roken espace 3.0 dci V6

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
ginkel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 dec 2007 14:41

Mijn Espace 3.0 Dci automaat rookt ontzettend. Er is momenteel 180.000 km mee gereden. Drie dealers weten geen oplossing. Beetje meer gas geven is het motto. Maar nadat ik 10 keer langs de snelweg kwam te staan met de fout melding inlaatsysteem defect, was de maat vol. Toen moest ik pas echt gaan betalen. Eerst kreeg hij een nieuwe EGR klep € 1500, vervolgens heeft een Diesel centrum in Handel twee klepjes op de brandstofpomp Delphi vervangen € 1500,- Nu wil men de verstuivers gaan vervangen à € 3000,- Daarna een nieuwe branstof pomp en uiteindelijk een nieuwe motor. De Renault importeur is niet thuis met een oplossing. Renault geeft het milieurijden een nieuwe dimensie, aldus de campagne. Ik weet niet of dit normaal is, maar voor mij nooit meer een Renault. Natuurlijk helpen de middeltjes voor een schoner barndstof systeem wel iets, ook Vpower diesel geeft iet wat een verbetering. Maar nog steeds te veel rook, vooral met mijn aanhangwagen.
Gaarne hulp, want verkoop levert nu niets meer op van april 2004. Volgens de handel staat hij nu op € 15.000,- Kan ik hier blij mee zijn? Afschrijving slechts € 20.000,- per jaar is wellicht normaal.
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

1500 euro voor het vervangen van een EGR klep, is dat ding van goud????
Dan hebben ze zeker ook meteen je spruitstuk vervangen anders is dat echt veel en veel teveel geld.
een EGR klep kost max 200 euro.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Genoemde prijzen voor verstuivers en brandstofpomp zijn ook niet voor de poes... beetje raar.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Welke kleur rook wordt er uit de uitlaat geblazen? Blauw, zwart of...?
Je zou bij zo'n diesel inderdaad snel denken aan de EGR klep, want dat gebeurt erg vaak. Maargoed, als die al vervangen is...misschien iets met de turbo oid?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
PatV6
Berichten: 28
Lid geworden op: do 3 mei 2007 13:03

er is momenteel een medeling van een aanpassing qua strategie van je inspuitsysteem t.b.v. je egr klep.. Maar daar zal toch wel 1 van de 3 dealers achterkomen.
Turboslangen e.v. interkoeler (inlaatluchtraject) mogen geen lekkage`s bevatten.
Luchtfilter dient elke 40.000km te vervangen..
Regelaar van je schoepen op de turbo willen ook problemen geven.
Het is btw geen renault motor maar isuzu.. Komt wel een nieuwe V6 dci..
Plaats reactie