alternator espace 4 2,2DCI

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

Ik heb hier een Espace openliggen met een kapotte alternator, nu heb ik al een deel eraf gehaald, V-riem, servo pomp, alternator los, maar nu krijg ik dat ding er niet tussendoor gehaald, haak altijd wel ergens achter.

Iemand die dit al gedaan heeft enige tips? Het gaat dus om zo een watergekoelde alternator bij een 2,2DCI.

Hij moet er volgens mij als ik de airco-pomp en leidingen wegneem er lang onder uitgaan, maar normaal moet hij er langs boven uitkunnen. (en zo een gewicht boven je hoofd is ook niet aangenaam, zeker niet als je hem langs onder niet kan vastzetten.
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

espace=rotzooi

Sorry, kan je niet helpen, misschien niemand hier, tenzij hij/zij het ooit eerder heeft gedaan bij eenzelfde auto.

misschien moet de motor er voor uit? :wink:
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

dat het rotzooi is hoef je me niet te vertellen, op het werk zie ik het regelmatig, nieuwe versnellingsbak, nieuwe motor, ...

Volgens mijn collega's is het mogelijk zonder de motor eruit te halen, en zonder hem los te maken. Jammergenoeg heeft nog niemand anders het gedaan, buiten iemand die ziek is, onze meestergast, en die heeft aan de telefoon gezegd dat hij het niet goed meer wist, maar dat het een hel was om dat ding eruit te krijgen. Laat staan een nieuwe erin.
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

't is me dan toch gelukt :D

Enkel brandstofleidingen losgemaakt, een hoekje plastiek van de ventilator afgevijls, en met veel gevloek, gefoefel en gepruts is hij er tussenuitgeraakt. En de nieuwe er zelfs in, en hij bolt terug.

Was een lastig werkje, maar het is me dan toch gelukt.
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

De aanhouder (met vijl :p )wint :worship:
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

canonballman schreef:De aanhouder (met vijl :p )wint :worship:
hehe, liever een stukje vijlen dan aan de onderkant alles af te breken en met een loodzware alternator boven mijn hoofd te zitten.

Heb nu enkel een nadeel, nu staan ze altijd bij mij om hulp te vragen als iemand zo een ding eruit moet krijgen.
Plaats reactie