen.
De RS is voorzien van o.a. cupchassis, sperdifferentieel, Recaro sportstoelen, RS monitor 2.0, en diverse geborduurde Red Bull Racing logo's in stoelen en vloermatten, het betreft een gelimiteerde en genummerde oplage.

Het enige wat ik in de winter heb gemist is de stoelverwarming uit de TCE 180 :smile:

Ik ben vooralsnog niet van plan veel aanpassingen te doen, wat wel op het lijstje staat is een stage1 tuning bij Fastchip en het laten repareren van wat stoeprandschade die de vorige eigenaar heeft gemaakt :discrunt: (Hiervoor zoek ik nog een goed adres en zijn tips zeker welkom)
En afhankelijk van de temperaturen deze zomer eventueel een betere intercooler.
En misschien dat ik de audioinstallatie eens aanpak, hierin is Renault echt ondermaats.

[img]http://i1244.photobucket.com/albums/gg571/RBRRB8/ad82e577-76a5-485d-b7eb-8e4ee5061471_zpsopwdmt1b.jpg[/img]
Maurice P
Berichten: 129
Lid geworden op: za 25 mei 2013 11:11
Car: Megane 3RS & 5AT
Locatie: Zaltbommel

Mooie wagen in de juiste uitvoering!
Renault Megane 225
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie uitvoering! Is deze al bekend in het register? Als je eventuele aanvullingen heb zoals kenteken/nr dan mag dit ook via pm :D
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Erg leuke auto! Doet het extra leuk onder de Max Verstappen / Red Bull Racing fans denk ik?
Ik schrok even van je velgen, dacht dat ze stoepbrandschade hadden. Maar dat is de witte rand ... ;)
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Gaaf! :worship: Vind dit ook de gaafste uitvoering in een donkere kleur.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

StephRS schreef: Ik schrok even van je velgen, dacht dat ze stoepbrandschade hadden. Maar dat is de witte rand ... ;)
Dat heeft hij ook ;-)
en het laten repareren van wat stoeprandschade die de vorige eigenaar heeft gemaakt
Dit is de tweede RB die ik zie, de andere staat dagelijk op mijn werk.
RBR RB8
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 apr 2017 21:43
Car: Megane RS RBR RB8

Bedankt allemaal!

Ja deze staat al in het register, daar staan er 8 in nu, ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk in Nederland zijn.
Ik ben niet echt een Formule 1 fan (vind rally spannender om te zien) dus dat woog niet echt mee bij de beslissing, maar leuk is het natuurlijk wel.
Krijg vooral veel complimenten over de kleur, zelfs van 80 plussers :smile:
Die 'witte' rand op de velgen is een soort in gefreesde rand die dus de metaalkleur is van de velgen, juist dit bemoeilijkt reparatie van de stoeprandschade zegt men.
Tot nu nog geen vakman kunnen vinden die dit kan repareren helaas.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Informeer voor je velgen eens bij wheelcare in Zeeland (NB)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Hele gave RS!

Blijft een fantastische uitvoering de RB8 :worship:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Dikke Mégane RS! (Y)

Ik zelf heb goede ervaringen met Velg-fix in Surhuisterveen, Friesland.
RBR RB8
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 apr 2017 21:43
Car: Megane RS RBR RB8

Bedankt voor de complimenten en de tips!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

RBR RB8 schreef:Bedankt allemaal!

Ja deze staat al in het register, daar staan er 8 in nu, ben benieuwd hoeveel er daadwerkelijk in Nederland zijn.
Ik vermoed dat er niet veel meer zijn als in het register. Het zou mij in ieder geval verbazen. Ik gok dat jij die hebt die vorig jaar te koop stond in Veghel?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Motorisch is er niet iets specifieks aan de RB8 toch? Dat zoekt anders wel makkelijk in de RDW-dataset.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Mooie RS. :worship: Je velg probleem herken ik.
RBR RB8
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 apr 2017 21:43
Car: Megane RS RBR RB8

@ Patrick RS
Geen idee meer eigenlijk waar deze stond, mijn vaste dealer heeft hem voor mij ingekocht.
Weet wel dat er toen 2 te koop stonden, die ander had wat minder velgschade maar wel bijna 40 dkm meer gelopen, was een makkelijke keuze dus.

@ Adinsx
Nee motorisch is het gewoon de 265pk versie.

@ Jonh
Dank je! Je hebt zelf ook een RS en velgschade?
Net 2 nieuwe voorbanden laten monteren, zelfde wat er al op zat, maar de nieuwe hebben een bredere uitstekende rand die over de velgen valt zodat er minder snel schade aan kan ontstaan.

Voor wie ook zo'n mooie RBR RB8 wil hebben, er staan er zowaar 2 te koop op autoscout !
Het is een beetje de tijd voor eerste eigenaars om na goed 3 jaar weer wat nieuws te kopen, goed nieuws voor mensen die geen 20k afschrijving willen weggooien.
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Ik heb een Twingo RS Gordini, daarvan hebben de velgen ook een blanke alu rand. Zie mijn onderschrift. En een ongelukje is zo gebeurd. Vorig jaar in Frankrijk bij een wegopbreking even aan de kant om de kaart erbij te pakken, de tomtom kwam er namelijk niet meer uit. En ja hoor, de stoeprand verkeerd ingeschat. Dan sta je even tegen jezelf te vloeken. :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

RBR RB8 schreef:@ Patrick RS
Geen idee meer eigenlijk waar deze stond, mijn vaste dealer heeft hem voor mij ingekocht.
Weet wel dat er toen 2 te koop stonden, die ander had wat minder velgschade maar wel bijna 40 dkm meer gelopen, was een makkelijke keuze dus.
Ik heb nog wel wat plaatjes van je auto (547). Mocht je interesse hebben dan zie ik het email adres wel tegemoet.
RBR RB8
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 apr 2017 21:43
Car: Megane RS RBR RB8

Zo, alsnog een verlate reactie :smile:
(kan het trouwens zijn dat het forum vaak offline is, of moet ik dat bij mijn provider zoeken?)

@Jonh
Ai, dat zijn geen leuke momentjes nee.

@Patrick RS
Jeugdfoto's van je grote liefde zijn altijd leuk (L) Ik stuur je mijn mailadres per PM.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bij mij is het na 0:00 drama...dan doet de site niets.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Tussen 0:00 en 0:45 doet het bij mij ook allemaal niet zo veel.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Rond 0:15 uur zal er wel een soort van Update/BackUp draaien......
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
RBR RB8
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 apr 2017 21:43
Car: Megane RS RBR RB8

Ah ligt het gelukkig niet aan mijn provider :smile:
Heb inderdaad rond dat soort tijden een paar keer gekeken en toen was de pagina niet beschikbaar.
Plaats reactie