Verwarmingsysteem espace 2.2

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
comsepa
Berichten: 14
Lid geworden op: do 5 jan 2006 15:31

Kan iemand mij vertellen of de espace een aparte radiator niet alleen bij de motor maar ook binnen in het interieur heeft. Met name voor de verwarming binnen.

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik hierbij kan komen of moet ik mijn hele dashboard eruit halen...?
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Elke auto heeft een verwarmingsradiateur in/onder het dashboard, voor de interieurverwarming.

Alleen een Espace heeft er 2...

vervangen van die 2 radiateurs is echt heel, heel erg veel werk. (heb het enkele keren gedaan bij Espacen van plusminus 1997-2000)

En zo te horen ben je geen automonteur, en kun je 2 dingen doen: diep in de buidel tasten en je auto naar de dealer brengen, of inruilen.
comsepa
Berichten: 14
Lid geworden op: do 5 jan 2006 15:31

Ik begrijp hem helemaal. Maar laat me even het volgende uitleggen. Misschien valt het dan mee..

Opeens tijdens een rit na stilgestaan te hebben voor een stoplicht. Normaal opgetrokken en ziedaar stoom kwam uit beide roosters links en rechts. Verbaasd de blower harder gezet en de damp kwam eruit. Ik kon na stilstaan de ene na de andere liter water erbij gooien. Dit was bijna een kilometer rijden en een liter water erbij. Het water bleef eigenlijk helemaal nergens althans het was nergens te zien als lekkage. Totdat ik weer in de auto ging zitten en de mat nat aanvoelde. Toen ik aan de andere kant de mat voelde was deze ook nat.
Vervolgens bleek dat bij die tunnel aan beide zijden ervan het water naar beneden kwam sijpelen. Ik heb vervolgend de beide slangen onder de motorkap eraf gehaald en de beide buizen op het motorblok doorverbonden met een lus. Hiermee kon ik rijden en werden er geen problemen meer geconstateerd behalve dat ik het binnen natuurlijk niet warm kreeg.

Nu is de vraag is nu een slang lek of is de radiator lek. Aan de ene kant denk ik slang, maar gezien de wasem die door beide ventilatieroosters kwam kan het ook wat anders zijn. Met de blower op uit zag je stoomwolkjes uit beide openingen komen rechts en links. Na even de blower op voluit te hebben gezet was dit weer weg en zo herhaalde het spel zich. Voordat ik de slangen losgekoppelt had kwam ik met de wagen thuis en het leek wel een sauna. Je partner zal er haast iets anders bij denken hahahahaha.

Dus dat zijn de vragen die ik me nu afvraag...slang kapot of radiator binnen kapot. En hoe haal ik uberhaupt die tunnel eruit? Na de knopjes eruit gehaald te hebben van deurvergrendling,alarmlichten enz. Kwam ik twee schroeven tegen en na die losgedraait te hebben zit de boel nog vast. Als je eraan trekt komt je hele dashboardkastje mee naar voren en daar is geen schroef te ontdekken....

Help....

Groetjes,

John
Plaats reactie