Autoradio vervangen Kangoo 2 1.5 DCI

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
karretje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:26
Contacteer:

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb niet zo lang geleden een Renault Kangoo in bezit gekregen voor mijn werk.

Ik irriteer me echter zwaar aan het geluid van de meegeleverde autoradio en wil die gaan vervangen met een aftermarket radio.

De enige voorwaarde is dat de originele staat weer terug gezet moet kunnen worden omdat het gaat om een huur auto.

Zijn er dingen waarmee ik rekening mee moet houden bij het vervangen van de autoradio? Is er een radio code waar ik mee te maken heb nadat ik de originele radio spanningsloos gemaakt heb? Kan ik eventueel de stuurbediening gebruiken ook voor de aftermarket radio? Zijn de connectoren al ISO of heb ik daarvoor nog een converter voor nodig? Is de originele radio makkelijk te demonteren?

Ik heb al op het forum gezocht naar soort geijke topics, maar heb deze niet kunnen vinden. Mocht dit toch een repost zijn zie ik graag dit topic tegemoet.

Mvg,

Karretje :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

als je de code van de radio ergens erbij hebt boeit het uiteraard niet echt of de spanning eraf gaat ja of nee :) meestal kan je de originele radio wel eruit schuiven en een aftermarket erin proppen. Ken alleen het dashboard niet van een kangoo, als dat zo'n geintegeerd apparaat is wordt misschien wat lastig of moet je een extra front aanschaffen om het nog beetje goed in te bouwen.

ps, als je wilt kan je jezelf voorstellen in de wie is wie topic :)
karretje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:26
Contacteer:

Dat zou wel handig zijn inderdaad :)... Maar hoe kom ik aan die code?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De code kun je bij de dealer opvragen, kun je gewoon voor bellen.
De radio is 99% zeker voorzien van iso stekkers, dus een andere radio is er zo in te prikken. Ook is de Kangoo voorzien van een normale DIN sleuf waar je dus een normale radio zo in kunt prakken.
karretje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:26
Contacteer:

Robke schreef:De code kun je bij de dealer opvragen, kun je gewoon voor bellen.
De radio is 99% zeker voorzien van iso stekkers, dus een andere radio is er zo in te prikken. Ook is de Kangoo voorzien van een normale DIN sleuf waar je dus een normale radio zo in kunt prakken.
Nice! Hmm ff navragen dan :) Thnx voor de info!
Plaats reactie