Help!
Mijn Kangoo 1.9D-55 uit 2000 heeft een mankement waarvoor niemand en oplossing lijkt te hebben.
Wanneer ik met de auto op lage snelheid (lees: weinig gas; lage toeren)een bocht maak, houdt de motor héél eventjes in, waarna hij uit zichzelf gas bijgeeft ! Wanneer ik daarna bij het volgende stoplicht arriveer, blijft de motor toeren maken en valt niet terug naar stationair. Echter, wanneer ik op het stuk tussen rotonde en stoplicht even volgas accelereer, valt de motor bij 't stoplicht wél terug in toeren.
Dit gebeurt, gek genoeg, altijd op dezelfde plaats; een rotonde in Nijmegen. Wanneer ik op deze rotonde halfrond ga (na een flink stuk snelweg) en dus een beweging rechts-links-rechts maak met het stuur, vertoont de auto bovenstaande kuren. In eerste instantie dacht ik dat misschien de gaskabel door de stuurkolom werd aangetrokken (tja, je verzint de gékste dingen...), maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Ook de hoeveelheid brandstof in de tank heeft geen invloed; bij zowel een volle als (bijna) lege tank doet het euvel zich voor.
Weet iemand of zich elders in het brandstofsysteem nog een vlotterkamer of iets dergelijks bevindt?
Het lijkt mij namelijk erg waarschijnlijk dat het iets te maken heeft met schommelen van de brandstof door de zigzaggende beweging.
Of heeft het misschien iets te maken met de stuurbekrachtiging?
Heeft iemand al eens iets soortgelijks meegemaakt of weet iemand wat het zou kunnen zijn???
Groetjes,
Paul Verberne