antennetip

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Pimoso
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 jul 2009 16:05
Contacteer:

Mijn Kangoo had bij aanschaf een zeer magere ontvangst van de radio, ondanks dat er een antenne van een meter op het dak zit...dacht ik....totdat ik besloot om de antenne in te korten tot zo'n 30 cm (gewoon afzagen en dopje overzetten) en nu is de ontvangst super! dus kleiner is beter in dit geval, staat ook toffer.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lag er enige wetenschappelijke grondslag aan het inkorten van de antenne mbt tot je probleem?

Of dacht je gewoon FOK IT shit ontvangst, HIER! * KNIP *
En dat werkte?

Vind het wel een interessant vondst :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Riël Notermans schreef:Of dacht je gewoon FOK IT shit ontvangst, HIER! * KNIP *
:lol: :lol:

Leuk iig dat je je ervaring deelt (Y)
Zelf heb ik een Grand Scénic die echt een dramatisch ontvangst heeft, ik blijk niet de enige te zijn.
Iedereen met deze auto klaagt wel over het ontvangst, ben al volop aan het experimenteren geweest met andere antennes maar dat helpt minimaal.
Zal wel aan de kabel of de houder liggen aangezien de radio gewoon een tunerlist is.
Pimoso
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 jul 2009 16:05
Contacteer:

Ja ik dacht die antenne is alleen maar esthetisch dus laat hem die taak maar goed uitvoeren en toen bleek ie ineens technisch te willen werken! Ik heb wel het schroefdraad ingespoten met WD40 voor soepel draaien en contact...dus misschien was WD 40 alleen voldoende geweest...hoewel ik de indruk heb dat zo'n lange antenne helemaal niet meer wordt geplaatst op moderne auto's, waarschijnlijk waren die speciaal voor franse zenders...
Plaats reactie