Pioneer auto radio en stuurwiel interface

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
gervanl
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 9 jul 2010 22:38
Contacteer:

Beste mensen,

Ik heb een Espace van 2008 en heb de Pioneer DVH-P 4100UB dvd tuner ingebouwd.

Ik wil gebruik blijven maken van mijn bedieningen aan mijn stuur. Daarvoor heb je en interface kabel nodig.

Echter het is lastig om een Espace en een andere radio dan er in zat aan de praat te krijgen. Ik heb onlangs de interface CA-R-PI.182 gekocht zoals besproken met Pioneer.

Heeft iemand een idee hoe je deze pioneer met de stuurbediening aan de praat krijgt.

PS: Het schijnt dat Renault erg lastig is om aan de praat te krijgen met andere radio's.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik mag aannemen dat er gewoon een montagehandleiding bij de interface zit?
gervanl
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 9 jul 2010 22:38
Contacteer:

Ja er zit alles bij. Ik begrijp uit verschillende bronnen dat Renault er een potje van maakt. De ene keer programmeren hun software ter aansturing van radio's sus en nog "etmaal" later zo.

Ik dacht misschien is er een "slimmerik" die dit gedoe heeft weten te tacklen.
gervanl
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 9 jul 2010 22:38
Contacteer:

Robke schreef:Ik mag aannemen dat er gewoon een montagehandleiding bij de interface zit?

Ja er zit alles bij. Ik begrijp uit verschillende bronnen dat Renault er een potje van maakt. De ene keer programmeren hun software ter aansturing van radio's sus en nog "etmaal" later zo.

Ik dacht misschien is er een "slimmerik" die dit gedoe heeft weten te tacklen.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan is het gewoon een kwestie van trial and error.
Het probleem is dat de originele radio op 3 verschillende plekken kan zitten bij een Espace. Links achter het achterwiel, onder de bijrijdersstoel of in het dashbordkastje.
gervanl
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 9 jul 2010 22:38
Contacteer:

Robke schreef:Dan is het gewoon een kwestie van trial and error.
Het probleem is dat de originele radio op 3 verschillende plekken kan zitten bij een Espace. Links achter het achterwiel, onder de bijrijdersstoel of in het dashbordkastje.

Het gaat er niet om waar de radio zit want ik heb het reeds vervangen (zit bij mij gewoon op een normale plek dashboard).
Probleem is dat de interface van Pioneer niet werkt met de stuurbediening om de pioneer radio te bedienen vanaf het stuur.

Is er dan ook echt niemand die een oplossing heeft of weet?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je zegt "zoals besproken met pioneer". Ik zou nog maar eens wat gaan bespreken als deze niet wil werken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gervanl
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 9 jul 2010 22:38
Contacteer:

Tom schreef:je zegt "zoals besproken met pioneer". Ik zou nog maar eens wat gaan bespreken als deze niet wil werken.
Pioneer geeft ook aan dat ze vaker problemen met Renault hebben en niet garanderen dat de interface werkt (voor Renault zijn er meerdere interfaces van pioneer mogelijk). Ze geven aan dat als je welk ander auto merk kiest het altijd werkt.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit geintje niet eerder door iemand op dit forum is opgelost.

Het euvel schijnt in de software van de Renault te zitten. Omdat Renault de Espace elke keer met andere radio's uitbrengt etc....

Overigens ben ik ervan overtuigd, dat als je de software van de auto uitleest en die van de interface je het probleem kan tacklen.
Alleen ik heb de tools er niet voor.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik kan me juist zeer goed voorstellen dat er niemand is hier die dat ooit heeft mee gemaakt. Hier zitten op de eerste plaats weinig espace rijders. Op de tweede plaats moet je er dan een treffen die een aftermarket pioneer radio monteert en op de derde plaats moet je iemand hebben die zijn stuurwielbediening wilt handhaven.

je geeft overigens zelf de oplossing al. een andere interface proberen of uit laten lezen (al vraag ik me af of dat een oplossing bied).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie