Aansluiting spruitstuk -> voorpijp

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

M'n Kangoo is afgekeurd op lekkage bij de koppeling tussen spruitstuk en voorpijp. Het is een soort van trompet waar de voorpijp in wordt geklemd met een ring op 2 draadeinden. Beide delen zitten koud op elkaar, dus geen ring, dit schijnt te horen. Maar hoe krijg ik deze luchtdicht?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zit daar niet zo'n gevlochten ring tussen? Even los halen en schoonmaken kan al voldoende zijn. Eventueel een klein beetje uitlaatcement ertussen. Probleem is alleen dat het daar iets moet kunnen bewegen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zit inderdaad een gevlochten ring tussen. even een nieuwe er tussen en een beetje kopervet er aan. heb dat met m'n Clio toendertijd ook gehad. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

yeps, nieuwe ring ertussen en wat kopervet om het goed dicht te krijgen en te houden en om piepen tegen te gaan :)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

nee, er hoort juist geen ring tussen. ik ben bij de dealer geweest voor die betreffende ring. daar wisten ze me te vertellen dat beide delen koud op elkaar zitten, zonder ring.
van de clio die ik heb gehad weet ik ook dat die ring gemonteerd werd met bouten en veren. in dit geval zijn het slechts draadeinden met moeren, zonder veren.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gewoon wel een ring monteren ..en presto
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Geen ring gemonteerd, maar gewoon uiteindelijk alles goed aangedraaid en hij is door de keuring :) Waarschijnlijk zat de koppeling toch een beetje scheef waardoor hij lekte. opgelost dus.
Plaats reactie