brandstofpomp

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
motorbull
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 24 mei 2010 11:59
Contacteer:

nou is mijn kangoo bj 2006 16i 16v ermee gestopt gisteren nacht toen ik naar het werk reed.
was opgepiept ivm gladheidsbestrijding.
blijkt dus mijn brandstofpomp te zijn,volgens de wegenwacht.
hadden ze natuurlijk niet bij,en heeft me netjes thuis gesleept,met een gangetje van 25 km per uur.
het is een automaat. :D :D
hij zei dat ze het terplekke konden verhelpen,omdat je erbij kunt via het ronde gat in de laadvloer.
scheel me toch weer wat tijd en evt kosten om hem bij de garage te krijgen.
wat kost een brandstofpomp ongeveer voor de mijne,en zouden ze zoiets vervangen aan de deur.
weet ook niet of jullie een orginele zouden nemen of een immitatie
nou heb ik ook thuisservice van de wegenwacht,kan ik nu ook een pomp regelen en door hun laten vervangen.
of valt zoiets niet onder de thuisservice van de wegenwacht.
als er iemand een leuk adresje weet voor een pomp,hoor ik ook graag.
alvast bedankt voor jullie reactie en hulp terug.
mvgr ger
Laatst gewijzigd door motorbull op zo 11 dec 2011 9:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Denk niet dat ze daar intrappen, daar is de wegenwacht niet voor bedoelt om ze als mobiele garage te gebruiken.
Gewoon nieuwe bestellen en zelf monteren?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als je het zelf low-budget wilt doen: http://www.retro-renault.com/forums/eng ... grade.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

hahahah das een goeie , dat was toch geen serieuze vraag denk ik? tuurlijk komt de anwb niet thuis sleutelen of het moet toevallig je kennis zijn ofzo?
houd er wel rekening mee dat je tank leeg is als je de pomp eruit haalt aangezien een kunststof tank nogal vlug vervormd als de tank nog gevuld is.
bij de dealert vervang je ook de rubber ring en de opsluitring mee om afdichting te garanderen (mits goed gemonteerd). succes !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

reaper, wij hebben ook thuishulp, dus als ik nu weg wil en er is wat aan de hand komen ze hoor (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ik ook maar daar ging het niet om toch? het ging erom een vervolgafspraak te maken met anwb om de pomp te laten vervangen ..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

the reaper schreef:ik ook maar daar ging het niet om toch? het ging erom een vervolgafspraak te maken met anwb om de pomp te laten vervangen ..
Ja dat doen ze echt niet :smile:
zou wel makkelijk zijn, hoef je nooit meer naar de garage :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

1 voordeel dat hoeven wij (ik tenminste) zoiezo nooit , maar idd dat zou wel gemakkelijk zijn ja.. misschien een idee voor routemobile (als dat nog bestaat) als extra service , een uitleenmonteur dr bij
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja, en dan je koppeling laten vervangen voor de deur. He meneer, wil je ook koffie? (Ik zat even te dromen)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jacques schreef:Ja, en dan je koppeling laten vervangen voor de deur. He meneer, wil je ook koffie? (Ik zat even te dromen)
Ik dacht meer aan een complete revisie inclusief restauratie (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

zie je wel? animo genoeg :lol: .


sorry voor het vervuilen van je topic met dit off topic gelul ..
motorbull
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 24 mei 2010 11:59
Contacteer:

[quote="the reaper"]hahahah das een goeie , dat was toch geen serieuze vraag denk ik? tuurlijk komt de anwb niet thuis sleutelen of het moet toevallig je kennis zijn ofzo?
houd er wel rekening mee dat je tank leeg is als je de pomp eruit haalt aangezien een kunststof tank nogal vlug vervormd als de tank nog gevuld is.
bij de dealert vervang je ook de rubber ring en de opsluitring mee om afdichting te garanderen (mits goed gemonteerd). succes ![/quot

de tank is nu nog voor een kwart gevuld,moest geen probleem zijn,zei de monteur.
ze hebben wel eens een keer meer gesleuteld hier voor de deur,alleen dat was wel na een melding van een storing.
dacht haal even een pompje,en laat de anwb maar sleutelen,betaal er genoeg voor hahaaha.
hoelang zijn ze er ongeveer mee bezig met het vervangen ervan.
ach en vervuilen van het topic reaper,ben al blij dat er op gereageerd wordt. :grin: :grin:
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

idd , kwart tank zal niet meteen een probleem zijn, ik weet bij een kangoo niet hoe je erbij kunt , maar je had het er zelf over van binnenuit (onder achterbank?of grijs kenteken) dan ist een kwestie van de benzineslangen en stekker loshalen/ring losdraaien/opletten hoe je het geheel eruit haalt/ nieuwe pomp plaatsen/rubber ring ertussen goed op het randje leggen/ring aandraaien totdat de pijltjes tegenover elkaar staan/ slangen erop en stekker aansluiten. klaar !! alles bij elkaar als je er dus zo gemakkelijk bij kunt van binnenuit. nou half uurtje 3 kwartier ben je een heel end !!
motorbull
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 24 mei 2010 11:59
Contacteer:

het is inderdaad een grijs kenteken.
plaatje zit met 5 torxchroeven vast,was er zo af gisteren.
we zullen het eerst maar eens gaan bestellen.
mischien dat de garage het wel voor de deur wilt komen doen. :worship:
mogen ze nog een uurtje rekenen ook.
krijgen ze nog koffie ook met een worstenbroodje. :D :D
Plaats reactie