Kangoo II verwarming problemen

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
penb
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 27 dec 2009 8:38
Contacteer:

Ik ondervind bij deze koude dagen dat de verwarming van mijn KANGOO II nogal te wensen overlaat. Het duurt ruim 10 a 15 minuten voor het een beetje warm is in de wagen. Ik moet hiervoor de aanjager op 4 zetten wat naar geluidsoverbrengst ook niet echt aangenaam is.
Het gaat hem om het nieuw model kangoo II bouwjaar 2008 met 20.000km op de teller. Ik hoor vanalles ... nieuwe wagen, nieuwe gewoontes. De ruimte zou te groot zijn en dus duurt het langer voor het warm is ... maar wat dan met een scienic een espace en zoveel andere grote volumewagens , duurt het bij deze wagens ook zo lang ???
Wie rijdt rond in een kangoo II en wat zijn uw ervaringen met de verwarming?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zolang je koelvloeistof gewoon netjes op temp komt zul je er niet veel aan kunnen doen denk ik. Volgens mij hebben deze auto's namelijk geen extra verwarming oid.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
penb
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 27 dec 2009 8:38
Contacteer:

Koelvloeistof is uiteraard op peil. Ik ga per 10.000 km binnen voor onderhoud. Volgens de garage zou er een extra verwarmingsspiraal in de koelvloeistof zitten. Reden, moderne motoren zijn zo afgesteld dat er veel minder warmte geproduceerd wordt. Dus maken ze gebruik van een soort spiraal (ik denk dus weerstand) om het water vlugger op te warmen.
Ik Quote maar wat ik van de vakman te horen kreeg.
Zucht... waar is de tijd dat ik s'winters zonder handschoenen in mijn auto kon rijden ... :~ :grin:
penb
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 27 dec 2009 8:38
Contacteer:

Btw, als er dan toch niks aan te doen valt,
Bestaat er zo iets als een bijkomende verwarming voor in de wagen die je vb op de 12 volt sigatettenstekker kunt aansluiten?? Kwestie van die paar maand te overbruggen??
BramvT
Berichten: 13
Lid geworden op: za 1 dec 2012 13:38
Contacteer:

penb schreef:Btw, als er dan toch niks aan te doen valt,
Bestaat er zo iets als een bijkomende verwarming voor in de wagen die je vb op de 12 volt sigatettenstekker kunt aansluiten?? Kwestie van die paar maand te overbruggen??
Zal na 3 jaar inmiddels wel opgelost zijn (las dit draadje toevallig)....maar die extra kacheltjes op 12V bestaan zeker ja...heb er toen zelf eentje gekocht omdat de autokachel niet goed werkte, een keramische kachel :

[img]http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/7336 ... -b-car.jpg[/img]
Plaats reactie